God, fredelig jul og et godt nytt år

Jeg ønsker alle en riktig god, fredelig jul og et godt nytt ski-år. Det er gledelig å se at så mange bidrar til det store skifellesskapet.

Mye har vi har fått til sammen siden Skitinget for halvannet år siden, nå ser vi frem til et nytt og utviklende 2024. Vi organiserer sju idretter som leverer fantastiske toppidrettsprestasjoner, og vi er iherdige i arbeidet med å være i verdenstoppen i så mange skidisipliner og øvelser.

Sammen jobber vi også hver dag for flere unge, glade skiløpere, og det er artig at vi registrerer stor aktivitet i ski-Norge i skrivende stund. Hver eneste dag hele året tilrettelegges det for skiaktivitet, og med tidlig snø og kulde på mange steder så ser vi at interessen er ekstra stor.  Vi som er engasjert i ski-idretten er heldige som kan gå inn i julehøytiden med en slik «julegave». Vi jobber hver dag for at rammebetingelsene til våre skiklubber skal bli så bra som mulig, og det skal vi fortsette med.

Vi gleder oss til å se mer effekt av ett av våre viktigste satsingsområder, rekruttering. Vi ser at våre rekrutteringstiltak for skiklubbene med hovedkonseptene Telenor Karusellen og Skisprell for barn opp til 12 år er artige og populære blant skiklubbene. Samlet har vi mange fine rekrutterings- og inkluderingstiltak, og det gjøres mye godt arbeid blant våre dedikerte skiklubbutviklere. Mange flotte aktiviteter skjer også både i gren og krets.

En ekstra takk til alle frivillige i ski-Norge som står på døgnet rundt, uten dere ingen skiidrett!

Nyt høytiden og kos dere i skispor, bakker og nedfarter.  Kos deg med familie og venner og ta vare på de i rundt deg. Jeg er takknemlig for at vi kan drive med idrett i et fredelig Norge som fokuserer på like muligheter for alle. Mine tanker går til de som ikke opplever denne friheten i land som er i krig og katastrofe. La oss ta vare på hverandre og bidra det vi kan også til de som har det vanskelig.

Med ønske om fine jul- og nyttårsdager.

Tove

NIF-EPI01, 01