Satsingsprosjektet 2017/2018

Skiforbundet vil som tidligere annonsert starte opp et satsingsprosjekt for alle telemarksløpere som er født i 2001 eller tidligere, men yngre enn 25 år.

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

Erik Røste portrett

Gode møter for Norge

For Norges Skiforbund har møtene under kalenderkonferansen i slovenske Portoroz vært vellykkede.

Junior-VM 2018

Junior-VM 2018 ble tildelt sveitsiske Muerren i forbindelse med kalenderkonferansen i Slovenia sist uke.

Terrengsykkel

Kickoff for nytt satsingsprosjekt!

Velkommen til telemarksamling i Skien 23.-25. juni! Dette blir en variert, morsom og utfordrende samling, med mange forskjellige spennende aktiviteter både til lands og til vanns.

Skitinget

Innkalling til ekstraordinært skiting

Styret i Norges Skiforbund besluttet i styremøte nr. 9 (2016-2018), sak 117, å innkalle til ekstraordinært skiting med valg av leder og nestleder til alpinkomiteen som sak.

Skarvenrittet

Skarvenrittet avlyst

Grunnet snømangel er vi lei for å meddele at det 13. Skarvenrittet dessverre avlyses.

Gull til Lauvik Gjelstad

Kristian Lauvik Gjelstad tok steget opp på toppen og kjørte inn til gull i junior-VM. I kvinneklassen tok Gøril Strøm Eriksen sølv.

Andre WC-seier på rad for Løken

I et uhyre spennende parallell-renn i verdenscupen i telemark i Hurdal, går Trym Nygaard Løken hele veien og vinner finalen mot Sveitsiske Stefan Matter. I dameklassen går også Mathilde Olsen Ilebrekke hele veien til finalen, og tar til slutt en 2. plass, etter et knepent tap for Sveitsiske Amelie Reymond.

Alperittet avlyst

Arrangørane er lei for å meddele at Alperittet 2017 må avlysast på grunn av snømangel. På trass av dette vil mykje av festivalprogrammet gjennomførast.

To strake pallplasseringer

Guro Helde Kjølseth klinket til med to annenplasser og sin beste helg i karrieren i helgas verdenscuprenn i Tyskland.

Annenplass til Norge

Det norske telemarklaget kjørte inn til annenplass i søndagens teamkonkurranse i slovenske Krvavec.

NM 2017 i Asker

Hagahogget Låmlag inviterer til NM sprint og parallell 11.-12.februar

Kjøp engangslisens i app

Aldri har det vært enklere å betale engangslisens! Både arrangører og utøvere kan glede seg til å ta i bruk den nye appen Min Ski. Last ned i dag fra App Store eller Google Play.

Det har aldri vært gøyere!

- Distansekortet er et utrolig bra virkemiddel for å at jeg synes det var gøy å være med ut på ski, forteller Astrid Uhrenholdt Jacobsen.

Åpen landslagssamling

6. - 10. januar 2017 inviterer NSF Telemark til åpen landslagssamling med testrenn i Valdres Alpinsenter og Danebu Kongsgaard.

Hyllest til breddeidretten

Lørdag 28. januar ønsker NRK Sporten å gi breddeidretten i norsk skisport den hyllesten den fortjener. Norges Skiforbund oppfordrer våre klubber til å søke på dette flotte tiltaket.

NSF