Karoline og Thomas ble sammenlagtvinnere av Sommerhoppuka 2018

Røstad og Markeng vant Sommerhoppuka sammenlagt

20180909 Det ble mer høstuke enn sommeruke med en del regn og utfordrende vind. Takk til alle som bidro til å forberede og gjennomføre Sommerhoppuka. Sammenlagtlisten for Konica Minolta NorgesCup og Rankinglisten er oppdatert.

SOMMERHOPPUKA 2018 SAMMENLAGTSluttstilling etter alle renn.

På siden for alle resultater fra Konica Minolta NorgesCup ligger nå også oppdatert sammenlagtliste og rankingliste, samt at du finner hvem som er kvalifisert for høyere utviklingsnivå.

Konica Minolta NorgesCup resultater og sammenlagt

Thomas Aasen Markeng og Karoline Andreas Røstad vant alle renn i hhv. Menn Elite og Kvinner Elite og stakk dermed av med seieren sammenlagt i Sommerhoppuka.

Astrid Moberg (2), Karoline Røstad (1) og Eirin Kvandal (3) var på pallen i alle rennene i Sommerhoppuka, og dette ble også sluttstillingen sammenlagt.

Det var krevende forhold på Lillehammer søndag, så alle utviklingsnivåer hoppet i K90. Jurybeslutning 14:00: Prøveomgang i Storbakken avbrytes pga. ulike vindforhold. A og Elite flyttes ned til Normalbakken. Starter kl. 14:15. direkte i 1. omgang. Jurybeslutning kl. 10:50: Prøveomgang i K90 utgår. Start 1. omgang kl. 12:00.

Thomas Aasen Markeng og Karoline Andreas Røstad leder fortsatt Sommerhoppuka etter seier i Normalbakkerennet på Lillehammer lørdag. Det var tidvis tunge forhold og noe regn under rennet. Sommerhoppuka avsluttes for Eliten i Storbakken søndag.

Det var dessverre vindfullt i Midtstuen fredag. 17:15 Jurybeslutnuing: Rennet er avlyst pga. for mye og økende vind. 16:40 Jurybeslutning: Prøveomgang utsatt til 17:30.

Thomas Aasen Markeng og Karoline Andreas Røstad vant i Gjerpenkollen og tok dermed ledelsen i Sommerhoppuka. Turneringen fortsetter i Midtstuen fredag og Lillehammer i helga.

Alle rennene inngår i Konica Minolta NorgesCup, og følger disse retningslinjene. Alle utøvere skal ha kroppsmål.

Matias Braathen (2), Thomas Aasen Markeng (1) og Kristoffer Eriksen Sundal (3) utgjorde pallen i Eliteklassen i Gjerpenkollen.

Se intervju av Matias Braathen som er nr . 2 etter Gjerpenkollen, og øsnker å prege Sommerhoppuka.

TRENING

Gjerpenkollen: Bakken åpner for trening torsdag fra kl. 10:00

Midtstuen: Åpent for trening fredag 12:00 - 15:00

Lillehammer: Bakkene åpne for trening lørdag 09:00 - 10:00

PROGRAM

LIVETICKER

TORSDAG 06.09 – GJERPENKOLLEN, DRAMMEN
16:00 Lagledermøte i Kaféen
17:00 Prøveomgang Hopp
18:00 Konica Minolta NC Hopp Veteran,J15/16,G15/16,NCC,NCB,KNCA,NCA,KNCE,NCE – Gjerpenkollen HS 80
Finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 minutter pause

Resultater Gjerpenkollen Torsdag

FREDAG 07.09 – MIDTSTUEN, OSLO
16:00 Lagledermøte i Dommertårnet
17:00 Prøveomgang Hopp
18:00 Konica Minolta NC Hopp Veteran,J15/16,G15/16,NCC,NCB,KNCA,NCA,KNCE,NCE – Midtstuen HS 106
Finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 minutter pause

LØRDAG 08.09 – LYSGÅRDSBAKKEN, LILLEHAMMER
10:30 Lagledermøte hopp, Dommertårnet
12:00 Konica Minolta NC Hopp Veteran,J15/16,G15/16,NCC,NCB,KNCA,NCA,KNCE,NCE – Lysgårdsbakken HS98
Prøveomgang, deretter fortløpende første omgang og finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 min pause.

Resultater Lysgårdsbakken K90 lørdag

SØNDAG 09.09 – LYSGÅRDSBAKKENE, LILLEHAMMER
09:00 NC Kombinert hopp i Lysgårdsbakken HS98, klasse A, B, Kvinner – Prøveomgang og 2 rennomganger
11:15 Konica Minolta NC Hopp Veteran,J15/16,G15/16,Menn C og B,Kvinner A og Elite – Lysgårdsbakken HS98. Prøveomgang, deretter fortløpende første omgang og finaleomgang.
13:45 Konica Minolta NC Hopp Veteran,Menn A og Elite – Lysgårdsbakken HS140. Prøveomgang, deretter fortløpende første omgang og snudd finaleomgang etter 20 min pause

Resultater Lysgårdsbakken K90 søndag

INVITASJON OG PÅMELDING gjerpenkollen

INVITASJON OG PÅMELDING midtstuen

INVITASJON OG PÅMELDING begge renn Lysgårdsbakken

Premie til sammenlagtvinner Kviner Elite og Menn Elite etter sum poeng (ikke NC poeng).  Rennene inngår også i

RETNINGSLINJER FOR KONICA MINOLTA NORGESCUP

Retningslinjene er ikke endret for sommerperioden. Det er en prosess for å se på noen justeringer som i så fall vil tre i kraft fra vinterperioden som starter med NM Normalbakke i november. Det vil offentliggjøres informasjon om dette ila. høsten.

Sommerhoppuka (Gjerpenkollen, Midtstuen og 2 x Lysgårdsbakken) regnes som en samlet helg der NC poeng fra 4 renn teller ift. kvalifisering til utviklingsnivå.

J15/16 og G15/16 er kun for utøvere i respektive region.

RANKINGLISTE 2018 oppdatert 24.08.2018

Rankinglisten er oppdatert med nye utviklingsnivå for den enkelte utøver etter Toppidrettsveka. Denne benyttes for påmelding i riktig utviklingsnivå og seeding av startlistene.

Konica Minolta NC resultater og stillingen sammenlagt

OPPDATERTE FIS REGLER FOR UTSTYRSKONTROLL

NYE REGLER – VEING UTEN SKO

Som mange kanskje er kjent med, har FIS vedtatt ny regel for utstyrskontroll.

Utøver skal nå veies uten sko og pads. Det er denne vekten sammen med utøvers høyde som skal brukes ved oppslag i tabell i forhold til skilengde.

Det vil praktiseres en overgangsordning på dette (slik det er gjort ved nye regler tidligere).
Elite klassene må følge de nye reglene i sommer, mens dette innføres for de øvrige klassene når vinterperioden starter.

Den nye veieregelen gjelder altså for Elite-klassene under Sommerhoppuka.

NIF-EPI03, 03
NTB Scanpix