Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 30.03.2017 Til 02.04.2017 Arr. navn NM Masters Stranda Alpin Arrangør Stranda IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn SkiTour Molde - Lørdag Arrangør Molde og Omegn IF - Ski Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 01.04.2017 Til 01.04.2017 Arr. navn Skarvenrittet NC Fjelltelemark Arrangør Åndalsnes IF Gren Telemark Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 02.04.2017 Til 02.04.2017 Arr. navn SkiTour Molde - Søndag Arrangør Molde og Omegn IF - Ski Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 08.04.2017 Til 09.04.2017 Arr. navn Stranda Alpin Arrangør Stranda IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

NC-Finaler/ NM del 2 - Gålå.

Denne uken er det NM del 2, Norgescuprenn for junior, og NC-Finaler på Gålå. Vi har flere løpere med på Gålå, med Martine L. Øvrebust "i spissen". Med et godt resultat i fredagene NC-renn er også Emblem IL`s Ludvig Vartdal klar for NC-Finalen, hvor de 50 beste i landet får starte. Vi ønsker alle våre utøvere "Lykke til"!

Telenorleker i alpint på Voss.

Denne uken er det "Landsfinale" for 13-14 årsklassen i alpint på Voss. Det er Super G, Team-Event, Storslalåm og Slalåm med start fredag. Våre beste alpinister i aldersklassen er klare til å måle krefter med resten av landet!

Skarvenrittet lørdag 1 april.

Lørdag arrangerer Åndalsnes IF sitt tradisjonelle Norgescup - Fjelltelemarkrenn i Skorgedalen i Rauma. Se Invitasjon i terminlisten - og under "Skirenn".

NM Masters - Alpint

Stranda Alpin inviterer 30 mars - 02 april til Norgesmesterskap - Masters i alpint. Klikk deg inn for mere informasjon om dette flotte arrangementet!

Flere sterke resultater under HL-Alpint!

Hovedlandsrennet i alpint på Hafjell ble avsluttet søndag med slalåm. Jørgen Slettaløkken, Rauma Alpin, ble vår bestemann i slalåm med 10 pl, og Maia Søe Valde og Fien van Zwieten - begge Stordal IL, ble nr. 13 og 15, Gratulerer! For øvrig hadde MRSK flere sterke prestasjoner/ resultater under HL!

Meget vellykket Romsdal Rando!

Meget god deltagelse. og gode tilbakemeldinger til Romsdal Randoneeklubb for arrangementet! Snøskredfaren gjorde at traseen måtte legges om litt, men med fortsatt 2000 høydemetre ble det et veldig bra skirenn for de vel 100 deltagerne. Det ble "favorittseier" til Måndalingen Kilian Jornet fra arrangørklubben, Gratulerer!

God deltagelse på Osmarka!

Torvikbukt IL arrangerte SBM cup på Osmarka søndag, og det ble gledelig stor deltagelse - selv om dette "kolliderte" med Birkebeinerrennet. Resultater: Se under "Skirenn".

Vårmøter og Ting i skikretsen.

Lørdag 20 mai er datoen for "vårmøtene" i skigrenene våre, og Skikrets-Ting. Hold av datoen! Det legges opp til en innholdsrik dag med gode foredragsholdere, trening for utøvere, i tillegg til skifaglige saker i grenene. Det kan også bli "oppstart" fredag kveld, med et spennende tema.

se flere nyheter Vis alle nyheter