Hopplandslaget sesongen 2017/2018

Etter en evaluering på Lygnalia der vi gikk gjennom sesongen som var og sesongen som kommer, har vi satt oss noen mål for sesongen. Det er to gull i OL. Laggull for menn og et gull for kvinner.

Verdenscuplag menn:
Her er hva hovedtrener Alexander Støckl sier om laguttaket:
- Uttaket var en ganske klar sak. Det var stor enighet blant trenerne at det er de seks utøvere som skal få verdenscup status. Nok en gang er det gledelig at det kommer en utøver fra toppidrettssatsingen inn i verdenscup med Robert Johansson og han presterte jo ekstremt bra under noen konkurranser i vinter. Det sier at det jobbes bra på nivået under. Kenneth Gangnes, som var ut med skade er frisk meldt og motivert inn mot OL-sesongen. Anders Fannemel er en solid hopper som har potensial, men klarte ikke helt å vise frem sine styrker denne sesongen. Det samme gjelder også Johann Forfang. Andreas Stjernen tar stadig steg og har etablert seg rundt topp 10 i verdenscupen. Daniel André Tande var fjorårets beste utøver og det blir spennende å se hvordan han forvalter denne statusen. Vi gleder oss til å jobbe med dette laget og det blir en spennende sommer og høst før vi går inn i en viktig sesong med mange høydepunkter.

Verdenscuplag menn:
Andreas Stjernen, Sprova IL
Anders Fannemel,  Hornindal IL
Johann André Forfang,  Tromsø SK
Kenneth Gangnes,  Kolbukameratene
Daniel-André Tande, Kongsberg IL
Robert Johansson, Søre Ål IL

Kvinner:
Her er hva hovedtrener Christian Meyer sier om laguttaket:
- I en spennende OL sesong vil vi fortsette å være godt forberedt, nysgjerrige og kreative. Vi ønsker å skape best mulige forutsetninger for å nå hovedmålet under OL i Pyeongchang 12.februar 2018. Vi ønsker fortsatt å matche Maren mot våre beste gutter. Det betyr at vi i stor grad kommer til å ha utvalgte treningssamlinger med herrelaget. Nærmest Maren er Anniken og Silje. De vil få sjansen til å være med på samlinger og konkurranser, hvor hovedtrykket ligger på tett oppfølging i daglig trening, sier Meyer.

Verdenscuplag kvinner:
Maren Lundby, Kolbukammeratene
Hospitant:
Anniken Mork, Ready
Silje Opseth, Idrettslaget Holeværingen

Toppidrettssatsningen:
Som det var for Daniel i fjor og Robert i år, så er Toppidrettssatsningen et viktig springbrett inn i den øverste cupen.
Gå til laget

NTB Scanpix