Fantastisk helg på Bjorli

Kick The Limits 2024 på Bjorli, med Lesjaskog IL som vertskap, ble en fantastisk helg fylt med , idrettsglede, imponerende prestasjoner og et fantastisk fellesskap.

Det var klart for skifest på Bjorli da den femte utgaven av Kick The Limits ble arrangert fra 5. til 7. april, med Lesjaskog IL som teknisk arrangør. Helgen bød på en fantastisk opplevelse med et fantastisk samhold, nye bekjentskap, idrettsglede og imponerende idrettsprestasjoner.

Totalt deltok 13 alpinister og 18 langrennsløpere fra Overhalla i nord til Stavanger i sør. Blant deltakerne var to lokale helter fra Lesjaskog IL, Harald Jostein Brenden på langrenn og Kai-Martin Giljarhus på alpint, begge debuterte i KLT-sammenheng. Hver gren hadde totalt tre øvelser på programmet: storslalåm, parallellslalåm og slalåm for alpinistene, og sprint, distanserenn (enten 1,3 km eller 5 km) og stafett for langrennsløperne.

– Det var rett og slett skikkelig artig, godt gjennomført, og verdt hver eneste dugnadstime, sier Olaug Enstad, leder for Lesjaskog idrettslag.
– Så mye idrettsglede, uansett plassering - fantastisk. Alle har mye å lære av denne fine gjengen. Å arrangere dette sammen med Møre og Romsdal Skikrets og Norges Skiforbund Para var veldig viktig for oss, vi har lært mye. Tusen takk!

– Vi vil takke Lesjaskog IL og Bjorli alpinsenter, med Olaug Enstad i spissen, for god tilrettelegging og gjennomføring av et vellykket arrangement. Uten frivillige ingen arrangement, så tusen takk til alle som bidro - ingen navn nevnt, ingen glemt. Dere vet selv hvem dere er. Dette ble en flott sesongavslutning for denne gjengen, forteller Anne Ragnhild, rådgiver for Para i Norges Skiforbund.

Fakta:
Kick The Limits er et uoffisielt mesterskap for utøvere med utviklingshemming for alpint og langrenn.

Foto: Morten Nordli/Monomedia