Ukas skitur!

Hver uke lanserer skikretsen og Friluftsrådene i fylket "Ukas skitur" etter forslag fra klubber - og frivillige. Meld gjerne inn en fin "Stikk Ut Ski" tur, som dere mener flere bør få oppleve :) Denne uken er det Måndalen i Rauma kommune som blir løftet frem

Hver uke frem til påske vil vi presentere ulike ski-destinasjoner med Stikk UT! Ski-turmål. Vi håper på kuldegrader og fin snø slik at du kan finne frem skiene og benytte deg av fine skiløyper nær deg.

Kampanjen ukas skitur

Inviter gjerne med deg noen ut på ski, Stikk UT! Skipasser for både nybegynnere og erfarne skiløpere. På stikkut.no og i Stikk UT!-appen finner du fine Stikk UT! Ski-turmål. På løyper.net finner du informasjon om hvor og når de tråkker skisporene.

2022 er Frivillighetens år og vi retter en stor takk til alle de frivillige som er involvert i arbeidet med Stikk UT! Ski, både den som kjører tråkkemaskinen, den som setter opp skilt og lager fine turbeskrivelser. Ildsjeler gjør en stor innsats for at akkurat du skal få en flott tur, de jobber sent eller står opp tidlig for å tråkke fine skiløyper. Møter du en av dem som kjører tråkkemaskinen, setter de stor pris på ett smil og tommelen opp. God skitur!

Spesielt om Måndalen:

Middagsvatnet og 4 andre skiturer i Måndalen - Rauma kommune

I Måndalen er det totalt fem Stikk UT! Ski-turmål og her kan en velge tur etter ulike forutsetninger, både skitur for familien, skitur for de som ønsker å gå lenger og det er fine muligheter for å raste flere steder. Middagsvatnet er den lengste skituren blant Stikk UT! Ski-turmål på denne skidestinasjonen. Stikk UT! Ski-turmålene er Middagsvatnet, Ende Vollalivegen (med grindbygg), Fonna i Volladalen, Nysetra og Røsta.

Måndalen idrettslag står for løype/spor kjøring. Det brukes scooter og her er den en flott gjeng som kjører etter liste med en ukes turnus. Løypenettet er drevet på dugnad i regi av Måndalen idrettslag. Den lengste løypa som går til Middagsvatnet er på ca 13km t/r og på denne turen pauserer man 3 andre Stikk UT! Ski-turmål. Helt i starten av turen kan en ta av til Ende Vollalivegen som er en enklere tur på 3.8km t/r.

Nå er det flotte forhold med mye snø. Det er flott utsikt nedover hele dalen og Romsdals fjorden kan skimtes. Området byr på majestetiske fjell og mye fin kjøring ned fra vatnet. På Nysetra er det noe bord/ benker, men de kan være dekket av snø midt på vinteren. På Middagsvatnet er det en jeger & fisk forenings-hytte som kan leies for overnatting. På skituren til Ende Vollalivegen finner en ett grindbygg som passer fint for å spise nista si.

Det er lysløype-renn hver mandag når forholdene tillater det. Alle Stikk UT! Ski-turene starter ved det flotte idrettsanlegget til Måndalen. Se hvordan du kommer deg dit i turbeskrivelsene i Stikk UT!-appen eller på stikkut.no.

Alle vedlagte foto er tatt av Trond Svensen.

For mer informasjon om Måndalen kontakt Stikk UT! Ski-kontakt Trond Svensen, telefon 482 85 908.

Kontaktperson for Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal, Liv Synnøve Hoel, telefon 936 85 408.

Kontaktperson for Møre og Romsdal skikrets, Stig Aambø, telefon 995 09 792.

Inviter gjerne med deg noen ut på ski

Stikk UT! Ski passer for både nybegynnere og erfarne skiløpere. På stikkut.no og i Stikk UT!-appen finner du fine Stikk UT! Ski-turmål. På løyper.net finner du informasjon om hvor og når de tråkker skisporene.

2022 er Frivillighetens år og vi retter en stor takk til alle de frivillige som er involvert i arbeidet med Stikk UT! Ski, både den som kjører tråkkemaskinen, den som setter opp skilt og lager fine turbeskrivelser. Ildsjeler gjør en stor innsats for at akkurat du skal få en flott tur, de jobber sendt eller står opp tidlig for å tråkke fine skiløyper. Møter du en av dem som kjører tråkkemaskinen, setter de stor pris på et smil og tommelen opp.

Stikk UT! Ski er et samarbeid mellom Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal, Sunnmøre friluftsråd og Møre og Romsdal skikrets. Lokalt samarbeider vi med våre dyktige Stikk UT! Ski-kontakter.

Svartløken

Rundt og ved vatnet Svartløken finn du flotte skiløyper i fint terreng. Løypene eignar seg for alle.

Stikk UT!-turar i området er Løken, Tjønnebru, Liasætra, Osen bru, Storfurua, Fyllingslia, Steinsetsetra og Storlia.

Løypenettet rundt Svartløkvatnet er samanhengende, slik at ein kan starte turen frå Braute, Ørskogfjellet, Fylling eller Tomrefjellet. Med gode forhold kan ein også starte frå Skodje kyrkje.

Det er fleire lag som trakker løype i området, blant anna Ørskog IL Ski/trim. Dei trakkar løyper frå Brauta til Fjellstova, til Tjønne bru og Osen bru, til saman 25 km tur-retur. Trakkedagar er tysdag, torsdag, laurdag og søndag.

Det er fem personar som køyrer trakkemaskinen i området: Magne Rødset, Torbjørn Frøland, Kjell Petter Braute, Aslak Krokfoss og Tor Arne Sandsæter. Disse set heilt sikkert pris på eit smil og ein tommel opp når du møter dei.

Løvoll i Eidsdal, Fjord kommune

Løypenettet vert drive av Eidsdal IL, og alt arbeid vert gjort på dugnad. Vanlegvis er det 5 km med oppkøyrde løyper i lysløypa i Haugane, men i helger og ved stabile forhold blir også lysløypa ved klubbhuset (1,3 km) køyrd opp. I periodar med stabile forhold og godt med snø, blir også løype til hyttefeltet ved Eidsvatnet køyrd opp.

I området er Fremste Haumyra/Lysløypa i Haugane, Eidsdal Stikk UT!-post.

Det er fire eldsjeler som køyrer trakkemaskin i området, og det er Eldar Kleiva, Jon Kåre Løvoll, Gunnar Helge Lund og Sigurd Rønneberg.

Klubbhuset på Løvoll

Snøforholda har stort sett vore bra denne vinteren. Løypene ligg vel 550 moh. rett ved klubbhuset. Huset er ope i samband med arrangement (skirenn) og treningar på torsdagskveldane (skikafé). Då er det mogleg å få kjøpt enkel mat (vaflar, pølse med brød, sjokolade, kaffi og liknande.)

Løypene ligg omkransa av eit mektig fjellandskap, og desse områda er del av verdsarvområdet Vestnorsk fjordlandskap – innskrive på UNESCO si verdsarvliste for eineståande vakker natur og eit breitt spekter av geologiske landskapsformer. Mange set òg pris på at her ikkje er alt for mykje folk, sidan det både ligg i ein utkant, og her er relativt få innbyggjarar i bygdene. Med andre ord fredeleg!

I Hauane ligg det også ei gamme som EIL har sett opp og eig. Det vert ikkje køyrt løyper dit opp, men mange går via skiløypa på turski eller truger. Like ved ligg også Laupen, høgste punktet i Haugene og Stikk ut-turpost i fleire år på sommar. Også hit er det fint å gå på turski eller truger. Det er skilta frå lysløypa.

Løypene er oppkøyrde for både skøyting og klassisk. Vanlegvis vert det køyrt løyper alle dagar med unntak av måndag. Tysdagar og torsdagar skal løypene vere klare til kl. 18 (organisert trening og skileik), alle andre dagar til kl. 12.

Eidsdal IL har skitreningar tysdagar og torsdagar kl. 18-19.30, og skileik torsdagar kl. 18-19.30. Torsdagar har vi også ope klubbhus på kvelden med skikafe, og mange nyttar då løypene til trim og trening.

Kjell Løvoll sitt minneskirenn vert arrangert søndag 27. februar.

Søndag 13. mars arrangerer EIL Telenor ENG-cup med sprintstafett for trekte lag.

Skjærtorsdag arrangerer EIL sitt lagsrenn/klubbmeisterskap. Der er det vanlegvis like stor deltaking i gjesteklassen.

Vi vurderer også nokre andre arrangement (familiedag/Velkomne til idrettslaget/Kom-i-lag-dag), men det er ikkje sett dato, og vil også vere vêravhengig.

24. februar.

Langdalsbu i Molde/Hustadvika

Langdalsbu ligger i skidestinasjonen Skaret. I tillegg til Langdalsbu finner du også disse Stikk UT! Ski-turmålene: Gunnhildbu, Langdalsosen, Berrmyran og Lysløypa Skaret skisenter.

Det er Skaret skisenter som kjører tråkkemaskinen.

Langdalsbu er en fantastisk fin skitur, med start enten fra Skaret Skisenter, eller fra Skarstua. Turen fra Skisenteret er 14 km t/r og 4 km kortere fra Skarstua. Løypenettet på 15 km prepareres av frivillige i Skaret Skisenter. Snøforholdene nå er fine hele veien.

Langdalsbu har åpen kiosk lørdag og søndager kl. 1100-1500.

Molde og Omegn IF og Skaret Skiforening har sin skiaktivitet i området, og lørdag (26.02.) arrangerer IL Hjelset-Fram turrennet «Fannefjellsløpet» fra Skaret Skisenter – til Hjelset.

24.2.22

Langdalsbu

Nordmarka i Surnadal

Opp dei første bakkane på tur inn mot Løålikjølen.

Det er tre Stikk UT!-postar i området: Løålikjølen, Garthøglia og Magretlia.

Det er mange frivillige som kjører tråkkemaskinen i Surndal IL, Nils Egeness, Olav Rønning, Asbjørn Foss og Ole Sæterbø.

Løypenettet på Nordmarka ligg solrikt til og byr på varierte løyper og ein lang skisesong. Området skianlegget ligg i, er eitt av dei mest snøsikre i Surnadal kommune. Her kjem snøen tidleg og ligg lenge etter at det er blitt barmark nede i bygda. Mange vil seie den finaste tida på Nordmarka er den vi har framfor oss no, utover mot våren, og er vi heldige, varer sesongen heilt ut i april!

Skianlegget er drive på dugnad av Surnadal i.l. Totalt er det rundt 40-50 km med løyper, ca. 3 km lysløype medrekna.

Det er ein stor, romsleg parkeringsplass ved skianlegget. Her har idrettslaget også eit klubbhus som har open kiosk i samband med arrangement. På Løålikjølen er det dessutan ei grillhytte til allmenn bruk.

Anlegget er mykje bruka, og det lokale idrettslaget brukar det til både trening og konkurranse. Løypene er i tillegg flittig bruka av mosjonistar og turgåarar.

Arrangement framover:

Barn i løypa på torsdags ettermiddagar. Klubbmesterskap.

Nordmarka i Surnadal
Nedturen frå toppen har starta. Vi skimtar grillhytta bak trea til høgre.

Det har pga covid vore færre arrangement enn vanleg dei siste åra

Alle foto: Norunn Holten

24.februar 2022

Påskestemning i løypene.
Nordmarka i Surnadal
Ved trimposten på Løålikjølen. Her blir det heimtur i motsol!
Haulyktturar til Løålikjølen har vorte stadig meir populært, ikkje utan grunn! Her oppe er landskapet så ope at ein ofte kan la haulykta berre ligge i sekken.
Nordmarka i Surnadal
På toppen av Løålikjølen i skumringa.

Kvennhusskogan på Ålvundeid

Bildene er fra reportasje i Aura Avis av Ingunn Karijord som har skriver om skigleden som blomstrer på Ålvundeid og om IL Ulvungen sin aktivitet som også fikk besøk av skikretsen.

Stikk UT! Ski-turmålet i området er Kvennhusskogan - lysløypa på Ålvundeid. Dette er ett nærmiljøanlegg med lysløype og skileik.

Magne Gjersvoll kjører tråkkemaskina. Han er æresmedlem i IL Ulvungen !

Informasjon om når tråkkemaskina har kjørt, finnes på https://www.loyper.net/#aalvundeid/15,8.52458,62.75727

IL Ulvungen har driftsansvaret for løypenettet, og betaler festeavgift til private grunneigere. Alt arbeidet utføres på dugnad. Dei 75 lyspunkta er planlagt utskifta til LEDlys i 2022 i eit Spillemiddelprosjekt.

Lysløypa har ei lengde på ca 3,5km i tillegg til nokre tverrforbindelser. Hovedløypa går rundt eit skileikområde der det er nokre mindre hoppbakker. Det er ein bålplass ved skileiken, og ein bod som inneheld hoppski til utlån, samt ein mulldo.

Kvennhusskogan på Ålvundeid

Det er tilrettelagt parkering ved Klubbhuset til IL Ulvungen på Leikvoll, rett ved Rv70. Ein kjem seg sikkert fra parkering til lysløype via undergang under Rv70. Toaletter er opne 24/7 på baksida av Klubbhuset (mot fotballbana). Hugs å lete att dørene etter deg slik at det ikkje snør inn eller at vatnet frys !

Løypene er opne og preparerte så sant det er snøforhold til det – løypa ligg i le og har ofte gode forhold sjølvom det regner og blæs på Sunndalsøra. Avogtil så tråkkes det også spor opp til Skaudalsvatnet og mot trimposten «Karihaugen».

Skigruppa i IL Ulvungen trener kvar torsdag.

Det blir Lysløyperenn med langrennscross torsdag 17.mars, sponsa av Telenor . Då vert det også kiosksalg fra Klubbhuset på Leikvoll etter rennet.

Den som er fornøgd med tilrettelegginga kan melde seg inn som medlem i IL Ulvungen på www.minidrett.no, eller vippse litt støtte til #104041 😊

Tråkkemaskinen på Ålvundeid
Tråkkemaskinen i Kvennhusskogan lysløype og skileik-område

Skorgedalen i Rauma kommune

Skorgedalen i Rauma

I skorgedalen finner du disse Stikk UT! Ski-turmålene: Selsetervatnet og rundt Fuglehaugen, Holmemdalen, Ljøsådalen, Ingridsetra, Storstølen og Strandafjellet.

Det er Rauma skisenter som tråkker skiløypene og de som kjører tråkkemaskinen er Bjørn Kjetil Krohn, Svein Rickard Bue, Rune Rasmussen, Sivert Hole, Bjørn Nakken og Sindre Lysgård.

Skorgedalen har variert turterreng og løypenett. Skorgedalen velforening og Rauma skisenter samarbeider om løypekjøringa og finansieringen av dette. Det blir kjørt opp ca 2 mil med løyper når snøforholda er der. Langs samme løypa er det fleire Stikk UT! Ski-turmål. Det er gapahuk ved Selsetervatnet med bålpanne. Når skisenteret er åpent, er det varmestue med kiosk, toalett og mange sitteplasser både inne og ute. Det er 4 gapahuker ved skitrekket, også med bålpanner. For å lette turen over Strandafjellet, ta trekket til toppen av skiheisa.

Åndalsnes IF Telemark i samarbeid med Rauma skisenter arrangerer Telenor Karusellrenn ca 4 ganger i sesongen. Skorgedalen er også kjent for sine flotte toppturer som Skarven og Smørbotten. Rundturer som rundt Smørbotnen via Herjevatnet er å anbefale på fjellski. Det er fint å gå heile Ljøsådalen til hytta der, fortsette opp Knollskaret og til Måsvassbu, Såtskaret og tilbake til Ljøsådalen. Å gå mot Torvika til Tarakdmyra og fortsette opp mot Brunrørene er ein fin tur som er beskrevet i morotur( tidligare Stikk UT! Ski- tur)

17.februar 2022

Gapahuken ved Selsetervatnet i skorgedalen

Grødalen i Sunndal kommune

I Grødalen finner du 3 Stikk UT! Ski-turmål: Gapahuken på Stortæla, Gapahuken ved Storvatnet og Tøftvangen.

Det er Grødalen hytteeierlag som kjører tråkkemaskinen.

Løypenettet er tilgjengelig for alle! Dette er et samarbeidsprosjekt mellom grunneiere, kommune og Hytteeierlaget.

Løypenettet er sammenhengende over 17 kilometer og lagt opp som ei rundløype hvor man kan gå til sammen over 30 km.

Det er 3 gapahuker i området som er tilrettelagt med bålpanne og muligheter for å spise nista si.

Løypene er relativt flate og passer godt for alle aldersgrupper. Det er mulig å starte fra 2 punkter og turen kan derfor tilpasses alle ferdigheter og evner.

17.februar 2022

Grødalen i Sunndal
Gapahuk ved Storvatnet i Grødalen
Gapahuken ved Stortæla i Grødalen

Vaksvikfjellet i Ålesund kommune

På Vaksvikfjellet i Ålesund finn du to Stikk UT!-turmål: Møteplassen og Grytalisætra.

Løypene blir køyrt opp av IL Lauparen. Det er eit dugnagsbasert idrettslag som i all hovedsak køyrer opp løypenettet på Vaksvikfjellet og Kjersemfjellet.

Skiløypene på Vaksvikfjellet går i slakt og fint skogsterreng. Her er du så langt frå bilar og gatelys, at du enten må gå i måneskin, eller ha med deg hovudlykt dersom du er ute på kveldstid. I dei flotte skispora som eldsjeler frå IL Lauparen held ved like, kan du enten lange ut for å trene kondisjon og teknikk, -eller ta det meir med ro og nyte naturen. Grytalisetra har gamle sel og nyare hytter. Løypenettet er på 12 km og går i terrenget mellom blant anna Lauparen og Høgsvora.

Det er stabilt og gode snøforhold i området, og løyper blir køyrt frå november til april.

Ein planlegg etter kvart å gjennomføre turrennet «Lauparrennet».

Bakke før Jolbotn - ved Langsætrane i Stordal, Fjord kommune

Det er tre Stikk UT!-turmål i områda: Gapahuken ved Fokhaugstova og Storvasshytta ved Storvatnet.

Turen til Bakke før Jolbotn går frå parkeringa på Overøye eller ved Langsætrane (Puskebrua). Det er ca 2,5 km frå Overøye og 1,5 km frå Langsætrane til turmålet.

Dette er ein tur som passer svært godt til familiar med barn. Det er ein lett tur som går i flatt terreng. Stikk UT! Ski-postkassa finn ein på gjerdestolpe i overgangen mellom dyrka mark og terrenget. Frå posten er det ca 4–5 km løype vidare innover Jolbotn. Ved turmålet kan det også vere fint å lage seg til eigne løyper i den slakke hellinga.

Det er Stordal IL, v/Stordal Fjellservice som står for løypelegginga og kan by på rundt 30 km med fantastisk flotte løyper.

I tillegg til å gje eit stort smil og tommel opp til dei som køyrer løypemaskina, er det supert med ei støtte til løypelegginga på vipps #521708.

På Skisporet.no kan du fylje med for å vite når det sist var køyrd opp løyper. Stordal Fjellservice oppdaterer sjølvsagt også på si facebookside.

Stordal Fjellservice køyrer normalt opp løyper på tysdag, fredag, laurdag og søndag. I vinterferien blir det i tillegg køyrt oppløyper kvar dag etter behov.

17. februar 2022.

Svenn Tore Busengdal og Bjørn Ulvestad - to smilande karar som køyrer trakkemaskin for Stordal Fjellservice.

Rotevassdalen til Rotevassætra i Volda

Ved Rotevassdalen er det i tillegg til Rotevassætra to andre Stikk UT!-postar: Lysløypa -Volda Skienter og Melshornet.

Tur til Rotevassætra er ein flott skitur som passar for alle og som har mange fine plassar å stoppe undervegs. Framme ved Rotevassætra er det eit grindbygg på sætra som alle kan bruke. Ein kan også gå vidare frå Rotevassætra - til dømes til Vadsteinsætra. Turtavla på sætra viser veg.

Løyper blir trakka med trakkemaskin ved nok snø, elles går ein opp løypa sjølv.

Det er Volda skisenter som køyrer trakkemaskin i området.

Det meldast om godt med snø for tida!

nif-epi04, 04