Sør-Trøndelag skikrets

Sør-Trøndelag skikrets ble etablert i 1904 og består av alpint, freestyle, telemark, hopp, kombinert og langrenn. Skikretsen blir administrert fra kretskontoret i Granåsen. Kontaktinfo: Tlf 72844970, eller send oss en mail

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 16.12.2017 Til 17.12.2017 Arr. navn NC Kombinert Arrangør Byåsen IL Gren Kombinert Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 23.02.2018 Til 25.02.2018 Arr. navn Skandinavisk Cup Trondheim Arrangør Sør-Trøndelag Skikrets Gren Langrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live
Fra 10.03.2018 Til 10.03.2018 Arr. navn RENSFJELLRENNET Arrangør Vikvarvet IL Gren Turrenn Krets Sør-Trøndelag Skikrets Live

Prisdryss i langrenn

Seks ildsjelpriser, samt klubbpris til Konnerud under langrenns middag under arrangør- og anleggsseminaret på Gardermoen i helga.

Telenorkarusellen 2017/2018

Det er nå klart til å søke for å bli Telenor Karusell arrangør for sesongen 2017/2018. Søknadsfristen er 12. november.

Presenterte VM-søknaden for Trondheim

Søkerkandidat for VM nordiske grener 2023, Trondheim, presenterte søknaden for ledelsen i Det internasjonale skiforbundet (FIS) under høstmøtet i Zürich onsdag kveld.

Midtstuen

NM Normalbakke på TV

Norgesmesterskapet i Hopp Normalbakke i Midtstuen med de beste hopperne vil overføres direkte på Eurosport Norge. Rennet går på isspor og er det første for vintersesongen.

Det er viktig å forske på luftveisplager i idretten

Helsetilsynets nylig publiserte rapport i tilsynssaken mot Norges idrettshøgskole i forbindelse med forskning på luftveisplager har ført til flere oppslag i media denne uka. Nok en gang uttrykker enkelte skepsis knyttet til rutiner og kultur i Norges Skiforbund. Dette til tross for at norsk langrenn har vært gjenstand for kanskje den grundigste granskningen i norsk idrett noensinne.

Utstyrsordningen 2017

Det er igjen mulig for idrettslag og særforbund å søke om spillemidler til utstyr. I år skal 34,4 millioner kroner fordeles – en økning på fem millioner kroner fra i fjor.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01