Trener 1-kurs Lillehammer

Oppland Skikrets inviterer til Trener 1 snømoduler på Lillehammer hhv. mandag 20. og mandag 27. januar.

Kurset er både for deg som allerede har tatt barmarksmodulene og for deg som er helt ny.

Hvor?
Oppmøte på Idrettens Hus, Kleivbakken 9, Lillehammer

Når?
Vi satser på kveldskurs, hhv. 20. og 27. januar 2020, kl. 17.00 - 21.00.
Obligatorisk oppmøte begge kvelder for å få godkjent kurset.

Kurslærer
Marianne Myklebust, tlf. 908 32 223, marianne.myklebust@skiforbundet.no

Kr. 750, som faktureres til klubb etter kurset

KLIKK HER, siste frist 12. januar.

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.

Innhold
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-12 år.

KLIKK HER for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener I.

For de som har tatt barmarksmodulene
... blir det også treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" med de andre deltakere på kurset. Dette blir på mandag 27. januar.

Trener 1 barmarksmoduler
... planlegges neste gang satt opp over to kvelder i september 2020.

E-læring
For dere som har tatt snømodulene: Dere må også ta e-læringen for å få godkjent kurset. Link til e-læring: https://kurs.idrett.no. Logg dere deretter inn på minidrett.no, klikk dere inn på Norges Skiforbund (under fanen Særforbund), velg Trener 1-kurs Skiforbundet og gjennomfør kursene som ligger under denne fanen.

Dette er kursene: Trenerrollen, Idrett uten skader, Barneidrettens verdigrunnlag, Aldersrelatert trening og Ski for funksjonshemmede.

Dere kan velge å sende de ferdige resultatene pr. mail til oppland@skiforbundet.no, eller lagre på egen smarttelefon/nettbrett og vise kurslærer på kurs.

De som starter Trener 1 med snømodulene, får informasjon om e-læring og avsluttende «eksamen» på kurset og trenger ikke å ta dette før dere skal ta barmarksmodulene.

Spørsmål?
Ta kontakt med kretskontoret v/ Ellie Lein, oppland@skiforbundet.no, tlf. 977 71 953

Velkommen på kurs!

nif-epi04, 04