Foto: Galhøpiggen Sommerskisenter

Troms-alpinistene til Juvass

Det nærmer seg dato for den årlige Juvass skisamling. Samlinga avholdes i år 20.-30. juni. Det er påmeldt 30 alpinister fra Harstad, Tromsø og Finnsnes til samlinga

Vi har allerede forhåndsbooket en sengekapasitet til 40 deltagere. Antallet må koordineres etter at vi har fullstendig oversikt over hvor mange som ønsker å delta. Det meldes om svært gode snøforhold på breen og vi krysser fingrene og håper værgudene samarbeider (slik de bruker ) når vi kommer nedover.

Program:
Vi starter med skikjøringen mandag 21.6 og gjennomfører to økter daglig. Onsdag 30.6 er hjemreisedag og vi kjører derfor kun en økt. Det er noen som ønsker å bli igjen frem til 4.7, det blir samme type treningsopplegg i den perioden. (se egen påmelding for de siste 4 dagene i påmeldingsskjema)
Vi fokuserer primært på storslalåm, men vil kjøre flere økter med slalåm for å holde ved like ferdighetene fra i vår.

Covid-19 regler på breen: https://gpss.no/nyheter/covid-19
Etter endt dag på breen skal alle løpere restitusjons jogge og tøye. Joggesko medbringes i sekken.
Vi gjennomfører barmarkstrening nede i dalen ved Raubergstulen, dette vil foregå utendørs. Hovedfokus her vil bli på mobilitets og stabiliserings øvelser mage og rygg.

Covid-19 regler på Raubergstulen: https://www.raubergstulen.no/om/faq/

Deltagere:
U12/U14/U16/FIS

Trenere:
Vi har for 3dje året på rad vært så heldig at vi får med oss Erik Skaslien som trener. Erik er Norges mest meritterte landslagstrener, han har vært trener på alle WC og EC lag og han er i dag hovedtrener for Norges suksessfulle dame Europa cup lag. Kostnadene med Erik dekkes i sin helhet gjennom aktivitetsmidler fra Troms skikrets. Kostnadene med klubbtrenere går som vanlig, dvs. 1 trener dekkes av klubben og 1 på løperbrøk.

Erik Skaslien
Jon R. Håkonsen
Kenneth Mikkelsen

Pakkeplan:
Løperne må ha med seg full utrustning for å kjøre Slalåm og Storslalåm.  Pakkeliste vil bli sendt ut til påmeldte løpere.

Reise:
Juvass breen ligger i fjellmassivet ved Nord-Europas høyeste fjell Galdhøpiggen, nærmeste tettsted er Lom. Hver enkelt sørger selv for reise til/fra Juvass, av erfaring vet vi at mange kjører bil og dette kan med fordel koordineres ifht. å kjøre sammen. Klubbens tilhenger vil bli tatt med slik at det er mulig å pakke ski, staver og sko i henger.
De av oss som kjører planlegger avreise tidlig lørdag 19 juni, første stopp og overnatting ved Scandic Meyergården Mo i Rana. Neste etappe går helt frem til Raubergstulen. Ankomst ca. 18:00.

Kostnader:
Reise til og fra Juvass dekkes av den enkelte. Transport fra boplass til breen koordineres når vi ser hvem som er påmeldt. Dekking av bompenger og drivstoff ifbm. Transport fra bo til bre og tilbake avtales med vedkommende sjåfør.
Løperne dekke selv overnatting på Raubergstulen, hvor vi har avtalt følgende pris inkludert pensjon (frokost, matpakke til lunsj og middag) samt sengetøy:

4-11år:    550,- pr døgn
12-15år:  660,- pr døgn
16+:         790,- pr døgn

Løperne dekker videre heiskort og andel av treningsutgiftene følgende:
Heiskort330,- pr dag
Salt (estimat)1.250,- per løper for hele samlingen.
Trener (estimat)Estimert til kr. 800,- til 1.000,- per løper for hele samlingen.

Krets og klubb har fremmet søknader om støtte til samlinger som vil lede til fradrag i løperkostnad dersom dette innvilges.

Nettsider:
Raubergstulen:http://www.raubergstulen.no/