Hopp og Kombinert - Møre og Romsdal Skikrets

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 24.01.2021 Til 24.01.2021 Arr. navn Utsatt - SBM-Cup Kretsrenn i hopp og kombinert Arrangør Molde og Omegn IF Gren Hopp Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 20.02.2021 Til 21.02.2021 Arr. navn NC kombinert Arrangør Molde og Omegn IF Gren Kombinert Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Nye retningslinjer virker inn på Kretsrennene i M&R skikrets

Nye Korona-retningslinjer fra Regjeringen/ NIF og NSF er gjeldende fom. 20.januar. og i 2 uker. Skiforbundet forventer at alle skiklubber og skikretser i landet følger disse. For vår del medfører disse innstrammingene at SBM Cup-renn og KM - i alpint, hopp/ kombinert og langrenn kommende helg (23-24.01.) må utsettes. Også SBM-samlingene til telemark, alpint, hopp og kombinert må utsettes.

Skiforbundets koronaveileder

Norges Skiforbund forholder seg til gjeldende regelverk, og fra 20. januar er det blitt gjort presiseringer i regelverket. Endringene er en direkte konsekvens av regjeringens oppdaterte anbefalinger, og medfører dessverre en innstramming med tanke på gjennomføring av utendørsarrangement for oss.

SBM Cup og samling i Hopp og Kombinert

Som følge av Korona-innstrammingene må SBM Cuprennet og treningsdagen i Skarbakken til helgen utsettes. Klubbene anmodes om å organisere klubbtrening og gjerne arrangere Klubbrenn/ Telenorkarusell for klubbens (Hoppbakkens) utøvere.

Sterk WC-plassering for Andreas Skoglund!

Gratulerer til Andreas Skoglund, Molde og Omegn IF, med sterk 14 pl. under WC-Kombinertrennet søndag i Val Di Fiemme - Italia! Andreas var 5 - beste norske! I lørdagens Teamsprint ble det 6 pl. til Andreas på det Norske 2-laget.

Ski-aktiviteten kan fortsette!

Skitreninger og skirenn kan heldigvis fortsette - også etter innstrammingene på nyåret. Vi driver heldigvis en utendørsaktivitet, som er mulig å gjennomføre/ organisere i disse dager - etter gjeldende smittevernregler. Vi ber alle klubber om fortsatt å registrere personer/ deltagere, passe på avstand, og begrensninger på antall mm. Oppdatert Koronaveileder og Smittevernregler finner dere i margen på Hjemmesiden vår.

Husk skilisens!

Skisesongen nærmer seg, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn. Med skilisens får du også den beste forsikring ved idrettsskade både i trening og i konkurranse

Vis alle nyheter
nif-epi04, 04