Om hopp

Hopp er av mange regnet som nasjonalsporten, og har en lang og stolt tradisjon. I dag foregår hopping både vinter og sommerstid, og det er mange som nå ønsker å bygge plastbakker.

Det er mange prosjekter på gang i Norge, og denne anleggsweben vil bli til hjelp for de av dere som har tanker eller ideer på på å utbedre eller bygge nytt. Vi ønsker nå å bygge små plastbakker over hele landet, samt kompaktanlegg som er egnet for hopping sommer og vinter. Dette er en stor mangelvare i Norge.

Hopp er en idrett som krever mye av utøverne. I tillegg til spenst, bevegelighet, balanse, koordinasjon, hurtighet, kreves det også sterk mental styrke.

I samarbeid med Kulturdepartementet utga Norges Skiforbund i 2015 en ny veileder om planlegging, bygging og drift av hoppanlegg. Veilederen kan fås tilsendt i papirversjon fra forbundet, eller den finnes på departementets nettside: www.idrettsanlegg.no, under "Publikasjoner om idrettsanlegg" og videre under "Skianlegg" fra Idrettsavdelingen.

Vi håper du finner disse sidene nyttige, og nøl ikke med å ta kontakt med oss for ytterligere hjelp.