Invitasjon parahelg Vassfjellet

Norges Skiforbund Alpint, Sør-Trøndelag Skikrets, Paraidrettsenteret og Bano Life inviterer syns og bevegelseshemmede alpinister til PARAALPINHELG I VASSFJELLET 3.-5. FEBRUAR.

Tid:
Nybegynnerkurs sitski           03.-05. februar 2023
Ledsagerkurs                            04.-05. februar 2023
Breddesamling/Paradager    04.-05. februar 2023

Sted:
Vassfjellet Vinterpark

Målgruppe:

• Bevegelseshemmede fra hele landet som vil lære å kjøre sitski.
  • Ledsagere som ønsker å lære å ledsage sitski/ biski/ kartski i bakke og heis.
  • Bevegelses- og synshemmede fra hele landet som ønsker å komme.

Nybegynnerkurs sitski (fre-søn):
Dette kurset er beregnet for bevegelseshemmede som har forutsetninger for å kunne bli egenkjørt/selvstendig i sitskien.

Ledsagerkurs (lør-søn):
Dette kurset er beregnet for ledsagere som skal ledsagerkjøre brukere som ikke selv kan bli egenkjørt. Det anbefales at også brukeren blir med på kurset.

Sikkerhet i heis og bakke vil bli grundig gjennomgått.

Deltageren vil få en innføring i svingteknikk. Det legges opp til praktisk gjennomføring i bakken.

Breddesamling/ Paradager (lør-søn):
For bevegelseshemmede og synshemmede alpinister som har ferdigheter til å kjøre selv i bakke og heis. Teknikktrening og løypekjøring.

Klikk på ønsket arrangement for mer info og påmelding.

Krav til deltaker:
Stille med egen ledsager i og utenfor bakken, som er trygg på alpinski.

De som har eget utstyr (sitski/ biski) tar dette med. Det er mulig å låne sitski (sitski, kartski, o.l.) samt tilhørende ski.

Hjelmpåbud!

NB! Vi har ikke vanlig alpinutstyr (til ledsager) eller hjelm tilgjengelig. Det kan leies hos Vassfjellet Skisenter.

NB! Kort påmeldingsfrist! 30.01.2023

Parahelgen blir gjennomført med støtte fra Stiftelsen Dam, Gjensidigestiftelsen og LNU.

Spørsmål kan rettes til bredde og rekrutteringsansvarlig ParaAlpint i Norges Skiforbund:
Beate C Haugen, e-post beate.haugen@skiforbundet.no eller tlf. 48 10 52 62

nif-epi04, 04