Alpint Møre og Romsdal

Høstmøte - Alpint

Alpinkomiteen har berammet Høstmøtet-Alpint til lørdag 24 nov. Planen er å ha møtet på Bjorli i forbindelse med kretssamling og klubbsamarbeidsamling. Agenda for møtet kommer senere. AK har nå utarbeidet et Terminliste-oppsett for vinteren. Dette sendes snart ut til klubbene.

Sesongkort på Bjorli?

Det er nå mulig å bestille rabaterte sesongkort ved Bjorli Skisenter, for de som ønsker det. Og vi får som vanlig et tilbud fra Skisenteret om vi sender inn felles bestilling – og betaling. Under ser dere hvilke priser som gjelder denne vinteren. Tilbudet er som tidligere år, til utøvere, trenere, ledere, andre i klubbene som er med og hjelper til i bakken ved organisering av trening og renn.

Klart for ny lisenssesong

Skisesongen nærmer seg, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn. Og vel så viktig, den fungerer også som forsikring.

Fagdag/ Treningsdag- ski.

Stort oppmøte og vellykket Fagdag-ski i Molde lørdag! Stor "Takk" til bl.a. Karoline Bjerkeli Grøvdal og Mathias Lilleheim for inspirerende foredrag! Også de praktiske øktene med "Athletix" og Basis/ styrketrening ga mye godt påfyll av øvelser og kunnskap!

Skiforbundets "Utetime"

Tre barneskoler i fylket har denne uken hatt besøk av NSF sitt "Utetime-team", og gjennomført en artig "utetime" med mye fysisk aktivitet blandet med skolefag. Absolutt noe å anbefale alle skoler å søke på. Både barmark - og ski-utetimer er mulig.

Klubbsamling på Juvass

Spjelkavik IL og Stranda IL inviterer alle klubber i kretsen til klubbsamling for U12+10 på Juvass i Høstferien. De planlegger oppstart onsdagen, men andre klubber kan ha den ankomst de ønsker. Meld interesse - og påmelding til alpin@spjelkavikil.no

Invitasjon fra NTG

NTG Geilo, Lillehammer og Bærum inviterer til 2-dagers Rekrutt-samling på Geilo i november for de som er interessert i å starte ved NTG neste skoleår.

Utvidet alpint/ skole-samlinger.

Alpinkomiteen, i meget godt samarbeid med Bjørn Nord, vil også denne for-vinteren invitere til ski/ skole-samlinger på Bjorli. Dette er et ønske fra klubbene og kretstrenerne våre. Det legges opp til 2 x 5 dagers samlinger hvor helgene inkluderes i samlingene. Klikk for mere informasjon. Merk link til påmelding, og svarfrist 28 sept.

Barmarksamling-alpint.

"En kjempedag" lørdag for den alpine barmarksdagen i Molde! Søndag venter Iron-Man test og fjelltur. Stor takk til arrangørklubbene Molde og Omegn IF og Sp.kl. Rival.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03
Lars O. Berge