Sør-Trøndelag skikrets

Sør-Trøndelag skikrets ble etablert i 1904 og består av alpint, freestyle, telemark, hopp, kombinert og langrenn. Skikretsen blir administrert fra kretskontoret i Granåsen. Kontaktinfo: Tlf 72844970, eller send oss en mail

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn Randoenern Arrangør Oppdal klatre- og fjellsportklubb Gren Randonee Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn Kvernfjellrennet Arrangør Øverbygda IL Gren Turrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn Marit Bjørgen-Rennet klassisk turrenn 14/28 km Arrangør Støren Sportsklubb Gren Turrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn Marit Bjørgen-Rennet klassisk 8-14 år Arrangør Støren Sportsklubb Gren Langrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 02.04.2017 Til 02.04.2017 Arr. navn Sørprennet - AVLYST Arrangør Orkdal IL Gren Turrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live

Snølagring 2017-2018

Skisesongen nærmer seg slutten og planleggingen for neste vinter er i gang. De korte kuldeperiodene vi har hatt er blitt maksimalt utnyttet til produksjon av snø for lager. Bydrift jobber nå med forming av snøhaugen og klargjøring for sommerlagring. Snømengden anslås til å være 13-15 000 m3 (nøyaktige målinger vil bli gjort).

Kjempeinnsats i Special Olympics World Winter Games 2017

Vi er godt i gang med lekene i Østerrike og det hagler inn med strålende resultater. Her har flere av utøverne prestert sitt aller beste, mange drømmer har nok blitt oppfylt disse dagene og overalt ser vi en enorm stor idrettsglede.

Klar for avreise til World Games

Special Olympics World Winter Games er verdens største arrangement for utviklingshemmede og arrangeres i Østertike 18.- 25. mars 2017. Dit setter 13 langrennsløpere og 7 alpinister kursen for å representere Norge

4,8 millioner fordelt i prepareringsmidler

Norges Skiforbund har fordelt 4,8 millioner til klubber i ski-Norge til innkjøp av utstyr til å kjøre opp skiløyper. Midler fra utstyrsordningen bidrar til at flere klubber har fått investert i ny prepareringsmaskin siste året.

se flere nyheter Vis alle nyheter