TD kurs på Lillehammer

Norges skiforbund inviterer til kurs for Teknisk Delegert i hopp og kombinert på Lillehammer 10.-11. august 2019. Lørdagen er også for eksisterende TDer. Kurset er gratis.

Sommerhoppuka 2019

Sesongen starter i august med Sommerhoppuka 2019 der 4 NC renn inngår: Sandrip, Hasselbakken, Vikersund og finale i Gjerpenkollen.

Olympiske og paralympiske leker til Italia!

Gratulerer Italia med OL/PL tildelingen. Jeg heiet på Sverige fordi jeg synes Sverige har hatt en fornuftig tilnærming til OL/PL søknaden, men det ble ikke Sverige denne gangen heller.

Arrangementstildelinger

Skistyret tildelte flere arrangementer på sist møte i juni. Blant annet ble NM i nordiske grener tildelt Byåsen IL.

Startkontingentsatser

Skistyret har vedtatt en endring i startkontingentene for 2019-2020 sesongen for alle grener.

Trenerkonferansen 2019

Norges idrettsforbund (NIF), særforbundene og Norges Idrettshøgskole (NIH) inviterer til historiens første felles trenerkonferanse på Norges Idrettshøgskole i Oslo den 20.-21. september 2019. Meld deg på!

Økt pengepremier

Statusen til hopp for kvinner øker. I forbindelse med FIS-kongressen i Dubrovnik ble det besluttet å øke pengepremiene i verdenscupen.

Alexander Stöckl

Vårmøte 2019

Hopp avholder sitt Fagmøte i forbindelse med Skiforbundets Vårmøte på Scandic Oslo Airport fra 14.-16.juni. Alexander Stöckl kommer; kommer du?

Svindal til trenerseminaret

– Jeg gleder meg til å komme, sier Aksel Lund Svindal foran Norges Skiforbunds årlige trenerseminar 1.-2. juni på Norges idrettshøgskole. Flere andre profilerte utøvere tar også turen på seminaret.

Trondheim eneste søker

Seks kandidater kjemper om fire ulike verdensmesterskap i 2025. Trondheim er eneste søker til ski-VM i nordiske grener 2025.

Trenerseminaret 2019

Norges Skiforbunds årlige trenerseminar for etter og videreutdanning av trenere, vil i 2019 avholdes 1-2. juni på Norges idrettshøgskole i Oslo.

Eventyrlig vintersesong

Freeskikjører Ulrik Samnøy avsluttet en eventyrlig vinter med gull i junior-VM i bigair i svenske Kläppen lørdag 13. april. Norge preget igjen årets junior-VM i alle Norges Skiforbunds grener.

Storsamling 2019

Påmeldingen åpner 10. april klokken 10.00. Påmeldingsfristen er 1. mai

NC Molde avlyst - NC klasser i Jordalsrennet

Konica Minolta NorgesCup planlagt 23.-24. mars er dessverre avlyst pga. for lite snø og dårlige værutsikter. Det har vært dialog med tre andre alternativer denne helga, men ingen får til å arrangere renn. Det blir dessverre derfor ikke noe NC renn nå i mars. Det er renn med NC klasser i Jordalen søndag 24. mars.

COC Rena

Norge var sterke i COC på hjemmebane på Rena. Marius Lindvik vant både lørdag og søndag. Robin Pedersen ble nummer 2 lørdag og 4 søndag, mens Fredrik Villumstad ble nummer 2 søndag og 5 lørdag. Alle kom til finaleomgangen begge dager.

Hovedlandsrenn i Jordalen

Det er gjort et fantastisk arbeid med å bygge hoppbakker og forberede Hovedlandsrennet i Jordalen. De siste dagene har landets 15- og 16- åringer fått boltre seg i den nye 70-metersbakken.

Kjemper om reserveplass

Hopp: COC-uttak

Karoline Røstad og Pernille Kvernmo kjemper om reserveplass til ski-VM under helgens COC-renn i Brotterode.

Konica Minolta NC - Trøndersk Hopphelg avlyst

2019.02.19 Trøndersk hopphelg må dessverre avlyses pga. snøsituasjonen i bakkene. Mildværet har også herjet med bakkene ellers i landet, og det viser seg dessverre at det ikke er mulig å finne andre steder det kan arrangeres NorgesCup denne helga.

Northug drev med skihopping

- Balanse er det viktigste vi trener på. Da Petter var ung gutt var han veldig god på ski, forteller Petter Northugs gamle trener, Gisle Løseth.

Northug drev med skihopping

Markeng klar for World Cup

Hopp: Markeng får World Cup-debuten

Thomas Aasen Markeng får sjansen under helgens World Cup-renn i Willingen. Daniel-André Tande og Andreas Stjernen står over den siste rennhelgen før ski-VM.

Får sjansen

Hopputtak: Duo kjemper om VM-plass

Ingebjørg Saglien Bråten og Karoline Røstad kjemper om den siste plassen på det norske laget i den ekstrainnsatte lagkonkurransen i Seefeld-VM.

Hopptreff Lierberget

2019.02.04 I helgen var det Hopptreff på Lierberget. I søndagens laghopp gikk seieren til Oppland 1 i gutteklassen og Hedmark i jenteklassen.

Villumstad vant NC Holmenkollen lørdag

2019.02.10 Fredrik Villumstad vant Konica Minolta NorgesCup i Holmenkollen lørdag. Søndagens renn måtte avbrytes etter at Veteraner, C og B hadde hoppet sin 1. omgang.

Full fart på Fossum

Basisturneen til Norges Skiforbund er i gang. På Fossum var det fokus på ulike langrennsaktiviteter, hopping og allsidig skiferdighet da klubben hadde et utvidet treningstilbud et par kvelder.

Junior NM i Bavallan på Voss

2019.02.03 Oppland vant kretslagskonkurransen søndag foran Akershus og Buskerud. Fredrik Villumstad og Gyda Westvold Hansen ble Norgesmestre Normbakke hopp for junior i Bavallen på Voss.

Hopp: Zakopane

Norges Skiforbund sender seks hoppere sendes til verdenscuprennene i Zakopane til helgen.

Kongepokaler for 2019

Norges idrettsforbund har fordelt kongepokalene for 2019. Norges Skiforbund har fått tildelt syv pokaler i 2019.

Minyan Bjørseth vant NM-gull

Thea Minyan Bjørseth vant NM-gull liten bakke foran Pernille Kvernmo og Hanna Midtsundstad i Linnerudkollen. Hedmark vant søndagens lagkonkurranse.

NIF-EPI02, 02
NTB Scanpix