NC Hopp Lillehammer

Vel gjennomført til både arrangøren og hopperne fra Oppland under Norgescup i Lysgårdsbakken i helga!

Helgens Konica Minolta NC Hopp ble flyttet fra Granåsen til Lysgårdsbakken pga. varsler om mye snøvær i Trondheim. En stor takk til Søre Ål IL og samarbeidspartnere som stilte opp og arrangerte NC renn på svært kort varsel.

Helgens renn var også en del av uttaket til Junior-VM og Nordisk Juniorlandskamp.

Rent sportslig ble det også levert mye bra hopping av våre lokale hopphåp.

RESULTATER LØRDAG  RESULTATER SØNDAG K90 OG K123

NC Elite kvinner
Jentene hoppet i K90 begge dager, og begge rennene ble vunnet av Karoline Andrea Røstad fra Skogn IL. Thea Minyan Bjørseth fra Lensbygda Sportsklubb hoppet ned til 3. plass begge dager, mens Thea Øihaugen, Gausdal Skilag, tok en 6. plass lørdag og 7. plass søndag.

NC Elite menn
I herrenes eliteklasse var Fredrik Bjerkeengen, IL Kolbukameratene, best av våre begge dager. I lørdagens renn ble det 4. plass, men søndag klinket han til med seier. Thomas Aasen Markeng, Lensbygda Sportsklubb, klatret også opp på pallen på søndag, med en 2. plass. Han deltok ikke i lørdagens renn.

Anders Ladehaug, Nordre Land IL, Eirik Fystro, Leira IL, Jesper Ødegaard, Gausdal Skilag, og Mats Bjerke Myhren, Søre Ål IL, hoppet også ned til topp 10-plasseringer i helgens renn.

NC A menn
Jens Gaarder, Raufoss IL Hopp, har hatt en god start på sesongen, i helgen ble det seier lørdag og 4. plass søndag.

NC B menn
Edvart Myrvang Bakke fra Hedalen IL ble nr. 3 lørdag og nr. 7 søndag, som best av våre.

NC C menn
Her ble det seier til Morten Haug Haavi, Raufoss IL Hopp, begge dager. Richard Selbekk-Hansen, Gausdal Skilag, hoppet ned til 5. plass lørdag og 2. plass søndag.

________________-

Mange opplendinger hoppet bra i helga, se resultatlistene for komplett oversikt.