Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 25.03.2017 Til 25.03.2017 Arr. navn Dynafit Romsdal Rando Arrangør Romsdal Randonee Klubb - ski Gren Randonee Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 25.03.2017 Til 25.03.2017 Arr. navn Isfjorden Rundt Arrangør Isfjorden IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 25.03.2017 Til 25.03.2017 Arr. navn Rekruttrenn - AVLYST!!!!!!!!!!! Arrangør Skotfoss Turn & Idrettsforening Gren Hopp Krets Telemark og Vestfold Skikrets Live
Fra 25.03.2017 Til 25.03.2017 Arr. navn Sparebanken Møre cup - renn 10, klassisk langdistanse Arrangør Eidsdal IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 26.03.2017 Til 26.03.2017 Arr. navn Kretsrenn - AVLYST!!!!!!!!!!!!!!!!! Arrangør Skotfoss Turn & Idrettsforening Gren Hopp Krets Telemark og Vestfold Skikrets Live

HL-Alpint på Hafjell denne uken!

Denne uken arrangeres Hovedlandsrennet i alpint på Hafjell. Våre unge alpintalenter er på plass, og starter utfortreningen allerede tirsdag. I løpet av uken er det Utfor, Super G, Super kombinasjon, Team-Event, Storslalåm og Slalåm på programmet. Vi ønsker våre alpinister "Lykke til"!

Romsdal Rando arrangeres lørdag!

Romsdal Randoneeklubb inviterer lørdag til det 4. -"Romsdal Rando" i spektakulære Isfjorden i Rauma! Den "råeste" Randoneeløypa i Norge med 2500 høydemeter over tre fjell!

Stor Langrenns - og Turrenn-helg!

Til helgen er det igjen stor aktivitet i skikretsen! Lørdag inviterer Eidsdal IL til SBM cup i langrenn, og Isfjorden IL arrangerer sitt utsatte turrenn "Isfjorden Rundt" - denne gang i ny trasè. Og søndag er Åndalsnes IF tilbake som kretsrenn-arrangør, og Inviterer til sesongens KRETSMESTERSKAP - KLASSISK STIL på Bjorli.

God deltagelse på Osmarka!

Torvikbukt IL arrangerte SBM cup på Osmarka søndag, og det ble gledelig stor deltagelse - selv om dette "kolliderte" med Birkebeinerrennet. Resultater: Se under "Skirenn".

Vårmøter og Ting i skikretsen.

Lørdag 20 mai er datoen for "vårmøtene" i skigrenene våre, og Skikrets-Ting. Hold av datoen! Det legges opp til en innholdsrik dag med gode foredragsholdere, trening for utøvere, i tillegg til skifaglige saker i grenene. Det kan også bli "oppstart" fredag kveld, med et spennende tema.

TEFT-stipend (tidligere GNIST)

Sparebanken Møre utlyser nå TEFT-stipendet (tidligere GNIST-mørestipend). Har du teft? Er du mellom 15 og 35 år? Sparebanken Møre løfter frem unge med unike talent og ambisjoner gjennom TEFT-stipendet (tidligere GNIST). Du kan søke innen kultur, idrett og åpen klasse. Toppstipendet er på 100.000 kroner.

Logo Kulturdepartementet

Innspillskonferanse - egenorganisert aktivitet

Kulturdepartementet arrangerer mandag 27. mars innspillskonferansen med tema egenorganisert aktivitet. Vi oppfordrer alle våre klubber til å delta og komme med innspill til Kulturdepartementet om hvordan de kan legge bedre til rette for aktivitet. Les mer i saken

se flere nyheter Vis alle nyheter