Mona Løseth

Val d'Isere og St. Moritz

Norges Skiforbund har tatt ut ni utøvere til helgas World Cup-renn i Val d'Isere og St. Moritz.

Mennene går fra fartssirkuset i Nord-Amerika til tekniske disipliner i franske Val d'Isere, mens kvinnene skal kjøre både storslalåm og super-G i St. Moritz. Aleksander Aamodt Kilde prioriterer trening frem mot fartsrennene i Val Gardena. Kjetil Jansrud står også over storslalåmrennet Val d'Isere på grunn av ryggproblemer, men skal kjøre fartsrennene i Val Gardena. Jansrud får behandling for ryggen i Norge denne uka, men planen er at han reiser til Italia over helga for å kjøre nye fartsrenn i World Cup.

Kvinnene reiser til sveitsiske St. Moritz etter å ha imponert som lag i årets sesong. I St. Moritz er Mona Løseth tilbake i World Cup. Løseth imponerte spesielt i europacuprennene i Levi i slutten av november med flere topplasseringer i både slalåm og storslalåm. I World Cup-rennet i slalåm i Levi i forkant av dette holdt hun også godt følge med verdens beste før hun kjørte ut. Ragnhild Mowinckel leverte karrierebeste og imponerte stort med åttendeplass i World Cup-rennet i storslalåm i Beaver Creek nylig.

Val d'Isere, storslalåm
Aksel Lund Svindal, Nero
Leif Kristian Haugen, Lommedalen Alpin
Henrik Kristoffersen, Rælingen SK Slalåm