Temadag paralangrenn for trenere og klubber

Har dere som klubb parautøvere eller ønsker dere å starte opp med aktivitet for parautøvere? Eller er du bare nysgjerrig og har lyst til å lære mer om langrennsaktivitet for parautøvere? Bli med på temadag paralangrenn i Trondheim 10. februar.

Med støtte fra Bergesenstiftelsen inviterer Norges Skiforbund langrenn, Nord-Trøndelag Skikrets og Sør-Trøndelag skikrets i samarbeid med Paraidrettssenteret i Trøndelag, klubbtrenere og andre interesserte til Temadag – paralangrenn.

Temadagen blir avholdt i forbindelse med dagsamlinger paralangrenn på Inderøy 13. januar og Trondheim 10. februar, så her vil dere treffe parautøvere.

Hva inneholder denne Temadagen?

• Generell informasjon om paralangrenn
  • Hvor finner man informasjon, hvem kontakter man?
  • Tips og råd ved oppstart av paraaktivitet, hvordan inkludere parautøvere i klubben
  • Prøve aktiviteten og kjenne litt på de utfordringene en parautøver har:
    • Pigge i langrennskjelke. Grunnleggende prinsipper ved langrennspigging.
    • Kjenne på hvor mye synssansen egentlig betyr - gå på rulleski/løpe blindfoldet. Du får prøve både ledsagerrollen og det å bli ledsaget.

Vi er fleksible og vil legge hovedfokus på det dere ønsker å lære mer om. Det er kostnadsfritt å delta.

TEMADAG TRONDHEIM, LØRDAG 10. FEBRUAR

• Når: Kl. 10-14
  • Hvor: Granåsen skisenter
  • Målgruppe: Klubbtrenere og engasjerte i klubb, andre interesserte

Påmelding innen 3. februar.
Påmelding på e-post til ingrid.narum@skiforbundet.no