Alpint Møre og Romsdal

Terminlister (3 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 30.09.2022 Til 02.10.2022 Arr. navn Alpin Kretssamling 7 Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Heiskort ved Bjorli Skisenter

Bjorli Skisenter annonserer for tiden "Early Bird" priser. M&R skikrets kan også denne høsten bestille sesongkort samlet til våre klubber/ utøvere/ trenere/ støtteapparat/ familier, til de samme prisene.

Utstyr til trening

Skikretsen har kjøpt inn orgeltramper og plasthopp for utlån til klubbene våre. 6 x orgeltramp som også kan brukes til rulleski/ rollerblades (se video). Plasthoppene er beregnet til bruk kun om vinteren. Ta kontakt med skikretskontoret om noen ønsker å låne utstyret til aktivitet i klubben. Foto/ video: Lierplast as

Kretssamling - Alpint

Ni U14/U16 -alpinister fra kretsen gjennomførte i helgen en god samling i SNØ-hallen - under svært krevende forhold! Neste samling, 30 sept - 02 okt. blir på Juvass. Se informasjon og påmeldingslink i terminlisten.

FIS-listen Alpint

Det er tid for innmelding og evt. utmelding fra FIS-listen i Alpint. Nye løpere som skal kjøre FIS-renn må sende inn Athletes Declaration-skjema til skikretskontoret. Se gjerne listen over alpinister på FIS listen fra din klubb. Frist for tilbakemelding er 30 september.

Interessert i å utvikle skiidretten i kretsen?

M&R skikrets og Norges Skiforbund utlyser stilling som "Skiklubbutvikler" i kretsen vår. En 3-årig prosjektstilling i 50%. Er du interessert i å hjelpe skikretsen - og alle klubbene med bredde, rekrutterings-aktivitet, kurs, anleggs - og arrangementsutvikling? Alle skikretsene i Norge ansetter nå Skiklubbutviklere i sine kretser. Klikk for mer informasjon.

Nye Alpin-Kretssamlinger

Datoer for de to neste alpinsamlingene er klare, og informasjon ser dere i terminlisten. Første samling er 16-18 sept. i SNØ-hallen i Lørenskog. Deretter er det samling 30.09.-02.10. enten i SNØ - eller på Juvass. I Høstferien håper vi på gode treningsforhold til samlingen vår på Juvass.

Alpinsamlinger på Strandafjellet

Alpint i skikretsen har arrangert 4 samlinger (helger) på Strandafjellet i mai. Rikelig med snø og fine forhold for trening har gitt god trening til våre unge alpinister. Stor takk til Stranda Skisenter og Stranda IL!

Webinar alpint

NSF Alpint inviterer til webinaret "Tilpasninger for alpinister med funksjonsnedsettelser" med Hans Blattmann og Synne Sofie Stangeland mandag 20. juni kl. 20.00.

Vårmøter i skikretsen

Grenkomiteene i kretsen; Langrenn, Hopp/ Kombinert, Telemark, Randonee og Alpint planlegger ikke Vår-fagmøter denne våren. Men forhåpentligvis arrangerer vi et felles Høst-fagmøte for alle grenene møte inkl. en treningsdag for utøvere - i løpet av høsten.

Landslagsuttak i alpint.

Alpinlandslagene for neste sesong er klare, og som ventet er våre to toppløpere Ragnhild Mowinckel - Sp.kl. Rival og Sebastian Foss Solevåg - Spjelkavik IL med videre.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02
Foto: Hanna Johre / NTB