Håvard Tjørhom, Hovedtrener for herrelandslaget - flankert av Barnekreftforeningens hovedstyre

Barnekreftforeningens hederstegn 2014 tildelt Skiforbundet Alpint

Barnekreftforeningens hederstegn 2014 ble tildelt Skiforbundet Alpint, for deres engasjement og innsats for barnekreftsaken.

At dedikerte idrettsutøvere og deres støtteapparat viser et slikt engasjement for vår sak, setter vi svært høyt - faktisk så høyt at de i år fikk vår høyeste utmerkelse; Barnekreftforeningens statuett. Denne må fortjenes, denne kan ikke kjøpes - og i år gikk den altså til Norges Skiforbund Alpint.

Utdrag fra tildelingsbrevet:

"Barnekreftforeningens statuett er foreningens høyeste utmerkelse, og deles ut til personer/organisasjoner eller andre som har gjort en spesiell innsats for kreftsyke barn.

Vi ønsker at statuetten skal være en utmerkelse til alle tilknyttet Norges Skiforbund Alpint. Dette med bakgrunn i den innsatsen som dere har vist oss de siste 4 årene ved å planlegge og arrangere The Attacking Viking Challenge. Våre syke barn og deres familier har i disse årene blitt invitert til å være med og møte utøvere og støtteapparat både ifm The Attacking Viking Challenge og ifm det årlige World Cup rennet på Kvitfjell.

The Attacking Viking Challenge er så mye mer enn et veldedighetsarrangement for å samle inn midler til barnekreftsaken. Det er gylne øyeblikk og verdifull kontakt mellom syke barn, og utøvere i verdensklasse. At utøverne selv valgte Barnekreftforeningen og barnekreftsaken som sin samarbeidspartner har vært og er av stor betydning for oss. Vi er stolte over samarbeidet og ydmyke for alt det dere har bidratt med i alle disse årene.

Det engasjementet som er vist av alle de impliserte, både utøvere, ansatte i NSF Alpint og deres samarbeidspartnere/sponsorer har vært utrolig. Vit at dette betyr så mye for mange som har det tøft i hverdagen og som trenger noe positivt å bygge videre på".