Møre og Romsdal Skikrets

Velkommen til Skikretsens hjemmeside. Scroll nedover for nyheter, eller klikk på Langrenn, Alpint, Hopp/ Kombinert eller Telemark/ Randonè sine egne sider.

Samling med Storfjordlangrenn.

Storfjordlangrenn er i gang med ny sesong og har i helga hatt barmarkssamling i Tomrefjord. Vertane frå skigruppa i Tomrefjord IL melder om kjekt besøk!

Kjempegod alpinsamling på Juvass!

Tredje kretssamling for U14 og U16 års gruppene ble gjennomført 24-27 juni. Meget gode treningsforhold, nattefrost, nysnø og enkelte dager med sol gjorde samlingen meget vellykket! Stor treningsiver (første økt kl. 0600) og god utvikling på våre unge talenter!

FIS liste Alpint for neste sesong.

Det er tid for innmelding evt. utmelding av FIS-listen i alpint. Frist for innmelding/ utmelding settes til 25 august. Nye FIS-utøvere må sende inn/ legge ved signert Athletes Declaration. Årskontingenten til FIS-listen (bindende for de som blir innmeldt ved fristen) er øket for neste sesong, til kr. 500

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

TEFT-stpend til Skiutøvere!

Sparebanken Møre delte torsdag ut TEFT mørestipend til 16 talentfulle ungdommer i en høytidelig seremoni på Martin Linge huset i Valldal. Rishi Sæter - Liabygda IL, og Isak Staurset - Rauma Alpin var blant de som mottok stipend, Gratulerer!

Egen snøkanon?

Kan dette være av interesse for noen skianlegg/ skiklubber? Kanskje som et supplement i snøfattige tider?

Kursuke i alpint - fonna 2017

Det blir både trener I- og II kurs på folgefonna når årets kursuke i alpint vert arrangert 6.- 12.august. Sjå informasjon om kurstilbodet, rammeprogram og meld på via påmeldingslink.

"Stikk Ut - Ski" hedres med pris!

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal er nominert til å bli årets friluftsråd i Norge, etter sitt samarbeid med Møre og Romsdal Skikrets i prosjektet "Stikk UT - Ski"!

Midt Norsk Rulleskicup.

Informasjon om sommerens Midt Norsk Rulleskicup er nå klar. Vårt eget rulleskirenn "Trollstigen Opp" er et av rennene i cupen.

se flere nyheter Vis alle nyheter
Vibeke Linn