Gjør tidenes satsing på skiklubbutviklere

– Storsatsingen på skiklubbutviklere som skal reise rundt i hele ski-Norge blir både veldig viktig og veldig spennende for oss, forteller fadder for skiklubbutviklerne i Norges Skiforbund, Marianne Myklebust.

Klart for rulleskifest i telemark

I perioden 24. - 26.juni arrangeres et stort rulleskiarrangement for 5.gang under TelemarksVekas vinger. Endelig er det også klart for World Cup-renn i rulleski i Norge.

Ønsker din klubb å arrangere NOR Freeski Jentecamp?

I samarbeid med DNB og deres initiativ #huninvesterer skal vi for fjerde året på rad arrangere NOR Freeski Jentecamp. I år som i fjor blir det lokale camper spredt over hele Norge, og vi håper at akkurat din klubb vil være med å arrangere en dag fylt med aktivitet og idrettsglede!

Topp med miljøsamling

30 barn og ungdommer i alderen 10-15 år, deltok i helgen på miljøsamling i Skien Fritidspark. Miljøsamlingen arrangeres to ganger i året (vår og høst), og har etter årene blitt en fast tradisjon i kretsen.

Alpintkurs barnetrener og T2

Akershus Skikrets i samarbeid med NSF tilbyr et nytt kurs for små barn, Barnetrener Alpint 10.-11. juni. Det blir også satt opp trener 2 i Pinsen, 3.-6. juni.

Skistar Wintergames i Hemsedal

I helgen var fem alpinister fra Vestfold og Telemark representert på Skistar Wintergames Hemsedal. Ine Haugland, Gustav Olson, Erlend Slettemeås Hansen, Trym Espedalen og Mikkel Groven-Robertsen.

Utsatt påmeldingsfrist til miljøsamlingen

Vi er så heldige å ha fått med oss tidligere friidrettsutøver Ezinne Okparaebo på miljøsamlingen i mai. I tillegg kommer Ida Marie Hagen og Mille Marie Hagen fra kobinertlandslaget!

Samordnet rapportering 2022

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Med ønsker om en riktig god påske

Vestfold og Telemark skikrets vil med dette ønske dere alle en riktig god påske, og takke for innsatsen som har blitt lagt ned i skiidretten gjennom denne sesongen.

Rapport fra Telenorlekene 2022

Norefjell var arena når alpinister fra hele Norge endelig skulle få møtes igjen etter 2 år med nedstenging - i Telenor Lekene for 13 og 14 åringer, også kalt landsfinalen.

Velkommen til NM Lygna

Norges Skiforbund Langrenn og Lygna Skisenter har gleden av å invitere til NM del 2, NM Para, Equinor Norgescup finaler for junior og senior, 06.-09. april.

Vil du jobbe som skiklubbutvikler?

Vestfold/Telemark og Buskerud skikrets søker etter ny medarbeider, som skal bidra til å utvikle skiklubbene. Målet er at vi skal får enda flere glade, motiverte og gode skiløpere – i alle aldre.

Miljøsamling VTSK 14.-15. mai 2022

Helgen 14.- 15. mai er Vestfold og Telemark skikrets igjen klar med miljøsamling for deg mellom 10 - 15 år. Samlingen finner sted i Skien Fritidspark, og vil være fullspekket med aktivitet fra morgen til kveld!

Volmax Super-G weekend

Rjukan alpin lagde som vanlig fullt trykk og vartet opp med supre forhold under Volmax super-G helgen 5. - 6. mars. Arrangementet startet fredag med Fratstrening.

KM Lifjell 19.-20. februar

Etter en snøfattig start hos flere av skianleggene i Vestfold og Telemark, fikk vi endelig til å arrangere KM i storslalåm og slalåm på Lifjell, BuengHytter-cup, 19. og 20 februar. Dette var første helga i vinterferien og litt uheldig med tanke på renn. Det var få deltakere, men de som var der fikk kjørt full lengde storslalåm på lørdag og slalom på søndag.

Vike og Gunnulfsen til topps

11. – 13. mars var det Norgescup langrenn for 17-18 år i Meråker, og for 19/20 år, U23 og senior i Steinkjer. Begge steder ble det flere flotte resultater til VTSK.

Topplassering under HL

I helgen var det endelig klart for Hovedlandsrennet igjen- etter avlysning i 2021 grunnet korona. Flere løpere fra VTSK stilte til start, og gjennomførte flotte renn gjennom helgen.

Siljanrennet avlyst

Grunnet lite snø/ dårlige løypeforhold, må Siljan se seg nødt til å avlyse Siljanrennet onsdag 9. mars.

Gullstipendet 2022

Norske Olympiavinneres klubb, "Gullklubben", består av samtlige nålevende gullvinnere av De Olympiske leker. Deres formål er "å fremme den olympiske idé og arbeide for norsk olympisk deltagelse", samt ivareta den sosiale kontakten mellom Norske OL-vinnere. Gullklubben har opprettet "Gullfondet"- som skal bidra til at yngre idrettsutøvere, prosjekter eller klubber i olympiske grener skal få forholdene tilrettelagt slik at det er mulig å videreutvikle seg innen sin idrett. Dette gjøres gjennom stipendordningen "Gullstipendet".

Telenorlekene 2022

Det er snart klart for Telenor Lekene 2022. Her finner dere mer informasjon, program og invitasjon.

Topp med hoppsamling

I helgen ble det arrangert hoppsamling i Vikersund Hoppsenter. Samlingen var et samarbeid mellom Agder og Rogaland skikrets, VTSK og Buskerud skikrets, i godt samarbeid med NSF.

NM-sølv til Johannes

Endelig var det duket for NM igjen! I helgen deltok mange av kretsens juniorer på NM på Nes. Kretsens løpere hentet hjem mange flotte resultater.

Grenseløs vinteraktivitetsdag 2022

Vi er glade for at vi igjen kan invitere til grenseløs vinteraktivitetsdag! Onsdag 9. mars arrangerer Vestfold og Telemark skikrets, sammen med Vestfold og Telemark Idrettskrets en spennende aktivitetsdag i Skien Fritidspark.

Vellykket ParaAlpin helg

I samarbeid med skikretsene i Buskerud, Vestfold og Telemark og hjelpemiddelleverandøren Bardum arrangerte Norges Skiforbund Alpint Parahelg på Kongsberg 28.-30. januar. Les mer om helga her

Spillemidler utstyr 2021

Det er nå klart for årets søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2021 (med fakturadato i 2021).

Søknad om Equinor Norgescup sesongen 2022/23

NSF Langrenn ønsker nå søkere på skirenn for sesongen 2022/2023. Det kan søkes om Equinor Norgescup junior og/eller Equinor Norgescup senior i tillegg til VM mønstringsrenn for junior. Søkerne bes utarbeide en søknad som sendes til NSF Langrenn som ett PDF-dokument pr. E-post.

ParaAlpin-helg 28.-30. januar 2022

Siste helgen i januar er vi igjen klare for ParaAlpin-helg på Kongsberg. Arrangementet er et samarbeid mellom Vestfold og Telemark skikrets, Norges skiforbund og Buskerud skikrets.

Solan Gundersen vinterleker 2022- påmelding

Vestfold og Telemark skikrets inviterer alle skihoppere/kombinertutøvere i alder 12-14 år til deltagelse i Solan Gundersen Vinterleker (født 2010, 2009, 2008). Solan Gundersen arrangeres i Alvdal 17.-20. februar.

Foto: Knut Selmer

Kombilekene 2022

Den 28.-30. januar arrangeres Kombilekene. Det blir «Compact Games» i Hamran på Tolga.

ParaAlpin-helg 28.-30. januar 2022

Samordnet rapportering 2022