Avlyst: NM og HL 2020

På grunn av Koronaviruset er alle konkurranser i resterende del av sesongen avlyst. Dette rammer NOR Freeski Cupen, NM og Hovedlandsrennene.

Reiser ikke til verdenscupavslutningen

NOR Freeski sin landslagsledelse har i samråd med medisinsk personell og etter anbefalinger fra flere aktører besluttet å ikke sende utøvere eller støtteapparat til verdenscupavslutningen i Silvaplana, Sveits.

Trenerpresentasjoner NOR Freeski Jentecamp

Det nærmer seg med stormskritt NOR Freeski Jentecamp i Trondheim. Campen avholdes 13.-15. mars 2020. Øktene skal foregå i Vassfjellet Vinterpark hvor vi har med oss en dyktig trenergjeng med erfaring fra å være trenere på klubbnivå og som tidligere har konkurrert aktivt helt opp til høyt nasjonalt nivå. I tillegg blir landslagsutøver Sebastian Schjerve med oss hele helgen!

Verdenscupfinale i big air

Det er klart for verdenscupavslutning i big air i Destne til helgen, NRK 3 sender kvinnefinalen fredag kl. 19:55, samt mennenes finale lørdag kl. 19:55

UTSTYRSORDNINGEN 2019

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2019. Med fakturadato i 2019. Søknadsfristen er 4. mars 2020.

NOR FREESKI JENTECAMP TRONDHEIM 13.-15. MARS

Neste jentecamp blir avholdt 13.-15. mars i Trondheim! NOR Freeski Jentecamp skal være sosialt, morsomt og lærerikt. Målgruppen er jenter født i 2002-2010 fra hele landet som ønsker å prøve en ny idrett eller som allerede driver med freeski.

Fem utøvere til Mammoth Mountain

Freeskiutøver Birk Ruud er klar for å kjempe om nye topplasseringer i helgas verdenscuprenn i slopestyle og halfpipe i Mammoth Mountain i California.

NOR Freeski Cup 8.-9. februar er reddet!

På grunn av snømangel har Aron SK besluttet å flytte bigair-konkurransen til Wyllerløypa og slopestylekonkurransen som opprinnelig skulle arrangeres i Ringkollen flyttes til Kirkeudbakken med Bærums Skiklub som arrangør. Andre helg i NOR Freeski Cupen er derfor reddet!

Otto hjelper NOR Freeski Cupen rundt i landet

NOR Freeski Cup er glade for å lansere et nytt samarbeid for sesongen som nå starter. Vi er så heldige at den nye mobilitetstjenesten fra Bertel O. Steen, «Otto», blir med oss rundt i Norge for å få frem utstyr og mannskap for gjennomføring av cupen og våre andre arrangementer.

Stor seier for Norges Skiforbund

Norges Skiforbund har brukt ressurser for å bistå SPK Freidig i utbyggingen av Vassfjellet etter at de har måttet ventet lenge på å sikre finansieringen med de nødvendige garantier. I dag fikk idrettslaget ja fra kommunaldepartementet.

Smørevettregler og fluortiltak

Norges Skiforbund innfører fluorforbud for alle klasser i alle NSFs grener til og med aldersgruppe 16 år, samt smørevettregler og HMS tiltak.

NIF-EPI01, 01
NSF - Nor Freeski