Landsfinalen/Telenorlekene 2021

Landsfinalen/Telenorlekene 2021 er utsatt til juni/juli

Se sak på NSF sine hjemmesider

Melding fra NSF 09.03.21 Emne: NSF, Telenorlekene og Hovedlandsrennet.

Hei alle sammen

Håper det står bra til med alle og at folket kommer seg ut på tampen av en krevende vinter.

Vi klamrer oss fortsatt til håpet om å kunne gjennomføre Telenorlekene og Hovedlandsrennet i slutten av juni/starten på juli. Dette er perioden da det er planlagt breddesamling for U14 og U16.

Pandemien har gitt oss mange og store utfordringer i forbindelse med trening og renn avvikling for disse kullene. Målet med gjennomføringen av finalene, er at vi får samlet skifamilien til en sesongavslutning. Spesielt for de som ikke har fått oppleve disse rennene, før de går opp til neste klasse.

Fokuset vil være å skape breddeaktivitet som tidligere år, med fokus på mengde med Super-G og Storslalåm. I tillegg vil vi lage renn arena der hvert kjønn konkurrerer i disiplinene SG/GS/SL, på forskjellige dager. Hvordan vi organiserer alt dette vil i stor grad henge sammen med hvilke smittevern krav som foreligger. Dette kommuniserer vi ut i god tid før arrangementet.

De fleste kretser opplever nå store problemer med kvalifikasjons renn. Håpet var lenge at dette skulle være mulig å gjennomføre i denne delen av sesongen. I den forbindelse vil arrangementet bli gjennomført som et vanlig landsrenn. Dette betyr at alle deltakere trekkes i en pulje, også snur vi startlisten i 2 omgang.

Vi har alle erfart og kjent på uforutsigbarheten denne pandemien fører med seg. Vi er nå inne i en ny utfordrende periode og utsiktene for de neste ukene og månedene ser ut til å bli om ikke mer krevende. Håper derfor alle klarer å skape god, lokal aktivitet og at vi alle klarer å holde motet oppe. Vi evaluerer kontinuerlig også holder vi liv i drømmen om finaler på Juvass, frem til vi sitter med eventuelle retningslinjer som tillater oss gjennomføring.