Arrangement

Fagsider med tips og ideer til arrangement for barn og unge. Skirenn for barn og unge bør preges av stor aktivitet, spenning og variasjon og med aktivitet som fremmer utvikling av basisferdigheter på ski.

For å lykkes med fremtidig rekruttering er det viktig at lokale arrangementer er attraktive både for store og små. Arrangementene bør ha et godt innhold, som tiltrekker seg både deltakere og frivillige, uten at det tar for mye tid. Telenor Karusellen er lagt opp for å øke attraktiviteten i klubbene, og for å gjøre barnearrangementer lettere å arrangere. Dette gjør at klubbene enklere vil kunne rekruttere flere barn, foreldre og trenere.
Mer informasjon finner dere her:

TELENOR KARUSELLEN

Mer informasjon om skirenn og arrangement finnes på hver enkelt grenside. Her direktelinker til noe av denne informasjonen.
RENNREGLER BARN LANGRENN For klubber og arrangører telemark REGLER OG RETNINGSLINJER HOPP

Grenreglement alle grener For arrangører

Som det fremgår av Skipolitisk dokument, skal skiidrettens konkurranseformer bidra til å sikre rekruttering og hindre frafall. Videre har Skiforbundet et mål om å skape gode arrangementsopplevelser gjennom rekruttering av frivillige, og ved å sørge for kontinuerlig kompetanseutvikling i klubbene. Skiidretten skal ha et konkurranseprogram som fokuserer på mestring i overgangen mellom barne- og ungdomsskolen, der Skiforbundet er ansvarlig for utvikling av ulike rennkonsepter som skal sikre at barn er i variert aktivitet. Skirenn for barn skal videreutvikles gjennom tilrettelegging av varighet, variasjon og utstyr, tilpasning av innhold og utviklingsnivå, utvikling av rammen rundt, og rekruttering av frivillige. De ulike grenene skal utvikle ferdighetsrelaterte og alternative arrangementskonsepter som bidrar til utvikling av barnas skiferdigheter, fremmer mestring og som gir gode opplevelser.

NIF-EPI02, 02
NTB scanpix