Klart for årets byttehelg

I november arrangerer SpareBank1, i samarbeid med NSF Langrenn, Byttehelgen. Flere klubber i Telemark arrangerer byttehelg, se oversikten her.

Høstmøte 2018

7.november holdt Telemark og Vestfold skikrets sitt årlige høstmøte med utdeling av stipend og Jubileumspokal.

Kretsdommerkurs hopp

Dommerutvalget i Telemark og Vestfold skikrets inviterer til kretsdommerkurs i hopp 21.november kl 17.30.

Klart for ny lisenssesong

Skisesongen nærmer seg, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn. Og vel så viktig, den fungerer også som forsikring.

Bestemmelser om barneidretten

Vinteren er i anmarsj. Det nærmer seg sesongstart for de fleste vinteridretter, noe som betyr at det skal konkurreres jevnlig de neste månedene. I den sammenheng er det viktig å ha «Bestemmelsene om barneidrett» friskt i minnet. Barn er barn, og ikke små voksne.

Grasrottrener

Norges Skiforbund i samarbeid med Norsk Tipping «utlyser» kurs i Grasrottrener.

Trener I kurs langrenn- AVLYST

Grunnet få påmeldte må vi dessverre avlyse trener 1 kurs i langrenn, med oppstart 24.oktober. Vi beklager dette, men håper vi kan få til flere gode kurs i fremtiden.

Hølstmøte 2018

Rekorddeltagelse på Høstmøtet

2018.10.23 Stort oppmøte og mange gode diskusjoner under Fagmøte Hopp. Både NSDL og FIS Dommerne hadde også sine seminarer denne helga. Her finner du referat og presentasjoner fra Fagmøte, inkl. oppsummering fra gruppeoppgaven AlleMed.

Verdibasert fluorvedtak

- Dette er et klart verdivalg for alle som er glad i norsk langrenn. Vi håper langrenns-Norge vil respektere fluorforbudet ettersom forbudet er basert på tillit, opplyser leder av langrennskomiteen, Torbjørn Skogstad.

Telenor Karusellen 2018/2019

Ønsker du å gjøre barnearrangementer lettere å arrangere, og bidra til positiv utvikling for barn? Bli Telenor Karusell-arrangør. Søk innen 11.november for muligheten til å arrangere Telenor Karusellen i din klubb eller for ditt lag.

Telemark Toppidrett Gymnas inviterer til åpen dag

Telemark Toppidrett Gymnas inviterer alle interesserte 10.klassinger til åpen dag på Skagerak Arena i uke 47. I tillegg inviterer de til informasjonsmøte, særlig rettet mot foresatte mandag 3.desember kl.18.00.

Kombinertsamling i Trysil

Norges Skiforbund kombinert inviterer til miljøsamling på snø for gutter og jenter i Trysil 2.-4. november.

Utstyrsordningen 2018

Det er nå mulig for idrettslag og særforbund å søke om spillemidler til utstyr. Kulturdepartementet og Norges idrettsforbund har satt av til sammen 35,8 millioner kroner som skal tildeles klubber og særforbund.

Stipend 2018

Telemark og Vestfold skikrets lyser ut stipend for 2018. Utdelingen av stipend vil skje på kretsen sitt høstmøte i november. Mer info om stipendene finner du under.

Høstmøte 2018

2080926 Alt er duket for Skiforbundets Høstmøte. For første gang i år arrangeres Fagmøte Hopp, FIS dommerseminar og NSDL høstmøte på samme sted samme helg. Arrangementsutvalget har også møte lørdag ettermiddag. Program og agenda er klart. Påmelding innen 1. oktober.

Trenerseminaret 2018

Det årlige trenerseminaret for Norges Skiforbund er i år lagt til 20-21. oktober på Scandic Helsfyr Hotell. Hold av helgen til faglig påfyll og inspirasjon.

Vellykket fagdag langrenn

Torsdag 6. september ble den første fagdagen langrenn arrangert på Konnerud i det spennende samarbeidsprosjektet mellom Olympiatoppen Sørøst og skikretsene i Buskerud og Telemark/Vestfold.

FIS-liste langrenn 2018-2019

Det er tid for innmelding av løpere til FIS-lista langrenn for kommende sesong. Sjekk lista for din klubb, og meld inn endringer innen 20. september.

Trenerseminaret 2018

Tid for å rydde i bod og garasje

Meld din klubb på byttehelgen. I november arrangerer hundrevis av idrettsklubber over hele landet byttehelg der det kjøpes og selges brukt skiutstyr.

Ny påmeldingsfrist TVO-samling

Team Veidekke Oslofjord, Styringsgruppen i TVO og IL Runar skigruppe inviterer til en treningssamling for langrennsutøvere på Oslofjord Convention Center i Melsomvik i Vestfold. Dette er en samling for utøvere født 2003-2006.

Sonemøte SUM- Nordre Vestfold

Telemark og Vestfold skikrets inviterer skigruppene i kretsen til sonemøter høsten 2018. Førstkommende møte vil bli arrangert i Svarstad torsdag 13.september, for klubber i Nordre Vestfold. Omliggende klubber er også velkomne. Videre blir det satt opp egne sonemøter i Porsgrunn og Notodden høsten 2018, mer info om disse kommer etterhvert.

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass. Oppdatert informasjon 31.07.2018: Trenarkursa er AVLYST då Juvass har stengt.

Hva betyr GDPR for idrettslaget?

Nye EU-regler og oppdatert norm for behandling av personopplysninger og informasjonssikkerhet får betydning for alle organisasjonsledd i norsk idrett.

Hintertux 2018

Påmeldingen til årets breddesamling i Hintertux er nå åpen!

Vil jobbe med «kulturen»

Norges Skiforbund Alpint har startet med et «kulturprogram» med målsetting om å bygge kultur i alpin-Norge på alle nivåer og aldersgrupper.

FIS-registrering alpint

Det tid for innmelding på FIS-lista for sesongen 2018/2019. Fristen for påmeldinger/endringer er 15.august 2018.

Breddesamling Juvass

Oppdatert 20.juli. 2018. Vi må desverre avlyse samlingen da Juvass har stengt. Vi har sett på andre løsninger, men velger å avlyse. Om det skulle bli endringer så kommer vi med mer info første uke i august. NSF Alpint inviterer U14 og U16 til fem dagers breddesamling på Juvass 13.-17. august 2018.

Fagmøte Hopp og Skiting 2018

2018.06.04 Hopp avholdt Fagmøtet fredag 1. juni i forkant av Skitinget i Stavanger. Alexander Stöckl fortalte om vegen til Gull i OL, og Magnus Brevig forklarte hvordan Norge jobber med idrettsvitenskap for å utvikle hoppsporten. Oppsummering fra fagmøtet.

Rulleskirenn og samlinger 2018

Da nærmer det seg sommer og ny rulleskisesong. Her finner dere info om årets sommersesong med samlinger og renn. PS! Frist for å søke om KM rulleski er 30. april.

Invitasjon trener I kurs langrenn

Telemark og Vestfold skikrets inviterer til trener 1 kurs i Sandefjord. Første kursdato er torsdag 5.april 2018. Alle som ønsker å ta trenerkurs kan melde seg på.

Invitasjon trener I kurs- langrenn

Invitasjon kretslag langrenn, 2018/2019

Telemark og Vestfold skikrets tok sesongen 2017/2018 initiativ til å starte opp et kretslag i langrenn for utøvere tilhørende klubber i skikretsen. Kretslaget er et tilbud for eldre junior (1999-kullet) og seniorløpere, og vil være en inngang til seniorklassen, hvor mange ikke har noe tilbud.

Arthur Hartvedt Klavenes

Gull til Klavenes

Arthur Hartvedt Klavenes fra Runar ski vant gutter 15 år i Hovedlandsrennet fredag 23. februar. Ingrid Vadder og Gro Gjølstad Randby ble nummer 3 i henholdsvis J15 og J16. Flere resultater i saken

Virtuelt hopprenn "live" på Youtube

Har du lyst til å delta i et virtuelt hopprenn som sendes live på Youtube? PÅmeldingsfristen er utvidet til 28. februar. Landslagsluer til alle i premie.

Se Skandinavisk cup Direkte

Se Skandinavisk cup/Statoil norgescup i langrenn fra Granåsen direkte på SKI-TV fredag 23. februar, lørdag 24. februar og søndag 25. februar.

Ny adm.sjef ansatt

Marie Renate Haugen (31) fra Stryn er ansatt som ny administrasjonssjef i Telemark og Vestfold skikrets. Hun tiltrer i stillingen 1. mars 2018

Se Statoil norgescup Direkte

Se Statoil norgescup for seniorer i langrenn fra Åsen i Nannestad direkte på WWW.SKI-TV.NO fredag, lørdag og søndag.

Alt om Ski-NM

Ski-NM på Hamar arrangeres fra 11.-14. januar. Alt om mesterskapet her.

Avvikling av permisjon

I forbindelse med avvilkling av pappapermisjon vil kretskontoret være bemannet tirsdag, onsdag og torsdag frem til og med februar. Mandager og fredager vil kretskontoret være stengt.

nif-epi04, 04
NTB scanpix