Minner om temakveld med landslagstrener Eirik Myhr Nossum

Idrettens Testsenter, Olympiatoppen Midt-Norge og Nord-Trøndelag skikrets inviterer til temakveld 13. august på Idrettens Hus, Steinkjer. Tema "Hvordan skal Trøndelag fortsatt få fram topputøvere i langrenn? Påmeldingsfrist 9. august

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass. Oppdatert informasjon 31.07.2018: Trenarkursa er AVLYST då Juvass har stengt.

Ny påmeldingsfrist åpen juniorsamling langrenn

Skikretsen ved langrennskomiteen i samarbeid med flere klubber og Steinkjer vgs inviterer til åpen juniorsamling i langrenn på Steinkjer 7.-10. august. Ny påmeldingsfrist 31. juli. Foreløpig påmeldingsoversikt finner du under

Hva betyr GDPR for idrettslaget?

Nye EU-regler og oppdatert norm for behandling av personopplysninger og informasjonssikkerhet får betydning for alle organisasjonsledd i norsk idrett.

Seniorkretslag langrenn 2018/2019

NTS/LK har tatt ut 9 utøvere til seniorkretslaget i langrenn for sesongen 2018/19. 6 herrer og 3 damer utgjør laget. Ny trener er Magne Øksnes

Vil jobbe med «kulturen»

Norges Skiforbund Alpint har startet med et «kulturprogram» med målsetting om å bygge kultur i alpin-Norge på alle nivåer og aldersgrupper.

Takk til alle Telenorkarusell-arrangører!

Nord-Trøndelag skikrets hadde igjen over 50 arrangørklubber av Telenorkarusellen vinteren 2018. En god snøvinter resulterte i mange glade barn på ski! Barn og unge i fri utfoldelse nesten hver dag hele uken. Grillpølser, medaljer, diplomer, Telenorkarusell premier, selfies, snø, sol, saft, idrettsglede, samhold, familie, barn utendørs osv. :)

Referat fra ERFA-møte langrenn

ERFA-møtet i langrenn ble gjennomført 23. mai på Idrettens Hus i Steinkjer. I overkant av tredve deltakere fra 16 forskjellige klubber var representert på møtet.

NTS-priser utdelt på ERFA-møte

Under ERFA-møte i langrenn i Steinkjer onsdag 23. mai ble mange av kretsens utøvere, klubber og ledere hedret. NSF`s Jubileumspokal ble tildelt Vilde Austad, Henning Skilag og Einar Østnor, Lierne IL. Skikretsen gratulerer samtlige prisvinnere.

ERFA-møtet langrenn

Som tidligere annonsert inviterer langrennskomiteen i NTS klubbene og andre skiinteresserte til ERFA-møte i langrenn onsdag 23. mai på Idrettens Hus, Steinkjer. Påmeldingsfrist 21. mai.

Ole Morten Iversen ny landslagstrener

Norges Skiforbund har engasjert Ole Morten Iversen (59) som ny landslagstrener for kvinnenes elitelag i langrenn. Skikretsen gratulerer og ønsker Ole Morten lykke til med jobben!

Andreas Stjernen fortsetter på landslaget i hopp

Norges Skiforbund har tatt ut landslaget for sesongen 2018/2019, og det gledelige at Andreas Stjernen fortsetter satsingen i VM-sesongen. Skikretsen gratulerer med uttaket og ønsker lykke til med sesongforberedelser.

Fagmøte Hopp og Skiting 2018

2018.06.04 Hopp avholdt Fagmøtet fredag 1. juni i forkant av Skitinget i Stavanger. Alexander Stöckl fortalte om vegen til Gull i OL, og Magnus Brevig forklarte hvordan Norge jobber med idrettsvitenskap for å utvikle hoppsporten. Oppsummering fra fagmøtet.

Seniorlandslag langrenn 2018-19

Skiforbundet har tatt ut totalt 24 utøvere på menn distanse, menn sprint og kvinner elite for 2018-19-sesongen, 2 av dem fra IL Varden Meråker.

ERFA-møte langrenn

ERFA-møtet i langrenn vil bli avviklet onsdag 23. mai kl. 1800-2100 på Campus Steinkjer. Rammeprogram og påmeldingslink kommer etter hvert. Sett av datoen allerede nå!

Jubileumspokalen 2018

Nord-Trøndelag Skikrets oppfordrer klubbene til å komme med innspill til kandidater til Jubileumspokalen 2018. Kriteriene finner dere her.

Seminar: Kvinner og idrettsforskning

Lyst på en solid dose passion? Sett av mandag 16. april fra kl. 1200-1600 og bli med på seminaret «Kvinner og idrettsforskning» på Nord Universitet i Levanger

Rennsøknader langrenn og turrenn 2018/2019

Langrennskomiteen ønsker å starte opp med T-listearbeidet for sesongen 2018/2019 på et tidligere tidspunkt enn tidligere år. Komiteen ønsker at alle rennsøknader i langrenn og turrenn for sesongen 2018/2019 legges inn av klubbene i Sportsadmin innen 15. april.

Utviklingsprosess i Beitstad IL

Mandag 12. mars gjennomførte skigruppa i Beitstad IL en utviklingsprosess med tanke på hvordan en kunne utvikle skigruppa,samt ivareta skiforbundets utviklingsmodell (SUM) i det videre lagsarbeidet.

Resultater fra Vinnesprinten

Vinnesprinten ble arrangert onsdagskveld under fine forhold, og med underkant av 100 deltakere som gikk prolog og finaler

NTS-stafettlag NM-junior

Langrennskomiteen har satt sammen følgende lag til søndagens kretsstafett under NM junior. NTS stiller med 6 guttelag og 5 jentelag.

Høylandsrennet 3. mars utsatt

Arrangøren i samarbeid med skikretsen har besluttet og utsette Høylandsrennet (turrenn/familerenn) lørdag 3. mars pga kulden. Ny dato blir 17. mars

Kong Haralds Ungdomsstafett

Kong Haralds Ungdomsstafett for 15-16 år arrangeres i Holmenkollen søndag 11. mars. Nord-Trøndelag Skikrets stiller med to lag.

Standing NTE-Cup langrenn

Søndag 4. mars inviterer Grong IL til KM 13-16 år i friteknikk, samt finalen i NTE-cup i langrenn for klasse 13-16 år. Standing etter 4. renn finner du under

Konica Minolta NC Stjørdal

Arrangørklubbene Stjørdals/Blink og Nybrott hadde gjort et fantastisk arbeid med bakken, og presenterte topp isspor til Konica Minolta NorgesCup som ble arrangert i Bjørkbakken i helga.

Virtuelt hopprenn "live" på Youtube

Har du lyst til å delta i et virtuelt hopprenn som sendes live på Youtube? PÅmeldingsfristen er utvidet til 28. februar. Landslagsluer til alle i premie.

Kretsstafett under NM-junior på Steinkjer

Påmeldingsfristen til NM-junior på Steinkjer nærmer seg. Det er kretsvis påmelding av stafettlag, og vi ønsker å få kartlagt hvor mange som ønsker å gå kretsstafett søndag 4. mars. Frist til NTS er 25. februar

OL-gull til Andreas Stjernen

Sprovahopperen Andreas Stjernen, sammen med Daniel André Tande, Johann Andre Forfang og Robert Johansson tok Norges aller første OL-gull i laghopp, da de vant dagens lagkonkurranse i Pyeongchang. Skikretsen gratulerer!

Se Skandinavisk cup Direkte

Se Skandinavisk cup/Statoil norgescup i langrenn fra Granåsen direkte på SKI-TV fredag 23. februar, lørdag 24. februar og søndag 25. februar.

Stor alpinhelg i Fagerlia

To fartsrenn og et slalåmrenn gikk av stabelen i Fagerlia, Meråker Alpinsenter, denne lørdagen: Åpent KM SG NT-Skikrets, samt SG- og SL-delen av det tradisjonsrike Småalpinistrennet. Resultater

Resultater fra skirenn 17.-18. februar

Mange skirenn arrangert i kretsen i helga, og med stor aktivitet. Aasguternnet, Tronesrennet, Snåsastafett, Isbolrennet, Arnljot Gelline, og KM-SG alpint i Meråker.

Namsosrennet i hopp 18. februar avlyst

Namsosrennet i hopp som er terminfestet til søndag 18. februar er avlyst. KM for 13-16 år flyttes til søndag 18. mars i tilknytning til T-A finalen i Yrken.

Resultater fra skirenn 10.-11. februar

Stor aktivitet på skifronten i kretsen i helga. Steinkjer Skifestival med langrenn, alpint (KM SL), hopp/kombinert og turrenn, Skjelstadmarkstafett, Teamstafett i Overhalla, og KM alpint SSL i Grong.

Se Statoil norgescup Direkte

Se Statoil norgescup for seniorer i langrenn fra Åsen i Nannestad direkte på WWW.SKI-TV.NO fredag, lørdag og søndag.

Innbydelser til KM i alpint

Førstkommende helg arrangeres KM i SL på Steinkjer, KM SSL på Bjørgan, mens KM SG arrangeres 17. februar i Meråker. Innbydelser finner du under

Invitasjon til sonemøter

Utredningsgruppen starter opp sitt arbeide og inviterer til sonemøter i kretsen, i Steinkjer 5. februar, Skatval 6. februar og Grong 8. februar.

Resultater fra KM-stafett

KM-helga i langrenn ble avsluttet med KM-stafett søndag 28.januar med Inderøy IL som arrangør. Skikretsen gratulerer arrangør, alle med startnummer og alle støtteapparat med vel gjennomført KM-stafett

Emil Iversen uttatt til OL

Olympiatoppen tok onsdag ut nye 47 utøvere til OL i PyeongChang, og Emil Iversen, IL Varden Meråker ble uttatt i langrenn. Fra før var Kathrine Harsem, IL Varden Meråker og Birgitt Skarstein, Frol IL uttatt. Skikretsen gratulerer alle tre med uttaket og ønsker lykke til.

KM-helg i langrenn

Lørdag 27. januar inviterer Leksvik IL til KM-klassisk, mens Inderøy IL står som arrangør av KM-stafett søndag 28. januar. Linker med påmeldingsfrister til arrangementene finner du under

Samling og trenerkurs på Bjørgan

Det ble et lærerikt trenerkurs i Grong helga 21.-22. januar. Deltakerne fikk øve seg på de 30 jentene som deltok på alpinjentesamlingen. Det bidro til ei litt annerledes og variert samling for jentene. Stor takk til instruktør Einar Witteveen fra skiforbundet!

Standing NTE-Cup langrenn

Lørdag 10. februar arrangeres det fjerde rennet i NTE-cup i langrenn for klasse 13-16 år. Cuprennet inngår i Steinkjer Skifestival. Standing etter 3. renn finner du under

Resultater

Resultater fra Skognrennet 14. januar og Skatvalsrennet 21. januar ligger i link under

Skikveld i Steinkjer

Steinkjer Skiklubb og Trondheim 2023 inviterer til skikveld "Fra skileik til VM" på Steinkjer videregående skole onsdag 24. januar kl. 1900-2100

Sonemøter i Grong, Steinkjer og Skatval i uke 6

På det ekstraordinære skikretstinget 16. november 2017 ble det oppnevnt en utredningsgruppe som skal vurdere fordeler og ulemper ved eventuelle organisatoriske og/ strukturelle endringer for skikretsen

Skarstein og Harsem uttatt til OL

Mandag 15. januar tok Olympiatoppen ut nye utøvere til OL i PyeongChang. I troppen er Birgit Skarstein, Frol IL og Kathrine Harsem, IL Varden Meråker.

Standing NTE-cup langrenn

Lørdag 20. januar arrangeres Stjørdals-sprinten og NTE-cup nummer 3. Cupstanding etter renn 2 finner du under

Andreas Stjernen tok sin første WC-seier

Sprovahopperen Andreas Stjernen tok i dag sin første verdencupseier i hopp under dagens skiflygingsrenn i Kulm. Han har vært svært nær i mange år, og sto med fire pallplasser individuelt før dagens verdenscuprenn. Skikretsen gratulerer!

NM-gull til Skarstein og sølv til Harsem

Birgitte Skarstein, Frol IL tok NM-gull under dagens sprint i FH på Vang. Kathrine Harsem, IL Varden Meråker ble nummer to på kvinnenes NM-sprint, og Grongløperen Ane Stenseth gikk inn til en sterk 6. plass

Hopp, kombinert og langrenn til helga

Det er terminfestet hele 4 skirenn i kretsen førstkommende helg. Hopp og kombinert har sesongåpning i Skogn, og langrenn blir det i Leksdal, Midterfjellet og Høylandet

Alt om Ski-NM

Ski-NM på Hamar arrangeres fra 11.-14. januar. Alt om mesterskapet her.

nif-epi04, 04
Toppidrettsveka