FIS-listen Alpint 2018-19

Det er tid for innmelding av navn på alpinsiter som skal stå på FIS-listen/ delta i FIS-renn neste sesong. Frist for tilbakemelding er 20 august. Nye løpere (f.2002) må også sende inn Athletes Declaration. Løpere som ikke lenger ønsker å stå på FIS-listen, må melde inn dette. Hvis ikke vil dere motta regning på årskontingenten.

WC-Damer på Barmarksamling

WC-Damelaget er denne uken samlet til barmarksamling i Molde, fra mandag til onsdag. Ett tettpakket og variert program venter våre beste dame-alpinister! Første økt var å rappellere ned fra toppen av Scandic Seilet Hotell.

Trener 2 kurs i langrenn

Skikretsen ser på muligheten for å starte opp et Trener 2 kurs her i kretsen i løpet av sen-sommeren/ høsten. Interesserte trenere - og klubber bes melde inn interesse til skikretskontoret. Mere informasjon om Trener 2 kurset finnes på Skiforbundets sider.

ExtraStiftelsen

Norges Idrettsforbund oppfordrer idrettslag til å søke om midler fra ExtraStiftelsen via NIF. Søkere bes kontakte sin skikrets/ forbund eller Idrettskrets, før søknaden sendes inn. Søknadsfrist er 15 august.

Dugnadsløftet 2018

Gjensidige Nordmøre og Romsdal har nå åpnet for at frivillig lag og foreninger innen kultur og idrett i Nordmøre og Romsdal (unntatt Halsa, Rindal, Tingvoll, Surnadal) kan søke om støtte via vårt gavefond Dugnadsløftet. Søknadsfristen er 30. juni.

Breddesamling Juvass

NSF Alpint inviterer U14 og U16 til fem dagers breddesamling på Juvass 13.-17. august 2018.

Klubbsamling i alpint.

Stranda IL og Spjelkavvik IL inviterer alle klubbene i kretsen til Klubbsamling i alpint på Juvass 23 og 24 juni. Dette er samme helg som U14 og U16 har Kretssamling på Juvass. Klikk for Plan - og påmelding.

To repr. fra MRSK i NSF-Alpinkomiteen

Erika Holand Tøsse, Stordal IL, ble under NSF-Ski-Tinget i helgen valgt inn som nytt medlem av Alpinkomiteen. Anne Cathrine Enstad fra Lesjaskog IL, som har sittet i Alpinkomiteen i flere perioder, ble gjenvalgt som medlem av Alpinkomiteen. Gratulerer til begge to, og "Lykke til" i arbeidet med å lede Norsk alpinsport i de neste to årene! Skikretsen er svært fornøyd med å være så godt representert i en sentral gren-komite.

NSF`s Pokal til Charles Tøsse.

Charles Tøsse, Stordal IL, ble hedret med NSF`s Pokal og Diplom under Ski-Tinget i Stavanger i helgen. Charles har sittet som Styremedlem i NSF-Skityret, og gikk nå av som medlem. Charles og Sverre Seeberg var Tingets Dirigenter, og ledet Skitinget gjennom Ting-forhandlingene på en utmerket måte.

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass.

Vårmøter i skikretsen.

Gode Vårmøter i Skikretsen søndag. Vel 40 deltagere fra Alpint og Langrenn gjennomførte sine Fagmøter ved Klubbhuset til Spjelkavik IL, og er nå godt i gang med planene for kommende sesong. Tidligere på dagen gjennomførte alpinistene "Iron Man" tester i Ålesund, og Kretslaget og Storfjordlangrenn hadde samling i Stordal.

Nils-Erik Ulset er tildelt Egebergs Ærespris

Nils-Erik Ulset (34) fra Tingvoll ble tildelt Kammerherre Egebergs Ærespris under Ledermøtet på Gardermoen fredag 25. mai. Nils Erik Ulset får prisen for sine prestasjoner i både langrenn og skiskyting.

Klubbsamling - Alpint

Ørsta, Spjelkavik og Stranda inviterer alle i kretsen til klubbsamling for U12+10 år på Juvass den 2. og 3. juni. Treningsplanen er vedlagt. Blir dere med?

Samling for Kretslaget og Storfjordlangrenn.

Til helgen samles både Kretslaget vårt og Storfjordlangrenn til første samling for ny sesong, i Stordal. Informasjon om Kretslaget, samlingsplan mm. finner dere på langrennsiden vår. Trenere for Kretslaget er Pål Bjørn Øvrebust og Jan Erik Westerås. I Storfjordlangrenn er det til denne sesongen ny trener! Vår elite-langrennsutøver Mari Støen Gussiås er engasjert som trener.

Iron Man testing for alpinistene.

Søndag er det Iron man testing for alpinistene våre, ved Aksla i Ålesund. Kretstrener Kai Grønningsæter er ansvarlig for testingen, og testene er etter samme "lest" som hele Alpin-Norge bruker.

Hva betyr GDPR for idrettslaget?

Nye EU-regler og oppdatert norm for behandling av personopplysninger og informasjonssikkerhet får betydning for alle organisasjonsledd i norsk idrett.

Ny VM-øvelse

I forbindelse med FIS-kongressen ble det vedtatt flere endringer i alpint.

God aktivitet i Storfjordlangrenn

Storfjordlangrenn har nettopp avsluttet en god sesong, med god utvikling for løøperne - og flere gode resultater både i lokale - regionale og nasjonale renn. Klikk for rapport.

Junior-VM til Narvik

Narvik skal arrangere junior-VM i alpint 2020. Det ble besluttet under FIS Councils møte torsdag.

25 år med verdenscup

Det internasjonale skiforbundet (FIS) har bestemt at det blir verdenscuprenn i alpint på Kvitfjell i alle år frem til og med 2022.

Takk til alle Telenorkarusell-arrangører!

Møre og Romsdal skikrets hadde igjen ca. 30 arrangørklubber av Telenorkarusellen vinteren 2018. En god snøvinter resulterte i mange glade barn på ski! Barn og unge i fri utfoldelse nesten hver dag hele uken. Grillpølser, medaljer, diplomer, Telenorkarusell premier, selfies, snø, sol, saft, idrettsglede, samhold, familie, barn utendørs osv. :)

Brødrene Skoglund på Juniorlandslaget!

Både Andreas og Aleksander Skoglund fra Molde og Omegn IF er uttatt på neste sesongs Juniorlandslag i Kombinert. Andreas er i tillegg uttatt på "Team Beijing". Gratulerer til begge to! (Bilde: Fædrelandsvennen)

Kretslaget langrenn 2019

Her kjem info og samlingsplan om kretslaget for sesongen 2018-2019. Det er frist for påmelding 15. mai. Send påmelding til Pål Bjørn Øvrebust på mail, messenger eller sms. Første samling er 25.-27. mai i Stordal. Les grundig vedlagt info om kretslaget og ny samlingsplan, så sjåast vi snart på første samling i Stordal.

TEFT-Stipend til Guro!

Guro Helde Kjølseth - Sp.kl. Rival er tildelt TEFT-Stipend av Sparebanken Møre, Gratulerer! SBM delte ut TEFT-stipend til 15 talentfulle ungdommer i fylket, og vår Landslagsutøver i telemark var blandt "vinnerne"!

NTS-Polaris NY samarbeidspartner

Når Norges beste Alpinister nå trener på Kvitfjell, er det med to helt nye samarbeidspartnere på plass. Norsk Tilhengersenter AS (NTS.NO) og Polaris Norway as.

NM Jr. Gull i Telemark!

Gull i NM Junior til både Erik Kvernberg og Kaja Husvik, Gratulerer! Også Sverre S. Alme, Jon Steinar S. Alme, Rakel Kvernberg Blø, Ørjan Kvernberg Blø og Tor-Kjetil Alstad hadde sterke resultater under NM Jr. i Sogn.

Young Attacking Vikings

Young Attacking Vikings er et rekrutteringsprosjekt som har som mål å skape utfordring, variasjon og mestring i alpinsporten.

NM i Alpint

NM i alpint var en suksess. Arrangementet gikk av stabelen 21.-25.mars i Hafjell. Ola Evjen, leder av alpinkomiteen, mener at slike arrangement som NM er viktig for idretten. Det gir en kunnskapsutveksling og motivasjon til utøverne, og samler hele idretten.

Ironman datoer 2018

Da nærmer det seg barmark sesong for alpinistene. Denne sesongen gjennomføres Ironman forskjellige steder gjennom våren og høsten

Hovedlandsrennet i Alpint

Imponerende resultater av våre alpinister under HL-Hemsedal! 2 x 2 plasser, flere 4 og 5 plasser, flere "topp 10" plasser, og mange rundt "topp 25"! Alle våre HL-deltagere viste at de er med blant de beste når det klaffer! Dette lover godt for fremtiden, og viser at MRSK er på "rett spor"!

NM del 2/ NC-Finaler - Alta

Meget sterk avslutning på sesongen av våre utøvere under NC-Finalen og NM del 2 i Alta, Gratulerer! Karsten A. Vestad endte på 4 pl. sammenlagt i NC-Jr. M-17, og ble nr. 5 og 6 i rennene i Alta. Også Mikkel W. Gautvik, Vilde R. Lange og Martine L. Øvrebust imponerte i Alta!

MRSK 3-dje beste krets i Telenorlekene!

Ørsta Alpin`s Anny V. Molvær nr. 1 og 2 i henholdvis Slalåm og Storslalåm, 2 pl. til Aurora Stokkereit, 4 pl. til Ariana Rebbestad, Mathea Stranden, Jonas Hole Hagen, og en rekke rå-sterke resultater av alpinistene våre under "NM 13-14 år" på Oppdal i helgen, Gratulerer til alle! MRSK ble også nr. 2 i team-Eventen - etter meget imponerende skikjøring!

Gratulerer til Andreas!

Andreas Skoglund, Molde og Omegn IF, vant klasse NCA sammenlagt i seseongens Norgescup i Kombinert. Dette i sin første sesong som Junior, Gratulerer!

NM Alpint, Hafjell

NM Gull til Ragnhild Mowinckel, Sp.kl. Rival, og 4 pl. til Eirin Engeseth, Spjelkavik IL i storslalåm. Sølv til Nina Haver-Løseth i slalåm, og Bronsje til Sebastian Foss Solevåg i SuperKombinasjonen - Gratulerer! Også mye god skikjøring av våre andre NM-deltagere!

VM-søknader i alpint klare

Norges Skiforbund mottar to søknader om å få arrangere alpin-VM i Norge. Her finner dere også begge søknadene (nederst i saken).

NM Alpint 2018

Lillehammer Skiklub inviterer til NM Alpint 2018 i Hafjell denne uka. Følg mesterskapet på skiforbundet.no.

Sterke resultater under BAMA!

Frida Kaldhussæter, Stranda IL, ble tildelt Gullhjelmen for sine prestasjoner under BAMA Alpinfestival på Ål i helgen, Gratulerer! 1 x seier og 2 x 2.pl. er imponerende! Også Ingrid Myking, Vibeke og Mikal Waagsbø - alle fra Stranda IL - fikk sterke resultater!

Finale i SBM Cup - alpint

Resultater fra helgens SBM Cuprenn på Strandafjellet ligger under "Skirenn" på Alpinsiden.Sammenlagtlisten finnes også under Skirenn.

Drømmeforhold under Romsdal Rando.

Det ble drømmeforhold under Romsdal Rando i Isfjorden lørdag! 87 deltagere forserte den tøffe trassen i Romsdals-fjellene, og raskerst var Johan Bugge fra Eidsvåg IL. Raskeste kvinne var svenske Johanna Åström Härjedalens Klätterklubb. På bildet - opp til tredje toppen, Kirketaket. Foto Haakon Funderud Lundkvist.

Finaler i Sparebanken Møre Cup!

Fartsfyllt og flott avslutning på SBM Cup søndag ved Skaret Skisenter! Takk til alle nærmere 100 deltagerne i SBM-sammenlagtcupen, og stor Takk til M.O.I. for flott arrangement!Resultater legges etterhvert under "Skirenn".

SBM Cup avslutning i Hopp og Kombinert.

Gledelig deltagelse fra hele skikretsen under Molde og Omegn IF`s Finalerenn i SBM Cupen for Hopp og Kombinert, i Skarbakkene søndag. Stor "Takk" til M.O.I. for kjempeflott arrangement!

2 pl. til Guro H. Kjølseth i WC!

Guro H. Kjølseth fra Sp.kl. Rival ble nr. 2 under WC-Telemark i Rjukan onsdag! Dette er første "pall-plass" denne sesongen, og første 2 pl. i karriæren, Gratulerer!

Paralympics 2018

9. mars tennes den Paralympiske ild i PyeongChang. Skiforbundet har med utøvere som deltar i langrenn og alpint. Følg mesterskapet her.

FIS Youth Cup

Seier til Johan Fredriksen Orset, Torvikbukt IL under FIS Youth Cup i Granåsen i Trondheim tirsdag, og 2 plass onsdag! Gratulerer! FIS Youth Cup samler de beste 14-15 åringene i verden, så dette er en rå-sterke prestasjoner, Gratulerer!

Felles "Stikk Ut Ski" tur.

Skikretsen har i to sesonger nå samarbeidet med Friluftsrådet NR om «Stikk Ut Ski». Så langt i denne fantastiske vinteren, er oppslutningen og interessen veldig god! «Stikk Ut Ski» -sesongen nærmer seg nå slutten for denne gang, og Friluftsrådet og Skikretsen ønsker å arrangere/ prøve ut en «felles» Stikk Ut ski-tur..

Verdenscupfinale Åre

Det er klart for verdenscupfinale og prøve-VM i svenske Åre for kvinner og menn denne uka.

1000 barn på Barnas Skidag!

Under "Barnas Skidag" var 1000 barn innom Skaret Skisenter søndag! Et yrende liv i Skileikområdet, i skirennet, på skistadion generelt hele søndagen! Dette må vel love godt for rekrutteringen! Meld gjerne inn fra andre steder i skikretsen hvor det er lignende arrangementer.

Kong Haralds Ungdomsstafett

Stafettlagene til Møre og Romsdal Skikrets ble nr. 15 og 28 under Kong Haralds Ungdomstafett (Krets-stafett for 15-16 år) i Holmenkollen søndag, Gratulerer!

Fannefjellsløpet.

Strålende sol, flotte skiløyper og et veldig vellykket Fannefjellsløp for over 190 deltagere lørdag! Takk til Hjelset Fram IL! Foto: Romsdals Budstikke.

SBM Cup og KM - alpint.

Svært vellykkede alpinrenn både under Ørsta Alpin sitt Bjønnamesterskap/ SBM-Cup i slalåm lørdag, og Stordal IL`s KM/ SBM-Cup i storslalåm søndag! Se resultater under "Skirenn".

Seier til Ragnhild Mowinckel!

Seier til Ragnhild i WC-storslalåm i Ofterschwang i dag! En fantastisk prestasjon, og første norske dameseier i WC-storslalåm på mange år! Gratulerer igjen til Ragnhild, Fam. Mowinckel og til Sp.kl. Rival! Også Nina Haver-Løseth imponerte stort i 2 omg. og ble nr. 7, Gratulerer!

Ofterschwang

Norges Skiforbund har uttatt utøvere til helgas tekniske renn i tyske Ofterschwang.

Kvitfjell

Norges Skiforbund stiller med følgende utøvere i helgas fartsfest i Gudbrandsdalen.

Gratulerer til Sebastian!

5. plass og sesongbeste av Sebastian Foss Solevåg, Spjelkavik IL - under WC-Slalåmrennet i Kranjska Gora i Slovenia søndag, Gratulerer!

Norgescup Hopp og Kombinert.

Meget flotte forhold under NC-rennene i Hopp og Kombinert i Skarbakken/ Skaret Skisenter i helgen. Både Andres og Aleksander Skoglund, og Alexander Johnson kom på seierspallen lørdag. Søndag ble Aleksander Skoglund nr. 2. Gratulerer til alle!

NM Fjelltelemark i Skorgedalen.

Sivert Hole, Åndalsnes IF og Guro Helde Kjølseth, Sp.kl. Rival ble begge Norgesmestere i Fjelltelemark under NM/ NC/ Skorgedalsrennet i Rauma lørdag, Gratulerer!

KM og SBM Cup - langrenn

Flotte forhold, fint vintervær, og gode skirenn i Volda og på Bondalseidet! Og deltagelsen var veldig god tatt i betraktning at 20 juniorer var på NM junior. Resultatlister ligger under "Skirenn".

NM Junior - Langrenn

Sterke resultater av våre utøvere under NM Jr. i Steinkjer. Karsten A. Vestad fikk en 4 og 9 pl. Erik Kjøl Tornes nr. 8, og under søndagens stafett ble MRSK nr. 17 i Herre-klassen!!

Midt Norsk fartsuke - alpint.

Imponerende resultater av våre utøvere under Midt Norsk Fartsuke/ Erik Håker Cup på Oppdal i helgen. Mange 1-2-3 plasser, og flere sterke "topp 10" plasseringer!

Randonee i Todalen/ Kårvatn.

Over 60 deltagere under Norgescup/ Randoneecuprennene i Todalen i helgen. Svært gode tilbakemeldinger på arrangementet, forholdene - og været! Sondre Svensli fra Eidsvåg IL vant Juniorklassen, Gratulerer!Klikk for flott film fra rennet.

OL-Bronsje til Nina og Sebastian!

Det norske laget med Nina Haver-Løseth og Sebastian Foss Solevåg på laget, tok en kjempe-gledelig OL-Bronsje i Lagkonkurransen, Gratulerer!! For noen alpinister vi har i MRSK! Gratulerer også til familiene Løseth og Solevåg - og til Spjelkavik IL!

Hovedlandsrennet - Nordiske grener, på Lygna.

2 x Gull i Kombinert til Johan Fredriksen Orset fra Torvikbukt IL - Gratulerer! Han ble også nr. 4 i HL-Hopprennet! Også langrennsløperne våre imponerte med flere "topp 50" plasseringer, og i Sprintrennet lørdag ble Lone L. Øvrebust (Stordal IL) nr. 7, og Kristine Hjellbakk Hole (Sunnylven IL) nr. 19, Gratulerer!

Nok et OL-Sølv til Ragnhild!!

Ragnhild Mowinckel "klinte til" med nok et OL-sølv i Utfor, Gratulerer igjen!! Dette er rett og slett fantastisk sterkt! To sølvmedaljer.....og imponerende ski-kjøring igjen. Forhåpentligvis gir dette masse motivasjon til våre unge alpinister i kretsen!

Åpen Skiforbunds-samling i telemark - på Strandafjellet!

Skiforbundet - og Skikretsen inviterer til treningssamling/ helg på Strandafjellet i vinterferien (22-25.feb). Samme helg arrangeres også "Alperittet". Nye interesserte ønskes spesielt velkommen, og vi stiller med noe utlåns-utstyr og gode instruktører.

2 x sølv i NM Jr. Kombinert!

Brødrene Andreas og Aleksander Skoglund - Molde og Omegn IF, fikk sølv under Teamsprinten i NM Junior i Stryn. Og lørdag ble Andreas også nr. 2 i den individuelle konkurransen, Gratulerer!

Hopp og Kombinert-helg.

Meget vellykket - og flott Hopp og Kombinert-helg i Skarbakkene i helgen! Takk til Hjelset Fram IL, Molde og Omegn IF - og andre klubber som bidro! Selv om vi ønsker oss flere deltagere, er det ikke noe å utsette på nivået til de utøverne vi har. Det vil komme nye topp-utøvere fra kretsen vår!

Første samling gjennomført

Norges Skiforbund i samarbeid med "Statoil Morgendagens helter", lanserte i 2017 et treårig mentorprogram for kvinner kalt "Morgendagens Skiledere". I helgen ble første samling gjennomført.

Alpinhelg på Strandafjellet

Det ble en en meget vellykket alpin-helg på Strandafjellet i helgen - i nydelig vintervær! Super G, Superkombinasjon - og storslalåm ble gjennomført. Resultater under "Skirenn".

Vant verdenscupen sammenlagt

Jesper Saltvik Pedersen (18) fra Åkrehamn gikk til topps i verdenscupen sammenlagt etter helgas renn i World Para Alpine Skiing i Canada.

Bestilling av "Alpinjakke" i kretsen.

Alpinkomiteen utarbeider ny "Alpinjakke" for utøvere (og evt. foreldre/ trenere/ ledere) i kretsen. Jakken kunne prøves i helgen, og ser ut til å være "normal" i størrelsene. Bestilling gjøres til Skikretskontoret - innen onsdag denne uken.

Tusten-rennene i alpint.

Fine dager i Tusten Skiheiser i helgen, under M.O.I. of Sp.kl. Rival`s SBM Cup og KM-renn. Resultater ligger under "Skirenn".

SBM Cup i langrenn.

Vellykket SBM Cup av Sunnylven IL søndag! God deltagelse, godt arrangement, gode forhold - og flott vintervær!Resultater finner dere under "Skirenn".

Framspretten

Hjelset Fram IL arrangerte sist lørdag hopprennet "Framspretten" i Opdølsbakken på Hjelset. Et flott skirenn under fine forhold. Klikk for deltagere.

Midt Norsk Mesterskap i Valldal!

Gratulerer til Valldal IL med meget vellykket Midt Norsk Mesterskap! Valldal IL "høster" mange lovord for sitt arrangement! Og flere meget sterke prestasjoner av våre deltagere, med flere "topp 3" plasseringer. Sindre Fylling - Stordal IL vannt sin klasse søndag, Gratulerer!

Garmisch

Ragnhild Mowinckel er klar for det siste verdenscuprennet foran årets OL. Det skal kjøres sprintutfor og tradisjonell utfor i Tyskland i helga.

Bronsje til Andreas i VM Junior!

Det norske laget, med Andreas Skoglund - M.O.I, fikk Bronsjemedalje under Lagkonkurransen i Kombinert under VM Junior i Sveits, Gratulerer!

Skardilten - Turrenn

168 deltagere fullførte Turrennet "Skardilten" ved Skaret Skisenter i Molde/ Fræna lørdag, i fantastisk flott vintervær! Resultatliste finnes under Skirenn.

Skikretsen forlenger avtalen med Sparebanken Møre!

Vår solide samarbeidspartner Sparebanken Møre og Møre og Romsdal Skikrets har forlenget vår samarbeidsavtale frem - til og med 2020. Skikretsen er svært takknemlig for avtalen, og veldig glade for å ha Sparebanken Møre som vår Hovedsamarbeidspart i arbeidet for skisporten i kretsen.

Gratulerer Nina!!

Seier til Nina Haver-Løseth i WC-Paralellslalåmen under City-Event`n i Stockholm tirsdag kveld, Gratulerer! Dette var utrolig gledelig - etter noe motgang i vinter. Skikretsen ønsker Nina "all Lykke" i OL!

Fartssamling - Strandafjellet

Stranda Alpin inviterer til Kretssamling/ fartssamling kommende helg på Strandafjellet. Ny trasè er preparert og klar til god og verdifull trening frem mot SBM Cup og KM om to uker. Trenere er Kai Grønningsæter, Erika Holand Tøsse m.fl. Husk påmeldingsfristen torsdag.

Junior-VM Sveits

Livestreaming: Norges Skiforbund har med 13 deltakere i junior-VM 30.01.2018 - 08.02.2018.

Kretsmesterskap i langrenn.

Vellykkede KM både i Stordal lørdag, og på Løvoll i Eidsdal søndag! "Stor Takk" til Stordal IL og Eidsdal IL!. Se resultater under Skirenn.

SBM Cup i alpint på Fjellsetra

Spjelkavik IL - alpin arrangerte Sparebanken Møre Cup i slalåm på Fjellsetra søndag. Se resultater under "Skirenn" på Alpinsiden.

Konica Minolta NC Holmenkollen

2018.01.28 Det var en flott dag i Holmenkollen lørdag med fine forhold og godt vær. Joakim Aune vant Eliteklassen. Søndag vant Fredrik Bjerkeengen i overskyet men rolig og godt hoppvær.

SBM Cup

Meget gode tilbakemeldinger på helgens SBM Cuprenn. Osmarka IL var arrangør lørdag, og Åndalsnes IF/ Isfjorden IL søndag. Resultater finnes på "Skirenn" på Langrennsiden vår.

Young Attacking Viking.

Det ble en fin og morsom alpindag under Young Attacking Viking arrangementet på Fjellsetra lørdag. Stor takk til Spjelkavik IL!

Nytt Stikk Ut Ski - kart.

"Stikk Ut Ski" har allerede passert hele fjoråret i antall registreringer! Nå er det klart et nytt oversiktskart som viser alle Stikk Ut Ski-postene på samme kart.

Nybegynner-kurs for sitski

ParaAlpint i Oslo inviterer til nybegynner-kurs for både brukere og ledsagere i sitksi! Meld deg på - kort påmeldingsfrist!

Cortina og Kitzbuehel

Norges Skiforbund har uttatt utøvere til denne ukes verdenscuprenn i alpint i østerrikske Kitzbuehel og italienske Cortina.

Imponerende av Tomrefjord IL i NM!

Tomrefjord IL og Emblem IL stilte med stafettlag under NM sist helg. TIL "klatret" hele 20 plasser i forhold til i fjor, og endte på 54 plass. Emblem IL ble nr. 112. Det ble levert flere meget solide etapper av våre utøvere på begge lag.

SBM Cup - Langrenn

Nok et flott SBM Cuprenn ble arrangert i helgen! Stor Takk til Molde og Omegn IF for et glimrende arrangement! Resultatene er nå lagt under "Skirenn".

SBM Cup Hopp og Kombinert.

Perfekte forhold i et meget flott preparert hoppanlegg under SBM Cuprennet i Hopp og Kombinert i Skarbakkene søndag! Vi skulle gjerne hatt flere deltagere, men de utøverne vi har i kretsen markerer seg veldig bra også nasjonalt!

NM Gull til Guro og Sivert!

To x NM Gull til Guro Helde Kjølseth fra Sp.kl. Rival, og Gull og Bronsje til Åndalsnes IF`s Sivert Hole! Og Tor Kjetil Alstad - Eidsvåg IL fikk sølv under NM Paralell lørdag, Gratulerer!!

Statoil NC Junior på Beitostølen

Nok et imponerende NC jr. renn av Karsten Andre Vestad under søndagens renn, med en 4 plass! Og Vilde Lange og Vilde Lorgen Øvrebust blei nr. 28 og 31 av 100 jenter i J18. Klikk for rapport fra helgen fra Hovedleder Jan Erik Westerås.

Sesongstart i Alpint!

Meget god deltagelse under sesongstarten i alpint på Bjorli! Solid gjennomføring av Rauma Alpin sin dyktige stab gav et veldig bra storslalåmrenn, med mye god skikjøring av våre unge utøvere. Resultater under "Skirenn".

NC-Kombinert.

Sterke resultater av våre hoppere og kombinertutøvere under Norgescuprennene i Granåsen i helgen. Andreas Skoglund nr.2 og Aleksander Skoglund nr. 8 i NC-A klassen. I NC-B ble Johan Fredriksen Orset nr. 5 og Alexander Røshol Johnson nr. 6. Johan er bare 14 år og gikk sin første 10 km, fantastisk innsats!

Nytt sterkt WC-Slalåm av Sebastian!

Enda et meget sterkt WC-slalåmrenn av Sebastian Foss Solevåg! I søndagens renn i Adelboden kjørte Sebastian seg opp fra 10 pl. etter 1 omg. til en imponerende 7 pl. Gratulerer!

Basic Skills Snow Tour.

Skiforbundets "Norges-turnè" i bygging av Basisanlegg for utvikling av skiferdighet, og kurs innen Snøproduksjon, starter i Møre og Romsdal. 10 og 11 januar blir det kurs ved Skaret Skisenter (og Tusten Skiheiser) i Molde. Meld dere på nå! Vi utvider - forlenger påmeldingsfristen frem til oppstart, men ser helst at dere som ønsker å delta melder dere på bia link/ Questback.

Trener 2 fart i Hafjell

Norges Skiforbund og Oppland Skikrets ønsker velkommen til Trener 2 alpint Fart i Hafjell 1-3. februar 2018.

NIF-EPI01, 01
Gepa