Da er NC i Kollen over – takk for oss

Da er Norgescup i Holmenkollen over, og tre konkurransedager er gjennomført. Med unntak av søndag var vi heldige med været. Konkurransene ble avsluttet med dobbeltseier til arrangørklubbene: Iver Tildheim Andersen tok gull og David Torvik tok sølv i 22,5 km fri teknikk i klasse 19-20 år.

Vi i arrangementskomiteen takker alle deltakere, støtteapparat og publikum for en strålende helg.

Se alle resultatene på resultatsiden.

Vi har lagt ut mange bilder fra alle konkurransedager – de ligger på Facebook-siden og på Google fotoalbum (fredag, lørdag og søndag).

SKI-TV

Se sendinger fra helgens konkurranser på Ski-TV

Oppdateringer:

16. februar kl 06:00 Det blir renn som planlagt i dag, startlister publisert kl 21:30 lørdag kveld gjelder. Juryen vurderer fortløpende om det blir avlysning hvis forholdene forverrer seg. Det blir ikke salting.

15. februar kl 21:30 Alle starter i K19/20 er utsatt 30 min, alle herrestarter utsatt 20 min, se oppdaterte startlister

15. februar kl 18:30

• Startlister søndag publisert, første start kl 08:00.
  • Jury, rennledelse og løypekjører er i kveld optimistiske om at rennet gjennomføres som planlagt søndag.
  • Jurymøte kl. 05.00 tar endelig avgjørelse. Oppdatering kommer på webside/facebook mellom 05.30 og 06.00.
  • Det blir ingen skitest i løypene/arena, KUN på skitestområdet bak smørebuene. Se kart fra presentasjonen gitt på lagledermøtet

15. februar kl 13: Det er meldt mye nedbør og sterk vind fra i kveld og utover natten, med vindstyrke opptil 20 m/s. Anmoder om at alle telt og annet løsøre sikres godt, eller tas ned. Juryen har møte kl 05 i morgen tidlig (søndag) og vil da eventuelt komme med oppdatert informasjon om arrangementet.

15. februar kl 9.30: Juryen har besluttet at startrekkefølgen i morgen, søndag, endres i alle klasser. Seedingsgruppene endrer rekkefølge slik at beste gruppe starter først.

14. februar kl 17.30: Viktig info fra juryen om lørdagens sprint.

14. februar kl 17:00: Tidskjema for sprint-heat og info om premieutdeling for sprinten.

13. februar kl. 18.45: Les referat/info fra lagledermøtet.

13. februar kl 12.00: Løypekart for lørdagens sprint er oppdatert.