Hopp til innhold

Fra venstre: Espen Bjervig, Martin Munthe-Kaas, Therese Johaug, Torbjørn Johannson, Odd Langhelle og Arne Idland.

Blir generalsponsor for Blinkfestivalen

NorgesGruppen og BAMA tar rollen som generalsponsor for Blinkfestivalen frem til og med 2021.

SPAR er blant annet et av dagligvarekonseptene til NorgesGruppen i tillegg til grossistkjeden ASKO som blant annet leverer dagligvarer til NorgesGruppen. 

- Dette betyr at vi setter i gang skisesongen midt på sommeren, og Blinkfestivalen er blant det viktigste for norsk langrenn. Skifestivalen Blink er også sommerens høydepunkt, og Lysebotn Opp er det tøffeste som fins, mener styreleder for ASKO, Torbjørn Johannson.

Therese Johaug bekrefter allerede start i 2019.

- Jeg gleder meg allerede til Lysebotn Opp 2019 med Blinkfestivalen og ASKO på laget. Jeg er klar for start og er klar til dyst, sier Johaug.

Markedssjef i SPAR/EUROSPAR, Martin Munthe-Kaas, ser frem til samarbeidet.

- Blinkfestivalen i Rogaland når ikke bare regionalt, men nasjonalt. Vi er veldig stolte av å være med på folkefesten i Sandnes og i Lysebotn. Dette blir fantastisk for oss, sier han.

NorgesGruppen og Blinkfestivalen signerte på Beitostølen en samarbeidsavtale for de neste tre årene.

- Vi er stolte og særdeles godt fornøyd med å ha fått med oss NorgesGruppen som generalsponsor. NorgesGruppen kom inn som sponsor til Blinkfestivalen i 2018 og denne utvidelsen av samarbeidet gir oss veldig gode muligheter til å videreutvikle og forsterke Blinkfestivalen de kommende årene, sier daglig leder Odd Langhelle.

Langrennssjef i Norges Skiforbund, Espen Bjervig, mener at Blinkfestivalen er meget viktig for norsk langrenn. Bjervig synes også det er ekstra gledelig at NorgesGruppen, som er inne som sponsor for norsk langrenn, går tungt inn i Blinkfestivalen.

NIF-EPI01, 01
Foto: Håkon Mosvold Larsen, NTB Scanpix