FIS-registrering freeski 2023-2024

Skal du kjøre NOR Freeski Cup eller NM kommende sesong? Da må du ha FIS-lisens i orden. Klubbvis innmelding/avmelding innen 10. september.

I Norge er både NOR Freeski Cupen (for de født 2010 og tidligere sesongen 23/24) og NM (junior og senior) FIS-renn. Dette innebærer at alle som skal delta må ha FIS-lisens. Merk at man må ha årslisens (skilisens) freestyle/freeski eller alpint for å kunne regsitreres i FIS.

Påmeldingsfrist: 10. september 2023.

Ta utgangspunkt i dagens FIS-liste og gi klubbvis tilbakemelding på mail: buskerud@skiforbundet.no innen  10. september  2023 om:

• Hvilke løpere som fortsatt skal stå på lista
  • Løpere som eventuelt skal strykes fra lista.
  • Nye løpere (PS! Husk å sende inn AD-skjema)
  • Endringer på utøvere, navn, klubb etc.

Egenerklæringsskjema for nye løpere (Athletes Declaration) sendes til Buskerud Skikrets senest innen 10. september 2023 skannet pr. E-post: buskerud@skiforbundet.no Utøvere under 18 år må ha signatur av foresatte.

Prisen for innmelding på FIS-lista for kommende sesong er avhengig av valutakurs, avgiften var 450,- for fjoråret. NSF dekker for løpere på sentrale landslag. Skikretsen sender samlet innmelding til Norges Skiforbund og forskutterer avgiften overfor NSF. Kretsen viderefakturerer klubben for utgiftene, og klubben velger selv om de dekker dette, eller om de viderefakturerer utøverne.

Klubben har ansvar for å melde inn til skikretsen hvilke løpere som skal innmeldes, hvem som skal strykes og hvem som skal bli stående på lista. Løperne må derfor sørge for innmelding og utmelding via klubben sin.

Usikker på om du er registrert i FIS eller ikke? Sjekk om du har FIS-lisens ved å søke opp navnet ditt HER. Husk å skrive navnet ditt på engelsk form (æ, ø og å erstattes med ae, oe og aa). Dersom det står "active" er du registrert i FIS og har gyldig FIS-lisens (hvis årslisensen også er betalt), om det står "not active" har du tidligere vært registrert, men er nå utmeldt. Om du ikke finner deg selv er du ikke registrert i FIS og har ikke vært det tidligere heller.

Mer info om FIS-lisens finner du HER.

nif-epi04, 04