Anlegg

Norges Skiforbund anleggsavdeling har flere ansatte og engasjerte resurspersoner som bistår klubber og anleggseiere med etablering av skianlegg.

Vi tar gjerne et oppstartsmøte på tlf eller digitalt/Teams for å få bakgrunn og informasjon om prosjektet. Deretter vil vi veilede dere videre over i god organisering og prosess for arbeidet.

NSF anlegg har også en «stab» med rådgivere for ulike anlegg samt snøproduksjon. Dette er ressurser som NSF anbefaler etter at behov er kartlagt, og disse kan engasjeres for å finne gode idrettsfunksjonelle løsninger og optimalt design.

Vi kan tilby/formidle følgende veiledning:
• Organisering og arbeidslinjer
• Formelle prosesser
• Utforming/design
• Tekniske løsninger
• Finansiering
• Spillemiddelsøknader

Vi tar gjerne et oppstartsmøte på tlf eller Teams for å få bakgrunn og informasjon om prosjektet. Deretter vil vi veilede dere videre over i god organisering og prosess for arbeidet. I tilfeller hvor det er påkrevd gjør vi også anleggsbefaringer og besøk.

Ta gjerne kontakt med anleggsavdelingen i Norges Skiforbund.

Klart for nytt løypeseminar

Børge Ousland kommer til Beitostølen på årets løypekjøringsseminar 12. novemer. Det tradisjonsrike løypesemiaret arrangeres på Beitostølen 11-13. november, og programmet inneholder som vanlig mange tips og triks, nyheter og gode brukerhistorier.

Nye plastbakker i Tromsø

Tromsø skiklub oppgraderer bakkene sine. Med plast I K45-bakken er Grønnåsen Hoppsenter et steg nærmere et helårs hoppanlegg for utøvere på alle nivåer. Her følger en rapport fra klubben.

Åpning av ny helårsløype på Kvinlog

Sørlandsklubben Knaben og Fjotland IL kunne endelig åpne sin nye helårsløype på Kvinlog. Driftige ildsjeler og dugnadsfolk har stått på i lang tid og en stolt ordfører kunne "kappe" staven og ønske alle velkommen.

Bygger helårsanlegg i Tydal

Tydal er valgt ut som et av tre pilotanlegg i prosjektet «Ski, sykkel- og aktivitetsanlegg i Midt-Norge». I Tydal legges nå planer for et nytt anlegg som skal være tilgjengelig året rundt.

FIS mener snø-samarbeid er avgjørende

– Snø er nøkkelordet for fremtiden til skisporten våres. Dette var et veldig nyttig seminar i Trondheim, mener bærekraftdirektør i Det internasjonale ski- og snowboardfobundet, Susanna Sieff.

Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

Historisk alpin-VM til Norge

Klart for et spektakulært mesterskap i Narvik i 2029. Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) har tildelt Norges Skiforbund (NSF) og Narvik kommune alpin-VM 2029.

Søk om aktivitetsutstyr til din klubb

Alle landets skiklubber kan søke på tildeling av utstyrspakker med orgeltramp og hopp i to ulike størrelser. Dette utstyret kan brukes med rulleski og på ski vinterstid for tilrettelegging i eksisterende skianlegg. Det er en løpende søknadsfrist frem til 1. oktober for ski-Norge.

se flere nyheter Vis alle nyheter