NC Molde avlyst - NC klasser i Jordalsrennet

Konica Minolta NorgesCup planlagt 23.-24. mars er dessverre avlyst pga. for lite snø og dårlige værutsikter. Det har vært dialog med tre andre alternativer denne helga, men ingen får til å arrangere renn. Det blir dessverre derfor ikke noe NC renn nå i mars. Det er renn med NC klasser i Jordalen søndag 24. mars.

COC Rena

Norge var sterke i COC på hjemmebane på Rena. Marius Lindvik vant både lørdag og søndag. Robin Pedersen ble nummer 2 lørdag og 4 søndag, mens Fredrik Villumstad ble nummer 2 søndag og 5 lørdag. Alle kom til finaleomgangen begge dager.

Hovedlandsrenn i Jordalen

Det er gjort et fantastisk arbeid med å bygge hoppbakker og forberede Hovedlandsrennet i Jordalen. De siste dagene har landets 15- og 16- åringer fått boltre seg i den nye 70-metersbakken.

Kjemper om reserveplass

Hopp: COC-uttak

Karoline Røstad og Pernille Kvernmo kjemper om reserveplass til ski-VM under helgens COC-renn i Brotterode.

Konica Minolta NC - Trøndersk Hopphelg avlyst

2019.02.19 Trøndersk hopphelg må dessverre avlyses pga. snøsituasjonen i bakkene. Mildværet har også herjet med bakkene ellers i landet, og det viser seg dessverre at det ikke er mulig å finne andre steder det kan arrangeres NorgesCup denne helga.

Northug drev med skihopping

- Balanse er det viktigste vi trener på. Da Petter var ung gutt var han veldig god på ski, forteller Petter Northugs gamle trener, Gisle Løseth.

Markeng klar for World Cup

Hopp: Markeng får World Cup-debuten

Thomas Aasen Markeng får sjansen under helgens World Cup-renn i Willingen. Daniel-André Tande og Andreas Stjernen står over den siste rennhelgen før ski-VM.

Får sjansen

Hopputtak: Duo kjemper om VM-plass

Ingebjørg Saglien Bråten og Karoline Røstad kjemper om den siste plassen på det norske laget i den ekstrainnsatte lagkonkurransen i Seefeld-VM.

Hopptreff Lierberget

2019.02.04 I helgen var det Hopptreff på Lierberget. I søndagens laghopp gikk seieren til Oppland 1 i gutteklassen og Hedmark i jenteklassen.

Villumstad vant NC Holmenkollen lørdag

2019.02.10 Fredrik Villumstad vant Konica Minolta NorgesCup i Holmenkollen lørdag. Søndagens renn måtte avbrytes etter at Veteraner, C og B hadde hoppet sin 1. omgang.

Full fart på Fossum

Basisturneen til Norges Skiforbund er i gang. På Fossum var det fokus på ulike langrennsaktiviteter, hopping og allsidig skiferdighet da klubben hadde et utvidet treningstilbud et par kvelder.

Junior NM i Bavallan på Voss

2019.02.03 Oppland vant kretslagskonkurransen søndag foran Akershus og Buskerud. Fredrik Villumstad og Gyda Westvold Hansen ble Norgesmestre Normbakke hopp for junior i Bavallen på Voss.

Hopp: Zakopane

Norges Skiforbund sender seks hoppere sendes til verdenscuprennene i Zakopane til helgen.

Kongepokaler for 2019

Norges idrettsforbund har fordelt kongepokalene for 2019. Norges Skiforbund har fått tildelt syv pokaler i 2019.

Minyan Bjørseth vant NM-gull

Thea Minyan Bjørseth vant NM-gull liten bakke foran Pernille Kvernmo og Hanna Midtsundstad i Linnerudkollen. Hedmark vant søndagens lagkonkurranse.

nif-epi04, 04
NTB Scanpix