Alpint Møre og Romsdal

Terminlister (3 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 21.11.2019 Til 24.11.2019 Arr. navn FIS Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 04.01.2020 Til 05.01.2020 Arr. navn Bjorlirennene 2020 Arrangør Rauma Alpin Klubb - Alpin Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 24.01.2020 Til 26.01.2020 Arr. navn Fartshelg Bjorli Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

FIS-renn på Bjorli

21-24 november arrangerer Skikretsen fire FIS renn i storslalåm og slalåm på Bjorli! Det er lenge siden vi i M&R skikrets arrangerte FIS renn på Bjorli, så dette blir spennende. Her vil det bli svært god deltagelse fra både norske og utenlandske juniorer og seniorer!

Ønsker klubben din et "Kort kurs"?

NSF - og Skikretsen lanserer nå et nytt kurstilbud, såkalte "Korte Kurs" hvor kurset (en kveld - eller en dag), gjennomføres hos klubbene. Skikretsen har instruktører klare til å besøke klubbene! Klikk for å se hvilke "Korte Kurs" som klubben kan bestille enten nå før snøen kommer, eller til vinteren.

Alpinsamling på Juvass

En ny kretssamling "i mål" på Juvass, og det meldes at Høstferiesamlingen var veldig vellykket - og at mange unge utøvere stadig utvikler seg! Dette lover godt for skisesongen!

Sesongkort på Bjorli

Skikretsen/ alle klubbene får også denne vinteren 10% rabatt på sesongkort ved Bjorli Skisenter - ved felles bestilling. Alle utøvere, trenere, pluss ledere/ foreldre som er med å bidrar på trening og renn, kan få denne rabatten. Send inn navn, alder og klubb - til skikretskontoret (gjerne klubbvis om mulig) - innen søndag 13 oktober!

Kartlegging av kostnader i Norges Skiforbund

Norges Skiforbund skal kartlegge kostnadsnivået i alpint og langrenn. I den forbindelse vil alle klubber få tilsendt en spørreundersøkelse denne uken som vi ber alle klubber sette av tid til å svare på.

Alpinsamling på Juvass

Alpinistene i kretsen var sist uke/ i helgen samlet på Juvass. Vinterlige forhold - og god trening! U16 og U14 gruppene startet torsdag, mens U12 alpinistene var samlet i helgen. Bilde: G14 gruppa med trener Steingrim Falksete fra Oppdal.

FIS listen Alpint

Det er tid for innmelding evt. utmelding av FIS-listen i alpint for kommende sesong, 2019-2020. Nye juniorer som skal kjøre FIS-renn må meldes inn på FIS-listen, og de som ikke skal kjøre FIS lenger/ ikke vil betale årskontingenten, må melde fra at de skal strykes fra listen. Frist for inn/ utmelding er 27 september. Ber også om at Klubbene sjekker vedlagte liste.

Alpine Kretssamlinger-Samlingsplan

Snøen kommer til Juvass, og vi starter opp igjen med Kretssamlinger. Første samling er etter planen 19-22 september. Samlingen er for alle U14 og U16 løpere - både de som meldte inn Alt.1 -2 -3. AK ønsker en "dobbelt-sjekk" på hvem som blir med på denne samlingen. Klikk for mere informasjon om opplegget, påmelding, kostnader etc.

Puljekvalifiseringsregler

AK har jobbet og diskutert rundt dette med puljekvalifiseringsregler, og har utarbeidet et forslag til nye regler. EV. innspill gjøres gjennom deres representant i AK, ev. leder i AK om klubben ikke har en representant. Frist: 15. september

Terminlisten alpint i MRSK

Vinterens Terminliste i alpint her i kretsen er klar. Alpinkomiteen ber klubbene legge inn sine renn i Sportsadmin, slik at de blir synlige på nett-terminlisten. Rennsesongen åpner med Sparebanken Møre cup på Bjorli 04-05 januar.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02