Info til Langrenns-grupper

Nå er det nettsiden "Isonen" som skal brukes ved registrering av skirenn til terminlisten på nettet. Les Langrennskomiteens ønsker for Klubbrenn/ Lav-terskel-renn/ sonerenn. Det er holdt av ledige helger i terminlisten til artig lokale skirenn!

Hei Langrennsklubber/ grupper i skikretsen.

Det nærmer seg vinter 🙂. Terminlisten for kommende sesong i M&R er klar. Alle kretsrennene er samlet i en felles oversikt med noen nasjonale skirenn.

Terminliste langrenn 2023-2024. pr. 17 okt.2023.pdf

Arrangører av Kretsrenn, Sonerenn, Turrenn etc. kan gjerne legge inn sine renn nå - i terminlisten på nettet. (se mere informasjon lenger ned)

"Nytt" - denne sesongen, er at skikretsen v/ Langrennskomiteen ønsker å prioritere enda sterkere "lokale skirenn/ klubbrenn/ lav-terskel-renn o.l." Målet er å prøve å få mange av barna som deltok i klubb-aktivitet/ Telenorkarusell-renn/ Karusell-renn forrige sesong, med på skiaktivitet i klubbene også i helgene?!

Det var et imponerende antall barn som deltok i aktivitet i klubbene våre ukentlig forrige sesong. Hvordan kan vi få med alle disse også kommende sesong, rekruttere de inn som medlemmer i klubbene deres, og kanskje få de med på skirenn - ut over renn i egen klubb?

Det er derfor satt av "ledig helg" hver måned i vinter, hvor det er ønskelig at dere i klubbene arrangerer lokale renn. Gjerne sonerenn der sonene fungerer, men like gjerne renn hvor 2 - 3 klubber samarbeider. Kort reiseavstand er kanskje ikke like "skummelt"?

Slike "klubbsamarbeid/ lav-terskel-renn" - gjerne med innslag av skileik/ langrennscross-momenter, ønsker vi at klubbene arrangerer på en lørdag eller søndag - enten i de ledige helgene vi har satt opp, eller på andre lør/søndager som måtte passe. Mange lokale renn - rundt om i kretsen samme helg er ønsket!

Ta gjerne kontakt om dere ønsker mere informasjon - eller hjelp til å få til dette.

Noen soner har "sone-møter" nå på høsten. Dere som ikke har fungerende "soner" kan kanskje ta kontakt med naboklubben?

Innlegging av skirenn i "terminlisten på nettet". Vi ønsker at alle renn legges inn i denne terminlisten, både store og små renn.
NYTT - i år er at "programmet" som har blitt benyttet til nå (Sportsadmin), er byttet ut med "ISONEN". iSonen | Forsiden

Dere som hadde tilganger i Sportsadmin tidligere, har samme funksjoner og rettigheter med inn i Isonen. Det skal være forståelig (enklere) å registrere skirenn i Isonen.

• Man logger seg med sin minidrett-bruker, klikker på Meny - og oppretter et "Nytt arrangement"
  • Videre klikker man på "Arrangement", og på "Terminfestet arrangement".
  • Videre legger man inn "steg for steg" - dato, kontaktinfo, øvelser mm.

NIF-EPI02, 02