Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

Kretslaget Langrenn

Kretslaget vårt i langrenn er klar for sin første samling 28-30 juni bl.a. ved Skaret Skisenter. Eskil Engdahl går heldigvis på en ny sesong som Kretstrener! Samlingen er også åpen for yngre hospitanter fra klubbene våre.

Barnas Superhelg på Vestnes

Lørdag arrangeres Barnas Superhelg i Vestnes sentrum med bl.a. rulleski-leik/ Skisprell/ rulleski-renn. Dette er et samarbeid mellom Sport 1 Tomra, Tomrefjord IL, Tresfjord IL, skikretsen m.fl. Vår Skiklubbutvikler Jan Ole er på plass, og det blir mulig å låne rulleki, sko og hjelm (ta gjerne med hjelm om dere har). "Bjørnis" kommer også :) Velkommen!

Alpinsamlinger

Etter ønsker inviterer alpinkomiteen til ny kretssamling på Juvass før sommeren. Det blir en 3-dagers samling 22-24 juni. Påmelding som vanlig i Isonen/ terminlisten.

Norgescup Junior i Molde

Molde og Omegn IF er tildelt Norgescuprenn for juniorer ved Skaret Skisenter i januar 2025. NC Junior er blant de største skiarrangementene i Norge med 800 deltagere! Onsdag 19.06. inviteres det til "Kick Off" for arrangementet.

Team Midt-Norge Langrenn

Team Midt-Norge, vår senior-satsing innen langrenn sammen med skikretsene i Trøndelag, under ELON-laget, er klart for neste sesong. Kristine Hjellbakk Hole, Sunnylven IL og Linus Engdahl, Torvikbukt IL, er våre utøvere på laget.

Jørgen Slettaløkken gir seg som alpinist

Jørgen Slettaløkken, Rauma Alpin, har avsluttet alpinkarriæren. Takk Jørgen for mange fine år sammen i skikretsen - på samlinger og renn, og for mange flotte prestasjoner og opplevelser i FIS-renn og Europa Cup. Les fin reportasje i Romsdals Budstikke.

Søk om aktivitetsutstyr til din klubb

Alle landets skiklubber kan søke på tildeling av utstyrspakker med orgeltramp og hopp i to ulike størrelser. Dette utstyret kan brukes med rulleski og på ski vinterstid for tilrettelegging i eksisterende skianlegg. Det er en løpende søknadsfrist frem til 1. oktober for ski-Norge.

Mange fra MRSK på Randoneelandslag!

Skiforbundet Randonee har tatt ut en rekke utøvere fra MRSK (Trollheimen Fjellsportklubb, Torvikbukt IL, Romsdal Randoneeklubb) til neste sesongs Landslag og Juniorlandslag. Gratulerer til alle med uttaket!

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03