Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på grenenes egne sider.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 18.09.2016 Til 18.09.2016 Arr. navn Trollstigen Opp Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

NSF-Skitinget

Skitinget vedtok et skidokument med fokus på rekrutterings og frafallsproblematikken. MRSK kommer til å ta tak i dette i løpet av sommeren! Charles Tøsse, fra Stordal IL ble valgt inn i Skistyret, som første representant fra MRSK! Anne C. Enstad ble gjenvalgt i Alpinkomiteen, og Ingrid H. Kjølseth ble valgt inn i Telemarkkomiteen, Gratulerer!

Skiforbundet tar grep

Det er klart for Skitinget i Trondheim lørdag og søndag. En av de viktigste grepene er den nye skireformen.

Stjernene kommer

Norges Skiforbund arrangerer årets Trenerseminar for alle grener den 4.-5. juni. Noen av våre stjerner kommer for å dele sine erfaringer fra ungdomsårene.

Trener 1 kurs Alpint

Det startes opp et Trener 1 kurs i alpint i Stranda lørdag 04 juni. Dette er etter den nye modellen til NSF-alpint, hvor Trener 1 erstatter tidligere Trener 1 og 2 kurs. Interesserte kan ta kontakt med Skikretskontoret.

Vellykket Vårmøte/ treningssamling i Spjelkavika!

Over 100 deltagere fikk en flott dag ved klubbhuset til Spjelkavik IL lørdag. Gode treningsøkter i regi av Spjelkavik IL, og svært motiverende og gode foredrag av Hans Kristian Stadheim (NIH og Lyn Ski) og Åke Fiskerstrand. (Olympiatoppen)

Kretslaget-langrenn 2016-17.

Kretslaget i langrenn for neste sesong er nå klart. Kretslaget blir denne sesongen på 27 løpere. Dette vitner om stor interesse for kretslaget og at mange juniorer i kretsen er ambisiøse og ønsker å satse.

Nytt fra Idrettskretsen

Siste Nyhetsbrev fra Møre og Romsdal Idrettskrets inneholder nyheter som kommer Skigrupper/ ledere til nytte.

Husk Idrettsregistreringen!

Minner om ny dato i år for den årlige Idrettsregistreringen. Fristen er denne uken, 30.04. (Tidligere år har denne registreringen blitt gjort i januar.) Det er viktig for Skikretsen at alle Skiklubber legger inn sine aktivitetstall. Registrer både aktive i alle aldre, ledere, medhjelpere ved skirenn, karusellrenn, samlinger, løypevakter, kafè-ansvarlige mm.

se flere nyheter Vis alle nyheter
Foto: NTB Scanpix