Telenorlekene 2022

Velkommen til hoppfest!

Alle store og små entusiaster er velkommen til hoppfest under verdenscupåpningen på Lillehammer 22-24. november!

Opptak: Webinar for bruk av iSonen

Gjør klubben klar for sesongstart med en innføring i bruk av ski-Norges arrangementsverktøy, iSonen. Nå kan du se webinaret i opptak her. Kurset er både for de som har brukt iSonen tidligere og de som skal ta det i bruk nå.

Gledelig utvikling for turrenn

Etter flere år med nedgang i deltakelse har turrenn fått en positiv økning i antall deltakere de siste årene. Ny statistikk viser en markant økning i deltakelsen etter koronapandemien, hvor 2022 markerte et viktig vendepunkt sammenlignet med 2021. Dette er en tydelig indikasjon på at skientusiaster igjen søker ut i skiløypene.

Ny Skilisens 2024/25

En trygg og ansvarlig forsikringsordning for ski-Norge. Her er alt du trenger å vite om vinterens Skilisens.

Digitalt TD- og arrangørkurs høsten 2024

5.november og 3.desember 2024 arrangerer langrenn i Norges Skiforbund et digitalt TD / arrangørkurs i langrenn. Kurset går som webinar med internasjonal TD Torbjørn Broks Pettersen som kursholder 5.november og Arne Otto Vedvik den 3.desember.

Startet med jentecamp – Nå på landslaget

Flere av de aller første jentene på historiens første jentecamp i 2019 er nå inne i landslagssystemet i Norges Skiforbund Freeski. – Svært gledelig! Dette viser at vi må gjøre noe riktig som fungerer i freeski-Norge, sier sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

Åpen langrennssamling UH-alder og eldre

Team Elon Oslofjord stiller med Oskar, Nora og Ingrid som trenere 1 time rulleski skate før vi går inn til kveldsmat og spørsmål. Trenerutvikler Einar Aabrekk holder trener/foreldresamling inne der tema er hvordan bli trygg i trener/foreldrerollen. Tips og triks til øvelser Vel møtt

VTSK Høstmøte og grenmøter 2024

Vestfold og Telemark Skikrets inviterer til høstmøte med påfølgende fagmøter for langrenn og hopp/kombinert torsdag 31.oktober. Påmeldingsfristsøndag 13.oktober