Invitasjon til miljøsamling 15/16 år

Hedmark Skikrets LK inviterer til snøsamling for 15/16 i Trysil 4.-6. desember 2020. Oppdatert med delatgerliste pr 23.11.

VI PRØVER PÅ NYTT.
Det er fortsatt usikkerhet om situasjonen vil tillate å avholde samlingen. Smittesituasjonen er rimelig stabil, og snøkanoner går for fullt. Hedmark Skikrets LK vil treffe avgjørelse på avholdelse av samlingen 25. nov. Påmeldingsfristen settes til 22.11.20. Alternativt vil det avholdes dagsamlinger der det passer!

Påmeldte:

Samlingen er denne gangen kun for 15/16 år.

I forbindelse med den pandemi situasjonen verden står ovenfor gjør Hedmark skikrets en endring for Miljøsamling på snø denne høsten. Samlingen i Trysil vil kun være åpen for 15-16 åringene i kretsen som selv er ansvarlig for å sette seg inn i regelverket for samlingen og overholde regelverket. Overholdes ikke reglementet får dette konsekvenser og utøveren må forlate samlingen.
Dette er selvfølgelig synd med tanke på aldersgruppen 13-14 åringene, men vi kommer tilbake med en dagsamling for denne flotte gjengen med en gang vi har snø, enten på Gåsbu eller Budor.
Klubber som ønsker å komme seg tidlig på snø for denne aldersgruppen kan for eksempel arrangere egne dagsamlinger.

Vi oppfordrer alle klubber som har mulighet og utøver på samlingen stiller med en trener, alle som deltar som trenere vil få utdelt oppgaver på forhånd.

REGLER FOR SAMLINGEN – må overholdes i disse Korona tider ellers sendes utøveren hjem!

Fremmøte ved sykdom er jo aldri tillatt, men enda viktigere å påpeke dette nå, det vil ikke være tillatt med besøk/opphold på andre sine rom!

Innkvartering i dobbeltrom eller 3 sengsleiligheter på SAS Radisson Trysil. Her vil innkvartering skje mest mulig ift omgangskrets ellers.

Hvis det kommer innskjerpinger ift regelverk, kan samlingen bli endret eventuelt avlyst.

Avholdelse av samlingen vil skje iht de daværende smittevernregler både når det gjelder innkvartering, bespisning og treninger.
NSF koronaregler. Se under Hedmark Skikrets sitt regelverk – sørg for at påmeldt utøver har lest dette før de reiser på samling!

Hedmark Skikrets Regelverk for gjennomføring av samling, bygger på NSF retningslinjer:

Før og under treningssamling: Samlinger kan gjennomføres for utøvere i alle aldre så lenge man følger myndighetenes- og NIF sine anbefalinger og begrensninger for slike arrangement. Se egne veiledere hos NIF og på FHI sine hjemmesider.

Sørg for at det er gjort gode smittevernvurderinger og tiltak på stedet før samlingen skal gjennomføres. Gjør alle deltagere kjent med innholdet i denne veilederen i god tid før avreise.

Følgende personer skal IKKE møte på samling uten at det er godkjent av leder eller lege:

• Du har ett eller flere av følgende symptomer: Hodepine, feber, rennende nese, sår hals, kvalme, nyser eller hoster, er kortpustet, har mistet lukte- eller smakssansen, eller har andre tegn på sykdom (kjente allergisymptomer er unntatt).

• Det er mindre enn 2 dag siden du ble frisk fra sykdom.

• Du har vært i samme husstand med eller hatt tilsvarende nærkontakt med et bekreftet tilfelle av COVID-19 i løpet av de siste 10 dagene

• Du er i en risikogruppe for COVID-19 (definert av FHI)

-Begrens kontakt med nye mennesker og steder de siste 2-3 dagene før samling.

-Hvis bruk av offentlig transport til samling må det skje i henhold til smittevern- og avstandsregler for buss, bane, fly, o.l. Ikke ta med mer enn 1 passasjer i privatbil, hvis ikke personen(e) er en del av husstanden din.

-Vask/desinfiser hendene ofte og ha antibac tilgjengelig der hvor         håndvask ikke er mulig. Liten antibacflaske skal hver utøver ha i sin drikkeflaske, benyttes i tillegg til håndvask før hver trening.

-Hold minst 1 m avstand både ute og inne og unngå fysisk kontakt. Under trenings- og konkurranseaktivitet kan de under 20 år ha kortvarig fysisk   kontakt, vis aktiviteten ikke kan gjøres innenfor 1m regelen.

-Inndel i treningsgrupper a maks 20 personer og hold mest mulig møter og aktivitet utenom trening til disse gruppene (kohorter). Rom/hyttedeling og bespisning bør også skje innenfor denne treningsgruppen.

-Ha færrest mulig personer på hvert soverom og sørg for at det er ryddig og rent. Alle må ha gode hygienerutiner for oppbevaring av mat og drikke, tørke av tøy, etc hvis man deler rom/hytte.

-Unngå byttelån av tøy, treningsutstyr, drikkeflasker, mobiltelefoner, Pc’er eller andre personlige eiendeler som ikke er nylig rengjort.

-Dersom du føler deg det minste syk, så gi umiddelbart beskjed til leder/trener per telefon og ikke forlat rommet før du har fått beskjed om hva du bør gjøre videre.

-Det er ikke tillatt med besøk på hverandres rom/leilighet.

-Oppsatte spisetider skal overholdes, dette pga flere gjester/grupper.

Kan ikke utøveren delta på alle økter som står på planen skal dette avtales med Astrid eller Kristian på forhånd.

Det kan komme endringer på tidspunkter!

Fredag

Klokken 17:00-17:30: Oppmøte SAS Radisson, resepsjonen utdeling av romnøkler

Klokken 17:40 –Vi møter i resepsjonen for utdeling av adgangsmerker til løypene

Klokken 18:00 - Oppstart økt på stadion stilart SKØYTING oppvarming bli kjent leker/ stafetter.

Klokken 20:15 - Middag

Lørdag

Klokken 07:30-08:30 Frokost

Klokken 09:30 OPPMØTE STADION stilart SKØYTING mengde trening – fokus på teknikk og skifølelse.

Klokken 12:00 Lunsj – bading. Det er lov til å bade, da klor dreper eventuelle Korona bakterier.

Klokken 14:45 Vi smører klassisk ski til søndag økta, oppmøte utenfor hotellet

Klokken 15:00 Informasjonsmøte for KUN 16 åringen med Bjørn Ilsemann HSK – oppmøte i resepsjonen

Klokken 15:30 Hard intervall med korte staver

Klokken 18:00 Middag

Klokken 20:00 Quiz

Søndag

Klokken 07:30 - 8:30 Frokost

Klokken 09:30 Oppmøte stadion - stilart klassisk rolig langtur – fokus på teknikk og skifølelse

Klokken 12:00 Lunsj/avslutning

VEL MØTT!

Egenandel løper: kr 2200 som inkluderer mat fra og med middag fredag til og med lunsj søndag og skipass.

PÅMELDINGFRIST 22.11.20 kl 23:59 på link: Påmelding Trysil15/16

Hedmark Skikrets