Alpint Møre og Romsdal

FIS liste Alpint for neste sesong.

Det er tid for innmelding evt. utmelding av FIS-listen i alpint. Frist for innmelding/ utmelding settes til 25 august. Nye FIS-utøvere må sende inn/ legge ved signert Athletes Declaration. Årskontingenten til FIS-listen (bindende for de som blir innmeldt ved fristen) er øket for neste sesong, til kr. 500

TEFT-stpend til Skiutøvere!

Sparebanken Møre delte torsdag ut TEFT mørestipend til 16 talentfulle ungdommer i en høytidelig seremoni på Martin Linge huset i Valldal. Rishi Sæter - Liabygda IL, og Isak Staurset - Rauma Alpin var blant de som mottok stipend, Gratulerer!

Vedr. neste alpinsamling på Juvass.

Neste alpinsamling i kretsregi på Juvass er som planlagt 24-27 juni. Samlingen er for de alpinistene som har meldt seg på til Alternativ 1 og 2. Hvis det er noen som vet at de ikke skal delta på denne samlingen, så meld fra til Gunnar Grimsson og/ eller Egil Åmbakk. Nærmere info om samlingen kommer.

Barmarkssamling - Iron Man test

Det blir ikke IronMan-test i kretsregi kommende helg. Det var vanskelig å få organisert dette nå. Men Alpinkomiteen anmoder alpinklubbene om å gjennomføre testene selv i egen regi. Det blir organisert nye IrioMan-tester i forbindelse med Krets-barmarksamlingen 27 (+26?) august.

Kursuke i alpint - fonna 2017

Det blir både trener I- og II kurs på folgefonna når årets kursuke i alpint vert arrangert 6.- 12.august. Sjå informasjon om kurstilbodet, rammeprogram og meld på via påmeldingslink.

Referat fra Vårmøtet/ Plan for kretssamlingene.

Klikk for referat fra Vårmøtet alpint 20 mai. Her finner dere også foreløbig informasjon fra Alpinkomiteen vedr. alpinsamlingene i sommer/ høst. Plan og informasjon for U12-aldersklassene kommer snart.

Vellykkede Vårmøter og Krets-Ting!

Vel 100 deltagere var med på "Fagdagen" til Skikretsen. Deltagerne fikk med seg inspirerende foredrag av Claus Ryste og Gunnhild Torbjørnsen, gode treningsøkter, gode møter i grenene våre - og Tinget. Astrid Eide Stavseng ble gjenvalgt som Leder i MRSK. Anniken Hjellbakk Hole ble valgt som ny Nestleder. Klikk for oversikt over hvem som ble valgt inn i tillitsverv i MRSK for 2017-2019.

Ekstraordinært skiting

Det blir ekstraordinært skiting med valg av leder og nestleder i alpinkomiteen i Norges Skiforbund i forbindelse med vårmøtet på Gardermoen 9.-10. juni.

Telenorkarusellen 2017

Telenorkarusellrennene var igjen en suksess i Skikretsen. 31 klubbar arrangerte Telenorkarusellrenn, og mere en 4.000 barn deltok! Dette er helt i øvre sjikt av hva vi noen gang har hatt, og dette selv i en svært snøfattig vinter! En stor "Takk" til alle som har stått på og arrangert disse populære rennene!

se flere nyheter Vis alle nyheter