Solid avslutning på sesongen

Tre generasjoner med Telemarksutøvere møttes denne helgen for å avslutte sesongen på best mulig vis i de siste NM-rennene.

Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

NM Telemark Syril IL

Syril IL inviterer til NM avslutning i Telemark! NM i klassisk Telemark ved Sogndal Skisenter fredag 19. april, og NM Fjelltelemark i samband med Kjeringi Open laurdag 20. april 2024.

Vant NM-gull i sprint

Bækkelagets Gøril Strøm Eriksen og Trym Nygaard Løken sikret seg NM-gull i sprint i telemark under ski-NM i Lillehammer søndag.

Sølv og bronse på mandagens renn i junior-VM

Denne uken blir junior-VM i telemark arrangert i Frankrike og i mandagens renn tok Maria Heggheim Berge fra Kolbu KK og Emma Araldsen fra Hagahogget låmlag, henholdsvis sølv og bronse i junior-VM.

Telemark med toppresultater

Kaja Bjørnstad Konow (23) tok karrierens første World Cup-seier i sprint i italienske Livigno, mens Trym Nygaard Løken (30) er tilbake på topp etter at han ble operert for tarmslyng to ganger i desember.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Uttak til World Cup og junior-VM

De neste ukene er det klart for to runder med World Cup, én i Italia og én i Frankrike. I Frankrike skal det i tillegg arrangeres junior-VM.

Klart for World Cup på hjemmebane

Til helgen, 16.-18. februar skal det kjøres World Cup i Ål. Helga i Hallingdal blir årets eneste World Cup på hjemmebane for de norske telemarkskjørerne, og de norske utøverne gleder seg over å endelig få konkurrere på hjemmebane igjen.

World Cup i Melchsee Frutt

I helgen har det vært World Cup for telemark i sveitsiske Melchsee Frutt. Der var det god norsk laginnsats og det norske laget var med å kjempet i toppen.

Ny runde med World Cup i telemark

Det er ny runde i World Cup for telemarkslandslaget denne helgen. Det norske laget gjorde det bra i forrige ukes World Cup der det ble flere pallplasser for de norske jentene.

Vis alle nyheter