Nord-Trøndelag Skikrets

Nord-Trøndelag Skikrets (NTS) ble etablert i 1923. NTS består av 78 klubber og ca 12000 medlemmer og organiserer aktivitet innen alpint, hopp, kombinert og langrenn. Skikretsen blir administrert fra skikretskontoret i Idrettens Hus i Steinkjer.

Stor og allsidig aktivitet på ungdomssamling

Allsidig aktivitet og stor innsatsvilje under skikretsen ungdomssamling i Steinkjer lørdag 24. oktober. Utøvere fra Elva/Namsskogan i nord til IL Aasguten i sør deltok på samlingen. Se stemningsbilder fra samlingen.

Invitasjon til trenerkurs langrenn

Namdal Ski i samarbeid med Nord-Trøndelag skikrets inviterer til åpent kurs – Treningsleder langrenn med oppstart 10. november på Spillum.

Klart for Telenor-karusellen

Nærmere 90.000 gutter og jenter i alderen 8-12 år får idrettstilbud gjennom Telenors samarbeid med Skiforbundet i vinterhalvåret. Dette er et viktig tiltak for å utvikle idrettsferdigheter, og det foregår i trygge omgivelser i koronaepidemien.

Samfunnsansvar gir endring i sesongplanene

- Vi skal drive bærekraftig, både i et større samfunnsperspektiv og innad i vår egen langrennsverden, sa langrennskomiteleder Torbjørn Skogstad i sin innledning på langrenns Høstmøte. - I stedet for å tøye grenser må vi hele tiden ha i bakhodet at en smittespredning i forbindelse med våre arrangement kan ha store samfunnsmessige konsekvenser, og i tillegg være totalt ødeleggende for en idrettsutøvers karriere, fortsetter Skogstad. Vi må derfor alltid vurdere ønsket om å samle mange utøvere til gode konkurranser opp mot risiko for å spre smitte. Dette er bakgrunnen for endringene i sesongplanene for 2020/2021.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01
NTB