Skiforbundets koronaveileder

Norges Skiforbund har oppdatert sin koronaveileder etter oppdaterte retningslinjer 15. juni. Se NSFs nye koronaveileder for klubber og kretser.

Landslagsuttak freeski

Norges Skiforbund har uttatt åtte utøvere på elitelaget i freeski kommende sesong. Det er også uttatt utøvere på rekrutt- og juniorlandslaget

Endringer foran sesongen

Den siste uka er det blitt gjort en rekke vedtak under vårmøtet til Det internasjonale skiforbundet (FIS).

Fortsatt fluorforbud

FIS Council vedtok i november 19 forbud mot bruk av all fluor smøring i alle grener fra sesongen 2020/21. Arbeidsgruppen oppnevnt av FIS Council og som har jobbet med å utvikle en testmetode og testapparat, la frem sin statusrapport til FIS Council under møtet på mandag.

Strukturelle endringer toppidrett

Etter en litt for tidlig avslutning på en god sportslig sesong, har NOR Freeski gjort noen strukturelle endringer for toppidretten. Situasjonen i samfunnet vårt med tanke på Covid-19 har også gitt noen endringer i forbindelse med planlegging og oppkjøring til VM-sesong.

Hovedside om koronaviruset

NSF følger situasjonen nøye. For øvrig viser vi til myndighetenes anbefalinger. Fra 7. mai er NSFs nye koronavettregler klare.

#Ringvirkninger

Vi befinner oss alle i en tid hvor verden ikke er slik vi kjenner den. Samhold, solidaritet og medmenneskelighet er blitt nøkkelord for dugnaden vi alle er en del av, for å bekjempe koronaviruset. I en slik tid, trumfer helse alt. Vi burde alle være stolte av den verdensomfattende dugnaden vi deltar i.

Avlyst: NM og HL 2020

På grunn av Koronaviruset er alle konkurranser i resterende del av sesongen avlyst. Dette rammer NOR Freeski Cupen, NM og Hovedlandsrennene.

Reiser ikke til verdenscupavslutningen

NOR Freeski sin landslagsledelse har i samråd med medisinsk personell og etter anbefalinger fra flere aktører besluttet å ikke sende utøvere eller støtteapparat til verdenscupavslutningen i Silvaplana, Sveits.

Trenerpresentasjoner NOR Freeski Jentecamp

Det nærmer seg med stormskritt NOR Freeski Jentecamp i Trondheim. Campen avholdes 13.-15. mars 2020. Øktene skal foregå i Vassfjellet Vinterpark hvor vi har med oss en dyktig trenergjeng med erfaring fra å være trenere på klubbnivå og som tidligere har konkurrert aktivt helt opp til høyt nasjonalt nivå. I tillegg blir landslagsutøver Sebastian Schjerve med oss hele helgen!

Verdenscupfinale i big air

Det er klart for verdenscupavslutning i big air i Destne til helgen, NRK 3 sender kvinnefinalen fredag kl. 19:55, samt mennenes finale lørdag kl. 19:55

UTSTYRSORDNINGEN 2019

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2019. Med fakturadato i 2019. Søknadsfristen er 4. mars 2020.

NOR FREESKI JENTECAMP TRONDHEIM 13.-15. MARS

Neste jentecamp blir avholdt 13.-15. mars i Trondheim! NOR Freeski Jentecamp skal være sosialt, morsomt og lærerikt. Målgruppen er jenter født i 2002-2010 fra hele landet som ønsker å prøve en ny idrett eller som allerede driver med freeski.

Fem utøvere til Mammoth Mountain

Freeskiutøver Birk Ruud er klar for å kjempe om nye topplasseringer i helgas verdenscuprenn i slopestyle og halfpipe i Mammoth Mountain i California.

NOR Freeski Cup 8.-9. februar er reddet!

På grunn av snømangel har Aron SK besluttet å flytte bigair-konkurransen til Wyllerløypa og slopestylekonkurransen som opprinnelig skulle arrangeres i Ringkollen flyttes til Kirkeudbakken med Bærums Skiklub som arrangør. Andre helg i NOR Freeski Cupen er derfor reddet!

Otto hjelper NOR Freeski Cupen rundt i landet

NOR Freeski Cup er glade for å lansere et nytt samarbeid for sesongen som nå starter. Vi er så heldige at den nye mobilitetstjenesten fra Bertel O. Steen, «Otto», blir med oss rundt i Norge for å få frem utstyr og mannskap for gjennomføring av cupen og våre andre arrangementer.

Stor seier for Norges Skiforbund

Norges Skiforbund har brukt ressurser for å bistå SPK Freidig i utbyggingen av Vassfjellet etter at de har måttet ventet lenge på å sikre finansieringen med de nødvendige garantier. I dag fikk idrettslaget ja fra kommunaldepartementet.

Smørevettregler og fluortiltak

Norges Skiforbund innfører fluorforbud for alle klasser i alle NSFs grener til og med aldersgruppe 16 år, samt smørevettregler og HMS tiltak.

NIF-EPI02, 02
NSF - Nor Freeski