Alpint Møre og Romsdal

Ny Skikrets-alpinsamling

Neste helg + tre dager (25-29.06.) er det ny treningssamling for alpinistene våre i U14 og U16 alder. Denne gang legges samlingen til Juvass. Her venter 5 dager med skikjøring - før sommerferien.

Alpinsamlinger på Strandafjellet

Alpint i skikretsen har arrangert 4 samlinger (helger) på Strandafjellet i mai. Rikelig med snø og fine forhold for trening har gitt god trening til våre unge alpinister. Stor takk til Stranda Skisenter og Stranda IL!

Webinar alpint

NSF Alpint inviterer til webinaret "Tilpasninger for alpinister med funksjonsnedsettelser" med Hans Blattmann og Synne Sofie Stangeland mandag 20. juni kl. 20.00.

Vårmøter i skikretsen

Grenkomiteene i kretsen; Langrenn, Hopp/ Kombinert, Telemark, Randonee og Alpint planlegger ikke Vår-fagmøter denne våren. Men forhåpentligvis arrangerer vi et felles Høst-fagmøte for alle grenene møte inkl. en treningsdag for utøvere - i løpet av høsten.

Landslagsuttak i alpint.

Alpinlandslagene for neste sesong er klare, og som ventet er våre to toppløpere Ragnhild Mowinckel - Sp.kl. Rival og Sebastian Foss Solevåg - Spjelkavik IL med videre.

Alpinsamlinger vår/ sommer/ høst

Alpinistene er i gang med ny sesong! Til helgen er det samling på Strandafjellet. Invitasjon og påmelding til vårens 5 kretssamlinger ligger i terminlisten her på siden. De fire første samlingene blir for neste sesongs U12, U14 og U16 på Strandafjellet. Trenere blir i år som i fjor, Steingrim og Stig. Bindene påmelding innen 7 dager før hver samling, dette for at vi skal kunne planlegge trener ressurser i henhold til antall påmeldte.

Trener 1 og 2 kurs - alpint

NSF-Alpint inviterer til Trener 1 og Trener 2 kurs på Folgefonna denne våren. T1 kurset holdes 25-29 mai, og T2 kurset holdes 18-23 juni. Klikk for mer informasjon. Påmelding gjøres i minidrett senest en uke før kursstart. Søk opp "Kurs" og "Alpint".

Besøk av Ragnhild Mowinckel

Molde-alpinistene fikk et inspirerende besøk av Ragnhild Mowinckel under klubbenes barmarksøkt denne uken. Ragnhild ble samtidig utnevnt som Æresmedlem i Sp.kl. Rival.

SBM Cup sammenlagt i alpint!

Sparebanken Møre Cup i alpint i kretsen sesongen 2022 er nå avsluttet, og sammenlagtlisten er klar. Unders ser dere "topp 3" i klassene fom. U12 år.

Gull og Sølv under Hovedlandsrennet Alpint

Gull i både slalåm og kombinasjonen til Sienna G. Bruseth, og Sølv i storslalåm til Frida Kaldhussæter, begge fra Stranda IL. Imponerende resultater av begge jentene i alle grenene, og i tillegg imponerte hele troppen fra MRSK.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03