Joakim Aune (1), Thomas Aasen Markeng (delt 2) og Oscar Westerheim (delt 2)

Konica Minolta NC Falun

2018.01.20 Oscar Westerheim vant lørdagens NorgesCup i Falun, SWE og Joakim Aune vant på søndag. Alle klasser hoppet i K90 på Lugnet i Falun. Dessverre røyk strømforsyningen til dommertastaturene, så det bli litt "strul" på lørdag. Med innarbeidede manuelle rutiner gikk rennet på lørdag effektivt unna under flotte og like forhold for alle. Takk til våre svenske venner for godt tilrettelagt renn og godt preparert bakke.

Resultater lørdag

resultater søndag

Ettersom vi ikke får løpende resultater vil vi søndag ikke snu startlistene i 2. omgang. Vil allikevel endre rekkefølgen på klassene.

1. omgang:  C, B, KA, A, Elite (som startlista)

2. omgang: KA, Elite, C, B, A (men samme rekkefølge innad i klassen)

I tillegg til heisen setter arrangøren opp to minibusser for å frakte utøvere fra sletta og opp på toppen.

Filmagenten taker alle som har tegnet seg, og kommer tilbake med informasjon når de har godt gjennom materialet.

program

LØRDAG
09:30 Lagledermøte KonicaMinolta NC i dommertårnet
10:30 Prøveomgang (NCC, NCB, KNCA, NCA, KNCE, NCE)
11:30 1.omgang
Finaleomgang etter 20 min pause med snudd startliste (KNCE,NCE,NCC,NCB,KNCA,NCA)
Premieutdeling på sletta etter rennet

SØNDAG
10:00 Prøveomgang (NCC, NCB, KNCA, NCA, KNCE, NCE)
11:00 1.omgang

Mulig filmoppdrag

Det kommer en agent fra London som ønsker å filme noen hopp ila. helga. Han vil være i bakken allerede fredag, og ønsker å komme i kontakt med hoppere som kan og vil være med på filmopptak i Slovenia.

Mer informasjon ifbm. lagledermøtet om det blir noe av dette, og hvordan det evt. koordineres.

I am looking for male Ski Jumpers & trick Snow Boarders for a 90 second film being produced for a conference in the USA.
5 to 10 ski Jumpers (male) 18 - 35 years.
Also we need some skiers that would be confident and safe to try jumping in the old "parallel classic style" as well as the V style as the short film is set in the 80’s.. (there will be some rehearsal time).

We would visit to meet Ski Jumpers that are interrested. (for instance Oslo or Falun).

Skiers chosen for the various parts get compensation for two days filming.
Filming is planned in Slovenia. Dates are end of January / beginning og February. Because of Nationals we will avoid January 31st. Dates are still to be confirmed.

BETALE STARTKONTINGENT MED VIPPS

De som ikke får overført til svensk konto (IBAN) kan betale startkontingent via VIPPS til Skiforbundet. Så betaler vi samlet til arrangør etterpå.

Bruk "Betal" i VIPPS og velg Norges Skiforbund (81732). Skriv inn 130 på beløp. Husk å gå til Handlekurv og bekreft betalingen.

NorgesCup i Sverige

Som et ledd i å bli verdens viktigste hoppnasjon blir det Konica Minolta NorgesCup på Lugnet K90 i Falun, SWE kommende helg. Det er meldt kaldt og fint vær med lite vind. Det blir viktige renn med tanke på uttak til Junior-VM, Nordisk Juniorlandskamp og startberettigelse til NM Stor bakke.

Siste uttaksrenn for Junior-VM og Nordisk Juniorlandskamp

Det vil bli tatt ut lag til Junior-VM og Nordisk Juniorlandskamp etter rennet på søndag.

De som blir med til Nordisk Juniorlandskamp i Finland skal reise fra Oslo på torsdag morgen, mens hoppskiene må fraktes fra Oslo dagen i forvegen. Det kan derfor være nødvendig å sende hoppskiene fra Falun til Oslo. Skiene vil så fraktes til flyplassen onsdag og videre til Finland.

NM Stor bakke

Dette er også siste Norgescup-renn som er grunnlag for rankinglisten før NM Stor bakke.  De 75 best rankede har startberettigelse til NM Stor bakke i Holmenkollen i slutten av måneden.

INVITASJON OG PÅMELDING

RETNINGSLINJER KONICA MINOLTA NORGESCUP REGLER UTSTYRSKONTROLL

VÆRVARSEL YR lugnet falun

RANKINGLISTE  (Oppdatert etter NC Rena, og internasjonale renn fram til da)