Ny rekord igjen - Stikk Ut Ski!

Da er vinterens "Stikk Ut Ski" sesong over, og igjen ble det ny rekord både i antall deltagere og antall registrerte turer! Noen etterregistreringer kan gjøres i løpet av uken, men fantastiske 41 800 registrerte turer er vi veldig fornøyd med!

Nærmere 4 800 deltakere - fra hele fylket har registrert Stikk Ut Ski - turer! Dette er også en økning på vinteren! - Men her er det plass til mange flere :)

I 2020-21 vinteren ble det en svært stor økning i registrert registrerte turer, noe vi trodde korona-vinteren kunne være en stor årsak til. Men likevel har denne vinteren satt ny rekord, på tross av mye dårlig vær i januar og februar!

Dette er veldig gledelig, og viser at Stikk Ut Ski tilbudet faller i smak, og nå begynner å bli enda mer kjent for skifolket og skifamilier. Kanskje kan neste vinter gi enda en økning i antall deltakere og turer!!

Mest populære turmål

Gunnhildbu på Skaret i Hustadvika kommune har hatt flest deltagere (548) som registrerte 1399 turer. Damefallet i Molde, Langliløken i Gjemnes,  Osen Bru i Skodje og Prestmyra i Kristiansund er blant de mest populære skiturmål med 2722, 748,  726  og 754 registreringer. Ørsta har tre populære Stikk UT! Ski-turmål, Åmskaret, Tur til Vielvbrua og Daleteigene med 1087, 1058 og 858 registreringer

Det gode samarbeidet

Vi har mange Stikk UT!-kontakter og Stikk UT! Ski-kontakter som gjør en fantastisk innsats lokalt for å legge til rette for alle turmålene med skilting, gode turbeskrivelser og ikke minst - preparering av mange kilometer med skiløyper. Vi ønsker å gi de en ekstra hyllest i Frivillighetens år 2022! Vi vil også takke for ett godt samarbeid med grunneiere og løyper.net.

Takk for turen og denne vintersesongen!

Hilsen Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal, Sunnmøre friluftsråd og Møre og Romsdal Skikrets

Fra Åmskaret i Ørsta