Øistein Lunde (NTB)

Øistein Lunde slutter i NSF

Organisasjonssjef Øistein Lunde har sagt opp sin stilling og slutter i Skiforbundet ved årsskiftet.

Lunde startet som arrangementskonsulent for 16 år siden, og har etter det hatt flere ulike roller i organisasjonen. Han har vært rådgiver for generalsekretæren, ledet ansatte i administrasjon og krets, og frem til august i år var han konstituert generalsekretær i ni måneder.

–Det har vært fantastiske år i Skiforbundet sammen med mange særdeles gode kollegaer, tillitsvalgte, frivillige og mange andre. Jeg har på en unik måte fått arbeide tett med den idretten jeg brenner for, sier Lunde.

– Etter en så lang periode som ansatt er det imidlertid tid for å søke nye utfordringer. Derfor har jeg takket ja til jobben som assisterende generalsekretær i Norges Gymnastikk- og Turnforbund, og begynner i jobben i januar. Jeg ser fram til å kunne bli kjent med ett nytt forbund og det som for meg er nye idretter. Samtidig er jeg veldig glad for at jeg blir værende i norsk idrett og fellesskapet på Idrettens Hus som også NSF er en del av.

-Øistein har gjort en formidabel jobb for Skiforbundet alle disse årene. Med sin brede kompetanse, store arbeidskapasitet og ikke minst engasjementet for skisporten, blir det store sko å fylle. Vi er svært takknemlige for alt det arbeidet Øistein har lagt ned, sier generalsekretær Arne Baumann.

– Interessen og engasjementet for skisporten vil alltid være der, og jeg håper fortsatt å få sjansen til og kunne bidra på ulike måter i framtiden, avslutter Lunde.

Vi ønsker Øistein lykke til i ny jobb!