Alpint Møre og Romsdal

Terminlister (3 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 14.12.2019 Til 15.12.2019 Arr. navn Kretssamling på Bjorli 14.-15. desember Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 04.01.2020 Til 05.01.2020 Arr. navn Bjorlirennene 2020 Arrangør Rauma Alpin Klubb - Alpin Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 24.01.2020 Til 26.01.2020 Arr. navn Fartshelg Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Ny alpinsamling og Høstmøte på Bjorli

Neste uke er det ny alpinsamling på Bjorli. Det er "skolesamling" fra onsdag, og ordinær Kretssamling fredag til søndag. Og fredag kl. 1900 inviterer Alpinkomiteen til Høstmøtet-alpint ved Bjorlivollen låve, med mulighet for middag i forkant av møtet. Se informasjon på vår Facebook-side. (M&R Skikrets -Alpint) Klikk for Saksliste. Foto: Knut Arne Furseth

Trenerkurs-alpint

Lørdag 14 desember er det mulig å delta på et "Kort Trenerkurs" i alpint på Bjorli i forbindelse med samlingen. Temaene under kurset blir 1: Svingteknikk, og 2: Løypestikking. Kurset gjennomføres i bakken fra kl. 1000 til 1600.

Nina Haver-Løseth nr. 5 i WC!

Gratulerer igjen, til Spjelkavik IL`s Nina Haver-Løseth! Ny 5 plass - etter beste tid i 2 omg. under WC-slalåmrennet i Killington, USA søndag. Gratulerer med rå-sterkt resultat og et strålende come-back!

Ny kneskade for Ragnhild Mowinckel

Ragnhild Mowinckel har røket korsbåndet i høyre kne. Dette er det samme kneet og skaden hun fikk da hun falt under utfortrening i Andorra i mars i år.

Ønsker klubben din et "Kort kurs"?

NSF - og Skikretsen lanserer nå et nytt kurstilbud, såkalte "Korte Kurs" hvor kurset (en kveld - eller en dag), gjennomføres hos klubbene. Skikretsen har instruktører klare til å besøke klubbene! Klikk for å se hvilke "Korte Kurs" som klubben kan bestille enten nå før snøen kommer, eller til vinteren.

Kartlegging av kostnader i Norges Skiforbund

Norges Skiforbund skal kartlegge kostnadsnivået i alpint og langrenn. I den forbindelse vil alle klubber få tilsendt en spørreundersøkelse denne uken som vi ber alle klubber sette av tid til å svare på.

FIS listen Alpint

Det er tid for innmelding evt. utmelding av FIS-listen i alpint for kommende sesong, 2019-2020. Nye juniorer som skal kjøre FIS-renn må meldes inn på FIS-listen, og de som ikke skal kjøre FIS lenger/ ikke vil betale årskontingenten, må melde fra at de skal strykes fra listen. Frist for inn/ utmelding er 27 september. Ber også om at Klubbene sjekker vedlagte liste.

Alpine Kretssamlinger-Samlingsplan

Snøen kommer til Juvass, og vi starter opp igjen med Kretssamlinger. Første samling er etter planen 19-22 september. Samlingen er for alle U14 og U16 løpere - både de som meldte inn Alt.1 -2 -3. AK ønsker en "dobbelt-sjekk" på hvem som blir med på denne samlingen. Klikk for mere informasjon om opplegget, påmelding, kostnader etc.

Terminlisten alpint i MRSK

Vinterens Terminliste i alpint her i kretsen er klar. Alpinkomiteen ber klubbene legge inn sine renn i Sportsadmin, slik at de blir synlige på nett-terminlisten. Rennsesongen åpner med Sparebanken Møre cup på Bjorli 04-05 januar.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01