Kjetil Jansrud

Tre norske kjører i Kvitfjell

Det er klart for den store fartsfesten i Gudbrandsdalen.

For publikum er det bare å spenne fast sikkerhetsbeltene i det som blir en kjempespennende fartsfest for Kjetil Jansrud på hjemmebane.

Det er klart for World Cup-renn på hjemmebane i Kvitfjell til helga. For Kjetil Jansrud har Kvitfjell en helt spesiell plass. Dette er hans hjemmearena. Det var her han la grunnlaget, det var her han vant sitt første World Cup-renn. Hvor det ender i år er usikkert, men Kjetil har befestet sin posisjon. Han er den alpinisten alle vil snakke med.

-Det er ikke rart vi er stolte av Kjetil. Han er Kvitfjells mann. Mange av vår funksjonærer kjenner Kjetil og fulgt hans prestasjoner i mange år. Hans historie i Kvitfjell er jo som tatt ut av et eventyr, sier leder av arrangementet i Kvitfjell, Svein Mundal.

Sportssjef Claus Johan Ryste ser frem til World Cup-renn på hjemmebane. Sportssjefen sender tre utøvere til helgas renn. I tillegg til Jansrud blir det svært spennende å se hva talentfulle Aleksander Aamodt Kilde kan få til på hjemmebane.

Arrangørenes nettsider med mer informasjon

Disse stiller for Norge:
Bjørnar Neteland, Fana IL