Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside!

Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider. Grensidene har egne undersider med terminlister, resultater, reglement mm.

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 22.01.2021 Til 24.01.2021 Arr. navn Utsatt - Fartsrenn SBM Cup - Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 24.01.2021 Til 24.01.2021 Arr. navn Utsatt - SBM-Cup Kretsrenn i hopp og kombinert Arrangør Molde og Omegn IF Gren Hopp Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 24.01.2021 Til 24.01.2021 Arr. navn Utsatt - OSMARKARENNET SBM cup 5 KRETSMESTERSKAP Arrangør Osmarka IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 30.01.2021 Til 30.01.2021 Arr. navn SBM Cup 7 Fristil normaldistanse Arrangør Stordal IL Gren Langrenn Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 31.01.2021 Til 31.01.2021 Arr. navn Spjelkavikrennet Arrangør Spjelkavik IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Nye retningslinjer virker inn på Kretsrennene i M&R skikrets

Nye Korona-retningslinjer fra Regjeringen/ NIF og NSF er gjeldende fom. 20.januar. Og Skiforbundet forventer at alle skiklubber og skikretser i landet følger disse. For vår del medfører disse innstrammingene at SBM Cup-renn og KM - i alpint, hopp/ kombinert og langrenn kommende helg (23-24.01.) må utsettes. Også SBM-samlingene til telemark, alpint, hopp og kombinert må utsettes.

Skiforbundets koronaveileder

Norges Skiforbund forholder seg til gjeldende regelverk, og fra 20. januar er det blitt gjort presiseringer i regelverket. Endringene er en direkte konsekvens av regjeringens oppdaterte anbefalinger, og medfører dessverre en innstramming med tanke på gjennomføring av utendørsarrangement for oss.

KM/ SBM Cup/ Fartshelg-alpint

SBM Cup/ Kretsmesterskapet i Super G på Bjorli må dessverre utsettes pga nye Korona-retningslinjer. Også treningsdagene fredag og lørdag må avlyses. Alpinkomiteen kommer tilbake med ny informasjon om disse rennene.

KM/ SBM Cup på Osmarka

SBM Cuprennet og Kretsmesterskapet i langrenn på Osmarka må dessverre igjen utsettes. Denne gang pga. nye og strengere korona-retningslinjer. Forhåpentligvis kan rennet settes opp på en ny dato senere i vinter.

SBM Cup og samling i Hopp og Kombinert

Som følge av Korona-innstrammingene må SBM Cuprennet og treningsdagen i Skarbakken til helgen utsettes. Klubbene anmodes om å organisere klubbtrening og gjerne arrangere Klubbrenn/ Telenorkarusell for klubbens (Hoppbakkens) utøvere.

Gratulerer Sebastian!!

Gratulerer til Sebastian Foss Solevåg med seier i WC-slalåmrennet i Flachau - Østerrike! En svært gledelig og vel-fortjent seier! Dette er Sebastians første WC-seier, og FOR - en knusende seier. Sebastian var klart raskest i begge omgangene! Gratulerer også til familien, og til Spjelkavik IL!

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01
NTB