Alpint Møre og Romsdal

Forslag Terminliste 2022

Alpinkomiteen har klart sitt forslag til terminliste for kommende sesong. Innspill til oppsettet gjøres til klubbenes AK-representant innen 15 oktober.

Trenerkurs i alpint

NSF-Alpint inviterer til Trener 1 og Trener 2 kurs i SNØ-hallen i høst. Klikk for mer informasjon - og påmelding. Eventuelt kan vi sette opp Trener 1 og 2 kurs her i egen krets. Meld inn interesse til skikretskontoret.

Sesongkort-Bjorli, felles bestilling

Skikretsen (klubber/ utøvere/ ledere/ trenere/ foreldre som aktivt bidrar på trening og skirenn) får igjen rabatt på sesongkort ved felles kjøp. Prosedyren er som tidligere år: Alle (klubbvis/ enkeltvis) som vil kjøpe sesongkort, sender navn, klubb og alder til skikretskontoret (stig.aambo@skiforbundet.no)innen 30.09.

Alpinsamling i SNØ-hallen

Alpint gjennomførte sist helg igjen en god kretssamling i Snøhallen. Neste samling blir i Høstferien, og da er det i utg. pkt. Juvass som er samlingssted. SNØ-hallen er reserve-arena. Mer informasjon kommer.

Fokus på rekruttering!

Rekrutteringsarbeid - og hvordan holde på våre utøvere lengst mulig, er et kontinuerlig satsingsområde for skikretsen - i alle grenene våre. Skiforbundet har utarbeidet mye godt material som kan benyttes. Og ønsker din klubb tips og ideer, et klubbesøk med f.eks. en kurskveld/ inspirasjons-kveld/ aktivitets-tips, så ta gjerne kontakt.

Ny Alpinsamling - for U14 og U16 gruppene

Til helgen er det ny alpinsamling i skikretsen for U14 og U16 gruppene på Juvass. U16 gruppen har en 6-dagers samling, mens det i U14 gruppen er litt ulik lengde på samlingen. Anders Husby er som vanlig vår U16 trener (før han snart forlater oss - til fordel for WC-Alpint, herrelaget.) Steingrim Falksete, Oppdal, er "stand inn" for Stig på denne U14-samlingen.

Trener II kurs - alpint

Er det interesse for å ta Trener 2 kurs i alpint? Vi starter opp Trener 2 kurs i forbindelse med Kretssamlinger på Juvass. Oppstartsdato utsettes pga. korona-regler. Kurset er rettet mot trenere i ungdomsårene 13-16 år. Krav for deltagelse er gjennomført Trener 1 kurs + gjennomført praksis. Klikk for mer informasjon om Trener 2 kurs.

SBM Cup Finale/ Midt-Norsk - Alpint

Det ble et vellykket Midt-Norsk Mesterskap og Finale-helg i SBM Cup på Bjorli i helgen - med mye god skikjøring av våre unge alpinister. Gratulerer til alle - med en flott helg - og sesong! Resultater ligger under "Skirenn" på alpinsiden. Bilde: J16-pallen med Sienna Grande Bruseth og Frida Kaldhussæter på 2 og 3 pl.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01
NTB