Kjetil Jansrud (NTB scanpix)

Sju til Canada/USA

Alpinistene er allerede på plass i USA/Canada for forberedelsene til fartsrennene.

Syv norske alpinister kommer til å kjøre de tradisjonelle rennene i Beaver Creek og Lake Louise. Aksel Lund Svindal leverte fantastiske resultater i rennene i fjor, og er favoritt foran årets renn. Kjetil Jansrud får sin debut i Lake Louise igjen etter korsbåndsskaden han pådro seg under vinterens VM i Schladming.

- Kjetil er klar for comebacket. Sölden kom for tidlig, men nå gleder han seg til renn i World Cup igjen. Dette blir spennende, sier sportssjef Claus Johan Ryste. Herrelaget er allerede på plass i Vail for forberedelser til rennene frem til 17. november. Deretter forflytter fartslaget seg til Nakiska hvor de siste forberedelsene skal gjøres. Lotte Smiseth Sejersted og Ragnhild Mowinckel har imponert i FIS-renn i Cooper Mountain denne uka, og ser frem til fartsrenn i årets World Cup.

Nina Løseth og Leif Kristian Haugen kommer «over dammen» for å få med seg storslalåmrennet i Beaver Creek.

Norske utøvere, menn Aksel Lund Svindal, Nero
Aleksander Aamodt Kilde, Lommedalen Alpin
Kjetil Jansrud, Per Gynt Alpinklubb
Leif Kristian Haugen, Lommedalen Alpin (storslalåm)