Tove Moe Dyrhaug

Fra Arendalsuka til VM-anlegget i Granåsen

– Dette VM-anlegget betyr mye for rekrutteringen, sier Tove Moe Dyrhaug som kom rett fra Arendalsuka til Toppidrettsveka i Trøndelag hvor verdenseliten for første gang fikk teste det nye løypenettet.

Skipresidenten er klar på at det er breddeidretten som er viktigst.

– Skal vi jobbe med bredde og rekruttering, må vi ha anlegg. Spesielt om vi skal få nye hoppere og kombinertløpere, så må vi ha hoppbakker. Det er ikke hver dag i Norge vi åpner nye hoppbakker. Vi er veldig glade for det løftet som er tatt i Granåsen, sier Dyrhaug.

Skipresidenten viser også til Norges Skiforbunds anleggsvisjon med tanke på nye anlegg som fører til økt rekruttering og aktivitet for skisporten.  Visjonen peker på at økt rekruttering og aktivitet skjer gjennom gode, tilgjengelige og snøsikre alpine anlegg i nærområdet, som gir barn og unge et naturlig samlingssted for spontan, egenorganisert og organisert skiaktivitet.

Tove Moe Dyrhaug er strålende fornøyd med det nye VM-anlegget og er overbevist om at miljøet i og rundt Granåsen vil bety mye. I februar ble også de to nye hoppbakkene i Granåsen tatt i bruk og vil bli brukt flittig av landslagsutøvere fra flere nasjoner i løpet av høsten. Moderne anlegg og fasiliteter er avgjørende for å skape fremtidens idrettshelter.

– Det er fantastiske løyper her. Toppidrettsutøverne sier de er best i verden, så det kan regionen være stolt av, Dyrhaug, som var til stede da verdenseliten innviet anlegget sist helg under Toppidrettsveka.

Noen dager tidligere var sport skiftet ut med møteplassen Arendalsuka. Her deltok hun på flere seminarer og arrangementer, blant annet et seminar med Norges idrettsforbund og Norsk Tipping, samt lanseringen av AktiVM. Dyrhaug møtte også vår nye kulturminister, Lubna Jaffery.

Les også:
SKI-VM VIL AKTIVERE HELE NORGE