Alpint Møre og Romsdal

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass.

Påmelding til alpinsamlinger i kretsen.

Tre veldig gode skisamlinger er gjennomført til nå på Juvass. Minner om påmeldingsfrist 25 juli for samlingene etter sommeren - og frem til jul. De som ønsker å følge Alt.2. med oppstart i september, melder også fra innen samme frist.

Skiforum - Fagdag ski.

Lørdag 29 september vil det bli en "Fag-dag" innen ski. Under Vårmøtene i Spjelkavik kom det opp ønske om et "Skifaglig forum" hvor vi kan ta opp aktuelle ski-temaer. Dette startet vi opp denne lørdagen. Nærmere program kommer. Denne dagen har også Fotball, Friidrett, Kampsport, Bedriftsidrett, og Idrettskretsen ulike møter/ kurs.

Barmarksamling - alpint

Helgen 01-02 september blir det alpin barmarksamling for hele kretsen, i Molde. Hold av datoen! Molde og Omegn IF og Sp.kl. Rival inviterer til et variert og spennende program, inkludert Iron-Man test for de som skal ta denne. Mere informasjon om program, påmelding, priser etc. kommer senere.

Nysnø, minus 4, gode skiforhold!

Denne helgen er det klart for ny kretssamling i alpint for U14 og U16 på Juvassbreen. I tillegg samarbeides det om klubbsamling for yngre løpere. Fra Juvass meldes det om fine forhold, med minusgrader og noe nysnø:)

Vil jobbe med «kulturen»

Norges Skiforbund Alpint har startet med et «kulturprogram» med målsetting om å bygge kultur i alpin-Norge på alle nivåer og aldersgrupper.

FIS-listen Alpint 2018-19

Det er tid for innmelding av navn på alpinsiter som skal stå på FIS-listen/ delta i FIS-renn neste sesong. Frist for tilbakemelding er 20 august. Nye løpere (f.2002) må også sende inn Athletes Declaration. Løpere som ikke lenger ønsker å stå på FIS-listen, må melde inn dette. Hvis ikke vil dere motta regning på årskontingenten.

ExtraStiftelsen

Norges Idrettsforbund oppfordrer idrettslag til å søke om midler fra ExtraStiftelsen via NIF. Søkere bes kontakte sin skikrets/ forbund eller Idrettskrets, før søknaden sendes inn. Søknadsfrist er 15 august.

Breddesamling Juvass

NSF Alpint inviterer U14 og U16 til fem dagers breddesamling på Juvass 13.-17. august 2018.

Klubbsamling i alpint.

Stranda IL og Spjelkavvik IL inviterer alle klubbene i kretsen til Klubbsamling i alpint på Juvass 23 og 24 juni. Dette er samme helg som U14 og U16 har Kretssamling på Juvass. Klikk for Plan - og påmelding.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04
Snorre Veggan