Buskerud Skikrets

Buskerud Skikrets består av 93 klubber og ca 9500 medlemmer og organiserer skiaktiviteten innen langrenn, alpint, hopp, kombinert, freestyle og telemark. Skikretsen administreres fra skikretskontoret på Idrettens Hus i Drammen, tlf. 32 01 61 41/419 26379, buskerud@skiforbundet.no

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 01.12.2020 Til 02.12.2020 Arr. navn FIS SG Hemsedal - UTSATT Arrangør Hemsedal IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 05.12.2020 Til 05.12.2020 Arr. navn Gravsetrennet/SpareBank1-cup Arrangør Hemsedal IL Gren Langrenn Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 06.12.2020 Til 06.12.2020 Arr. navn Golrennet 2020 - AVLYST Arrangør Gol IL Gren Langrenn Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 08.12.2020 Til 09.12.2020 Arr. navn FIS SG Hemsedal Arrangør Hemsedal IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 10.12.2020 Til 11.12.2020 Arr. navn FIS GS Hemsedal Arrangør Hemsedal IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live

Aktivitetsmidler til Paraidrett

Ny søknadsfrist 4. desember!!! Norges Skiforbund utlyser breddemidler til aktivitet for mennesker med funksjonsnedsettelser for sesongen 20-21.

Presiseringer vedr. gjennomføring av skiaktivitet/ skiarrangement

Med bakgrunn i gjeldende regelverk gjelder følgende punkter for gjennomføring av arrangement og aktivitet for NSFs klubber og organisasjonsledd. NSF oppfordrer sine klubber til å gjennomføre lokale arrangement og aktivitet, og oppfordrer alle medlemmer til å vise ansvarlighet ved å unngå unødvendig reiseaktivitet.

Skiforbundets koronaveileder

Veilederen er oppdatert med presiseringer vedrørende gjennomføring av skiaktivitet/ skiarrangementrenn (oppdatert 19. november). Norges Skiforbund oppforder til å arrangere lokale gode arrangementer gjennom pandemien.

Nye plakater

Vi har produsert plakater som kan printes ut av klubber og lag til treninger og konkurranser for hopp og langrenn.

Vi lanserer Trener 0!

NOR Freeski lanserer Trener 0 - et digitalt lavterskel trenerkurs for idrettslag, klubber, trenere og foreldre som ønsker å komme i gang med trening innen freeski, eller som ønsker å øke kvaliteten på treningene!

Buskerud vant tidenes første Miks lagkonkurranse

Fredag fikk Daniel Andre Tande fikk overrekt Kongepokalen av hoppdronningen Maren Lundby. Lørdag vant Buskerud Miks lagkonkurransen med 2 menn og 1 kvinne på laget. Akershus tok seieren i Kretslagskonkuransen.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02
fnugg