Fra venstre: Erik Røste, Stig Hamstad, Svein Granerud (Holmenkollen), Erik Andresen (Trondheim) og Eiliv Furuli (Lillehammer).

Pris til RAW AIR

Nyskapningen RAW AIR i hopp fikk den gjeve prisen som årets TV-sendte skirenn i Norges Skiforbund. Prisen ble utdelt lørdag ettermiddag i forbindelse med årets anlegg- og arrangørseminar.

- RAW AIR ble en stor suksess første året, og det er utrolig inspirerende å få en slik pris. Denne blir veldig godt mottatt, og vi gleder oss til fortsettelsen, sier Eiliv Furuli på vegne av de fire arrangørstedene. Furuli er til daglig leder for verdenscuprennene i Lillehammer.

Skipresident Erik Røste sto for overrekkelsen fra scenen på Scandic Gardermoen foran 300 fremmøtte sammen med arrangementssjef Terje Lund.
- Heldigvis har vi erfarne arrangører og ikke minst mange frivillige. RAW AIR er den største nyvinningen for den norske verdenscupkalenderen på årevis. I tett samarbeid med NRK ble dette en suksess. Tilbakemeldingene fra deltagernasjonene, FIS, media og samarbeidspartnere var også svært gode, sier Røste.

Turneringen hadde som målsetting å skape den mest ekstreme og intense turneringen innenfor sin gren. Med 10 konkurranser på 10 dager fordelt på fire ulike steder, satte arrangementet en helt ny standard for logistikk, transport og koordinering på tvers av flere arrangører. Samtidig fremstod turneringen med gjennomgående profil og utseende fra første til siste renn..

Årets arrangør av TV-sendte skirenn er Raw Air 2017, ved World Cup nordisk Holmenkollen, Lillehammer Skifestival, Granåsen Aktivum og Flying Team Vikersund

Fortsetter i 2018
Med totalt 16 tellende hopp fordelt på ti dager i fire ulike byer fortsetter hoppturneringen i sin andre utgave etter samme mal i 2018, og for publikum er det mange godbiter å velge i. Fra 9. mars til 11. mars er det Holmenkollen som er vertskap for RAW AIR-turneringen, mens den fortsetter i Lillehammer 12.-13. mars og i Granåsen 14.-15. mars. Selve RAW AIR-finalen går i Vikersund 16.-18. mars.

NIF-EPI03, 03
NTB Scanpix