Alpint Møre og Romsdal

SBM Cup Finale - Alpint

Alpinkomiteen ser på mulighet for å arrangere SBM Cup Finale på Bjorli helgen 24-25 april. Informasjon/ Innbydelse kommer så snart det er avklart.

Skiforbundets koronaveileder

Myndighetene har gjort innskjerpelser i covid-19-forskriften og nasjonale anbefalinger gjeldende fra og med 25. mars. For skiidretten innebærer dette følgende:

Alpin kretssamlinger 2021

Alpinkomiteen ønsker nå en ny runde med påmelding til vårens og høstens kretssamlinger for neste sesongs U14 og U16 utøvere. Kartlegger samtidig evt. ønsker for U12. Alle som svarte i forrige runde bes også om å svare nå. Utkastet til samlingsplan er endret fra sist runde.

M&R skikrets - 100 år!

Gratulerer til alle skiklubber! Møre og Romsdal skikrets er 100 år i år! Stiftelsesdatoen vår er 12 mars, så fredag var vi "på dagen" 100 år! Alpin-miljøet feiret med grilling og brus i solen på Bjorli søndag, og Langrennsmiljøet feiret med brus til alle - etter rennet på Skaret lørdag. Kanskje kan vi også møtes i forb. med Skikrets-Tinget til våren, som er berammet til lørdag 05 juni! Klikk for en "Ski-hilsen" til klubbene våre.

Seier i FIS-renn til Isak Staurset

Rauma Alpin`s Isak Staurset vant dagens FIS-storslalåmrenn i Funäsdalen i Sverige. I gårsdagens FIS-storslalåmrenn ble Isak nr. 3. Gratulerer!

Ny seier til Sebastian!

Gratulerer igjen til Sebastian Foss Solevåg, Spjelkavik IL! Fredag vant Sebastian og det norske laget Lagkonkurransen under WC-Finalen i Lenzerheide i Sveits foran det tyske laget. Søndag venter finalen i slalåm, og vi ønsker Sebastian Lykke til!

4 x alpinrenn på Bjorli.

2 x SBM Cup i Super G (inkl. KM) og 2 x Storslalåmrenn (inkl. KM) ble arrangert på Bjorli i helgen, Strålende vær, flotte forhold, og mye god skikjøring av våre alpinister! Stor Takk til alle klubber/ voksne som hjalp til! Resultater ligger under Skirenn på Alpinsiden.

Spillemidler utstyr 2020

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2020 (med fakturadato i 2020).

2 x slalåmrenn søndag på Strandafjellet.

Spjelkavik IL og Stranda IL arrangerte søndag to SBM Cup renn i alpint på Strandafjellet, hvorav det ene rennet også var sesongens Kretsmesterskap! Stor "Takk" til arrangørklubbene, og Gratulerer til alle nye Kretsmestere! Resultater finner dere under "Skirenn" på alpinsiden.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04