Daglig leder for langrenn i Norges Skiforbund, Cathrine Instebø og Jan Volsdal, konsernsjef i Torghatten.

Samler seg om verdens beste

Torghatten samler seg om verdens beste til over VM i Trondheim 2025.

– Kulturen og prestasjonene i verdens beste landslag gir oss motivasjon i egen organisasjon og setter en standard vi kan lære av, sier Jan Volsdal, konsernsjef i Torghatten.

Med VM i Trondheim i sikte forlenger Torghatten samarbeidet med langrennslaget. Persontransportkonsernet har hatt en avtale med landslaget siden 2018. Sammen har de som mål å samle verdens beste langrennslag, som skal være best på ski, mens Torghatten skal være ledende innen persontransport.

Synergiene for samarbeidet er sterke, der langrenn, ferjesamband og hurtigbåtsamband knytter folk og samfunn sammen. Ruten frem til VM er partenes store mål.

– Vi er utrolig glade for at Torghatten forlenger samarbeidsavtalen. Sammen skal vi skape idrettsglede og fantastiske opplevelser. Torghatten har en lang og stolt historie med å knytte folk og samfunn sammen, sier daglig leder for langrenn i Norges Skiforbund, Cathrine Instebø.