Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 08.12.2017 Til 09.12.2017 Arr. navn Bjorli Rando Arrangør Romsdal Randonee Klubb - ski Gren Randonee Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 16.12.2017 Til 16.12.2017 Arr. navn Åpningsrennet Bjorli SBM cup 2 Arrangør Emblem IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 07.01.2018 Til 07.01.2018 Arr. navn Bjorlirennet Arrangør Rauma Alpin Klubb - Alpin Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 27.01.2018 Til 27.01.2018 Arr. navn KM Sprint fristil Arrangør Stordal IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 16.02.2018 Til 18.02.2018 Arr. navn Stranda Alpin SG og SSL helg Arrangør Stranda IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Nå kan du søke til mentorprogrammet

Har du lyst og ambisjon til å delta i prosjektet «Morgendagens Skileder»? Nå har du sjansen! Norges Skiforbund søker fremtidige kvinnelige trenere- og ledere i det nye mentorprogrammet. Søknadsfristen er 15. desember.

Statoil NC/ FIS Gålåsprinten

Til helgen starter Norgescupen i langrenn med "Gålåsprinten". Fristil lørdag, klassisk sprint lørdag, og klassisk renn søndag er på programmet. Vi ønsker våre utøvere fra MRSK - med bl.a. Martine, Mari - og en solid tropp fra Kretslaget vårt - "Lykke til"!

Basisanlegg - kurs.

Basisanlegg for utvikling av skiferdighet - og kjempemorsom skiaktivitet! 10-11 januar inviteres det til kurs i hvordan dette kan lages, både i langrenns-anlegg og alpinanlegg. Anleggsansvarlige i NSF kjører kurset.

Sesongåpning Beitostølen

Gratulerer til Stordal IL`s Martine Lorgen Øvrebust, med sterk 10 plass på 10 km fristil under Beitosprinten i helgen!

Ønske om kurs?

Har din klubb ønsker og/ eller behov for trenerkurs eller aktivitets/ treningsleder-kurs? Skikretsen har kursholdere som kan bidra med hjelp til god skiaktivitet.

Sesongåpning på Bjorli og Strandafjellet!

Flere skisentre/ steder i kretsen melder om flotte skiløyper! Bruk gjerne facebooksidene våre til å spre informasjonen/ gleden :) Lørdag åpner både Bjorli Skisenter og Strandafjellet skisenter for alpinistene.

Kurs i EMIT - tidtaging og LIVE-timing.

Langrennskomiteen inviterer til gratis-kurs i bruk av EMIT tidtagersystem og LIVE-timing, lørdag 25 nov. kl. 1100-1700 i "Ålesund-området". Elektronisk tidtakersystem fungerer etter hvert bra i kretsen, men LK ønsker at enda flere skal få mulighet til å delta på kurs. LK har som mål at LIVE timing også tas i bruk blant annet for å øke interessen for arrangementene våre. Kursholdere kommer fra EQ/EMIT.

Gratulerer til Sebastian!

Spjelkavik IL`s Sebastian Foss Solevåg kjørte inn til en knallsterk 7 plass under WC-slalåmrennet i finske Levi, Gratulerer! Sebastian ser ut til å ha endret litt på teknikk og "kjørestil" til denne sesongen, noe som ser ut til å være veldig positivt!

Sesongens første skirenn i kretsen!

Fredag og lørdag 8-9. desember inviterer Romsdal Randoneklubb til NC-Randonee på Bjorli. Fredag kveld er det Sprintrenn i traseen til Bjorli Skisenter. Mellom prolog og finalene inviteres det til et Barne/ Ungdomsrenn hvor barn og unge kan komme og prøve Randonee. Arrangøren stiller med feller som kan festes på langrennski/ telemark-ski.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03