Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside!

Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider. Grensidene har egne undersider med terminlister, resultater, reglement mm.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 03.12.2021 Til 06.12.2021 Arr. navn Kretssamling Møre og Romsdal Skikrets Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 04.12.2021 Til 05.12.2021 Arr. navn Norgescup/ EM-uttaksrenn og ungdomscup i randonee Arrangør Romsdal Randonee Klubb - ski Gren Randonee Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 09.12.2021 Til 12.12.2021 Arr. navn Kretssamling Møre og Romsdal Skikrets Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 08.01.2022 Til 09.01.2022 Arr. navn Bjorlirennene 2022 Arrangør Rauma Alpin Klubb - Alpin Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 19.03.2022 Til 19.03.2022 Arr. navn Silsetrenna 2022 Arrangør Batnfjord IL Gren Randonee Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Takk Martine!

Stordal IL`s Martine Lorgen Øvrebust trapper ned topp-satsingen som langrennsløper. Martine har de siste sesongene tilhørt Team ELON Midt-Norge og nå i år, Team Telemark. M&R skikrets takker Martine for en flott ski-karriere, og svært mange stolte øyeblikk for oss!

NC/ EM-uttaksrenn/ Ungdomscup

Romsdal Randoneeklubb inviterer til Norgescup/ EM-uttaksrenn i Randonee, med innlagt Ungdomscup for Møre og Romsdal skikrets, 04-05 desember. Sted er Romsdalen/ Moldeområdet. Foto: Haakon Lundkvist

Stikk Ut Ski!

Ny Stikk Ut Ski - sesong planlegges nå for fullt. Oppstartsdato er 15 desember. Løypekjørerne i Skorgedalen i Rauma hadde oppstartsmøte i går, med kake - fra skikretsen:) Stor Takk til alle løypekjørere for den flotte jobben dere gjør! M&R skikrets spanderer gjerne kake til alle løypekjører-lag.

Webinar i alpint

Skiforbundet-alpint inviterer til webinar hver tirsdag frem til jul, med interessante temaer. Første webinar var 23.11. innen treningsmetodikk. Neste tema, 30.11. er "Kommunikasjon i alpint".

Utvikling av teknisk taktiske ferdigheter i langrenn

Onsdag 24.11.2021 kl.20:00 ønsker vi velkommen til nok et webinar/workshop i forbindelse med revisjon av Norges Skiforbund langrenns utviklingstrapp. Denne gangen vil professor Thomas Johansen Losnegard, og stipendiat Christian Magelsen fra Norges Idrettshøgskole innlede rundt emnet utvikling av teknisk taktiske ferdigheter i langrenn.

Sesongåpning - Beitosprinten

Gratulerer til Karsten Andre Vestad og Mikkel W. Gautvik - begge Molde og Omegn IF, med to svært gode skirenn under Beitosprinten i helgen! Veldig artig å følge sendingene på NRK - med M.O.I. løpere i ledelse gjennom store deler av rennene!

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02