Alpint Møre og Romsdal

Terminlister (3 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 31.01.2021 Til 31.01.2021 Arr. navn Spjelkavikrennet Arrangør Spjelkavik IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 06.02.2021 Til 06.02.2021 Arr. navn Bjørnamesterskapet SL Arrangør Ørsta IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 07.02.2021 Til 07.02.2021 Arr. navn Stordalsrennet Arrangør Stordal IL Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Seier til Jørgen Slettaløkken!

Jørgen Slettaløkken, Rauma Alpin, vant torsdagens FIS-slalåmrenn på Hafjell, Gratulerer! Marthe Tøsse Aandal, Spjelkavik IL, ble nr. 6 i Dameklassen. I gårsdagens FIS-slalåmrenn ble Jørgen nr. 2, og Isak Staurset, Rauma Alpin, nr. 4!

Nye retningslinjer virker inn på Kretsrennene i M&R skikrets

Nye Korona-retningslinjer fra Regjeringen/ NIF og NSF er gjeldende fom. 20.januar. og i 2 uker. Skiforbundet forventer at alle skiklubber og skikretser i landet følger disse. For vår del medfører disse innstrammingene at SBM Cup-renn og KM - i alpint, hopp/ kombinert og langrenn kommende helg (23-24.01.) må utsettes. Også SBM-samlingene til telemark, alpint, hopp og kombinert må utsettes.

Skiforbundets koronaveileder

Norges Skiforbund forholder seg til gjeldende regelverk, og fra 20. januar er det blitt gjort presiseringer i regelverket. Endringene er en direkte konsekvens av regjeringens oppdaterte anbefalinger, og medfører dessverre en innstramming med tanke på gjennomføring av utendørsarrangement for oss.

KM/ SBM Cup/ Fartshelg-alpint

SBM Cup/ Kretsmesterskapet i Super G på Bjorli må dessverre utsettes pga nye Korona-retningslinjer. Også treningsdagene fredag og lørdag må avlyses. Alpinkomiteen kommer tilbake med ny informasjon om disse rennene.

Gratulerer Sebastian!!

Gratulerer til Sebastian Foss Solevåg med seier i WC-slalåmrennet i Flachau - Østerrike! En svært gledelig og vel-fortjent seier! Dette er Sebastians første WC-seier, og FOR - en knusende seier. Sebastian var klart raskest i begge omgangene! Gratulerer også til familien, og til Spjelkavik IL!

Ski-aktiviteten kan fortsette!

Skitreninger og skirenn kan heldigvis fortsette - også etter innstrammingene på nyåret. Vi driver heldigvis en utendørsaktivitet, som er mulig å gjennomføre/ organisere i disse dager - etter gjeldende smittevernregler. Vi ber alle klubber om fortsatt å registrere personer/ deltagere, passe på avstand, og begrensninger på antall mm. Oppdatert Koronaveileder og Smittevernregler finner dere i margen på Hjemmesiden vår.

Sesongstart i alpint!

En fantastisk start på rennsesongen/ Sparebanken Møre Cup i alpint på Bjorli i helgen! Flott vær, topp forhold i bakken, mange som viste svært god skikjøring, og ikke minst - glimrende arrangert av Rauma Alpin! Se resultater under "Skirenn" på Alpinsiden.

Husk skilisens!

Skisesongen nærmer seg, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn. Med skilisens får du også den beste forsikring ved idrettsskade både i trening og i konkurranse

Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03