Sivert Hole neste på hjemmebane på Bjorli

På norsk snø igjen

Landslaget er endelig i gang på norsk snø og selv om det er lite snø på Bjorli meldes det om gode forhold og bra kvalitet på treningen.

Vinterens terminliste klar

Det er klart for en svært spennende sesong med VM på Rjukan som det store høydepunktet for eliten, men de yngre har også mye å se frem til i 2018-2019- sesongen.

Alt i rute for en sterk sesong

Telemark har en sen sesongstart, men det betyr ikke at lagene ligger på latsiden av den grunn. Sportssjef for Telemark, Per Olav Tangen, forteller at utøverne ligger godt an før den forestående sesongen. Og med VM på Rjukan som høydepunkt og flere medaljekandidater kan dette bli en spennende sesong.

Trenerseminaret 2018

Forrige helg var duket for Trenerseminaret 2018. 85 engasjerte trener fra hele landet var samlet til det årlige seminaret i Oslo. Temaet for årets seminar var: Hva kjennetegner utviklingsorienterte miljøer?

Bestemmelser om barneidretten

Vinteren er i anmarsj. Det nærmer seg sesongstart for de fleste vinteridretter, noe som betyr at det skal konkurreres jevnlig de neste månedene. I den sammenheng er det viktig å ha «Bestemmelsene om barneidrett» friskt i minnet. Barn er barn, og ikke små voksne.

Telenor Karusellen 2018/2019

Ønsker du å gjøre barnearrangementer lettere å arrangere, og bidra til positiv utvikling for barn? Bli Telenor Karusell-arrangør. Søk innen 11.november for muligheten til å arrangere Telenor Karusellen i din klubb eller for ditt lag.

Vedtak fra høstmøtet

Sist uke ble det gjort en rekke vedtak under høstmøtet til Det internasjonale skiforbundet (FIS) i sveitsiske Zürich.

Trenerseminaret 2018

Det årlige trenerseminaret for Norges Skiforbund er i år lagt til 20-21. oktober på Scandic Helsfyr Hotell. Hold av helgen til faglig påfyll og inspirasjon.

- Vi skal prøve igjen

Vi gir absolutt ikke opp at telemark blir OL-gren, sier norsk medlem av telemarkkomiteen i FIS, Birger Goberg.

To nye OL-øvelser

IOC kunngjorde i dag at syv nye konkurranser vil bli med i Vinter OL-programmet for Beijing 2022, hvorav to er i NSF-disipliner.

Første samling for årets satsningsgruppe i Bø

Den første samlinga til årets satsningsgruppe blei gjennomført i Bø i Telemark helga 22. - 24. juni 2018. 11 av årets 16 løpere var med på samlinga med hovedfokus på skøyteteknikk på rulleski, men også ispedd styrke- og motorikkøkter.

Hintertux 2018

Påmeldingen til årets breddesamling i Hintertux er nå åpen!

Ny sportssjef

Norges Skiforbund Telemark har engasjert Per Olav Tangen (64) som ny sportssjef.

Telemark kan bli OL-gren

Det internasjonale skiforbundet (FIS) innstiller Telemark som ny OL-gren. Dette ble besluttet på FIS-kongressen fredag.

To seiere i WC Mürren

Det ble seier til Trym Nygaard Løken i de to siste rennene i WC Mürren, og dermed 2. plass i totalcupen.

Andreplass i Jr-VM Klassisk

Andrea Fiskaa Haugen fikk en flott sølvmedalje i Jr-VM i Mürren nylig. Hun ble senere tildelt Sondre Norheim statuetten for beste jente i Jr-VM.

Rent bord i JR-VM

Gøril Strøm Eriksen ble junior verdensmester da damene gjorde rent bord. Henrik Buck Bryn fikk en sterk sølvmedalje i herreklassen.

WC-kula Parallell til Trym

Det ble en thriller av en WC-finale i telemark parallell torsdag i Mürren da Trym Nygaard Løken kapret krystallkula.

Sterke resultater på WC Rjukan

Sterke resultater av både Trym Nygaard Løken og Guro Helde Kjølseth på WC Rjukan, og juniorene er på gang før Jr-VM i Mürren til uken.

Vellykket NC-renn i Oslo/Wyller

Det ble et spennende renn og stor innsats da det ble kjempet om ekstra uttak til WC Rjukan og Jr-VM i Mürren kommende helg og påfølgende uke.

NM Fjelltelemark i Skorgedalen.

Sivert Hole, Åndalsnes IF og Guro Helde Kjølseth, Sp.kl. Rival ble begge Norgesmestere i Fjelltelemark under NM/ NC/ Skorgedalsrennet i Rauma lørdag, Gratulerer!

Uttak Rjukan og Mürren

Norges Skiforbund har uttatt utøvere til verdenscuprennene på hjemmebane i Rjukan i mars, samt verdenscupavslutningen i Mürren/junior-VM.

Høyt nivå på NC Vardåsen

Helgens NC-renn i Vardåsen ble en fartsfylt opplevelse med sterk kjøring både i junior- og seniorklassene. Det lover godt for fremtiden.

Dramatikk i WC Krvavec

Det gikk på hunderdelene løs når Trym Nygaard Løken kapret en ny flott 2. plass i dagens WC-renn i Slovenia. Gøril Strøm Eriksen fikk en sterk 5. plass på damesiden.

Sterk 2.plass i WC Bad Hindelang

Trym Nygaard Løken fikk en flott pallplass i dagens sprint parallell i WC Bad Hindelang, og det ble flere sterke prestasjoner fra det norske laget.

WC Bad Hindelang og Krvavec

Etter to uker i USA er det nye WC-renn i Bad Hindelang / Oberjoch 3-4/2 og Krvavec 7-8/2. Rennene blir vist på Livestreem.com.

Sterk avslutning i WC Vermont

Sivert Hole og Kristian Lauvik Gjelstad forsvarte de norske fargene i herreklassen i det siste rennet i Sugarbush. Trym Nygaard Løken var dessverre ute med skade.

Suicide Six

På plass i Suicide Six

Våre WC-utøvere er på plass i USA og hadde onsdag første trening før helgens WC-renn i Suicide Six Ski Resort i Woodstock, Vermont.

Tredjeplass til Trym

Trym Nygaard Løken kjørte blant annet inn til en sterk tredjeplass i helgas verdenscuprenn i Frankrike.

Uttakskriterier 2018

Dette dokumentet oppsummerer hvilke WC-runder det skal gjøres uttak til i løpet av sesongen, hvilke kriterier som vil ligge til grunn for uttaket, hvilke renn som teller til hvilket uttak, samt frister for de ulike uttakene.

Fin ramme for NM

Solskinn, kuldegrader og mye snø laget en fin ramme rundt NM i telemark som i helgen ble arrangert i Haukelifjell Skisenter av klubbene Morgedal IL og Skarphedin IL.

NIF-EPI02, 02
NSF