Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 22.01.2017 Til 22.01.2017 Arr. navn Vistdalsrennet 2017 Arrangør Vistdal IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 27.01.2017 Til 29.01.2017 Arr. navn Skikretsens Super G helg Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 28.01.2017 Til 28.01.2017 Arr. navn KM SPRINTSTAFETT Arrangør Volda T og IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 29.01.2017 Til 29.01.2017 Arr. navn KM fristil Møre og Romsdal skikrets Arrangør Hovdebygda IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 04.02.2017 Til 05.02.2017 Arr. navn Tustenrennene Arrangør Rival, Spkl Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Omskarka IL avlyser - Visdla Il`s renn går etter planen!

Osmarka IL melder at de dessverre må avlyse dagens renn på Oamarka. Mye regn i natt har gjort det umulig å arrangerer ren Vistdal IL derimot melder at deres renn søndag går etter planen. De har vært i fjellet i dag og sett på forholdene, og det ser lovende ut i forhold til skirenn.

Ny App - til Engangslisens.

NSF forenkler rutinene for innkreving av engangslisens. Engangslisens skal heretter betales gjennom Min Ski – appen.

Utlysning midler - Extrastiftelsen.

Alle idrettens organisasjonsledd kan søke om midler til ExtraStiftelsen via Norges idrettsforbund. Det kan søkes om midler til prosjekter som har som mål å: - å inkludere mennesker med funksjonsnedsettelse - å inkludere mennesker med innvandrerbakgrunn - å inkludere mennesker med en fysisk eller psykisk lidelse eller andre utsatte grupper.

Telenorkarusell i telemark.

Lørdag inviterer Telemarkgruppa i Åndalsnes IF til telenorkarusell-renn i Skorgedalen. Her er alle velkommen til å delta! Premie til alle!

Alpinsamling og rekrutteringsrenn på Fjellsetra!

Kommende helg inviterer Spjelkavik Alpin til treningssamling og renn ved Sunnmørsalpane Skiarena Fjellseter (Sykkylven). Se mere informasjon og Innbydelse i terminlisten, og under "Skirenn" på alpinsiden.

Hoppere i form!

Rishi Sæter, Liabygda IL og Petter L. Skodjereite, Stordal IL, imponerte begge under NC-Hopprennene i Stryn i helgen! Rishi vant Herrer kl. A, og Petter vant Herrer kl. B, Gratulerer!

NM sølv til både Guro og Sivert!

Åndalsnes IF arrangerte NM og NC- Telemark på Bjorli i helgen. ÅIF`s egen Sivert Hole og Sp.kl. Rival`s Guro Helde Kjølseth kom begge på 2. plass i NM, Gratulerer! Nå reiser begge til WC runde i Italia og Frankrike, Lykke til! I NM junior ble det Gull og Bronsje til Eidsvåg IL`s Erik Kvernberg og Tor Kjetil Alstad, Gratulerer!

1 og 2 plass til Martine under NC-Nes!

Stordal IL`s Martine Lorgen vant klasse Kvinner 19-20 år - 5 km fristil under fredagens Norgescuprenn i Nes, Gratulerer! Kretslaget hadde 12 løparar i aksjon under NC på Nes. Dei fleste av løpararane har gjennomført 3 renn og det vart mange gode resultater og presentasjoner. Petter Elias hadde to gode distanse løp og ein strålande sprint med 12 beste prolog tid. Ellers hadde vi fleire resultater blant dei 50 beste og det er solid når vi veit at det er over 200 i fleire av klassene.

Stikk Ut Ski!

Stikk Ut Ski - er et nytt spennende prosjekt som Skikretsen er med å organiserer. Klikk dere in på "Stikkut.no" og finn en fin skitur i helgen! Så langt ser dette ut til å bli et meget populært tiltak! Dere finner også en egen "Stikk Ut Ski" side i margen på hjemmesiden vår.

Kjøp engangslisens i app

Aldri har det vært enklere å betale engangslisens! Både arrangører og utøvere kan glede seg til å ta i bruk den nye appen Min Ski. Last ned i dag fra App Store eller Google Play.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NTB scanpix