Ekstraordinær FIS-kongress

Nylig ble i underkant av 50 møter gjennomført hvor en rekke viktige vedtak blir fattet i Det internasjonale skiforbundet (FIS).

Basisanlegg deluxe på Mån!

Mån Skileikanlegg i Vågå er et prakteksempel på hva lokale ildsjeler kan få til. Nå utvider de med både hoppbakker og big jump!

Skilisensen 2021-2022

Skilisens er påkrevet for utøvere fra fylte 13 år for å kunne delta i terminfestede skirenn, og nytt lisensår starter 1. oktober.

NOR Freeski Camp

Sammen med DNB inviterer vi til NOR Freeski Camp i Lørenskog 06.-07. november 2021. Les mer under og bli med på en rå helg med trening og aktiviteter!

Retningslinjer Utstyrsmidler 2021

Utstyrsmidler 2021 følger samme mal som i 2020. Utstyret må være kjøpt inn i 2021 (fakturadato). Utlysning, godkjenning og tildeling 1. halvdel 2022.

Freeskitirsdag er tilbake!

Freeskitirsdag på SNØ er tilbake! Hver tirsdag fra 21. september fra kl. 17:00-20:00 arrangerer NOR Freeski sammen med DNB og SNØ en egen freeskikveld på SNØ. Alle er velkomne - uansett alder og nivå!

Uttak jentesatsning

I samarbeid med DNB og deres initiativ #huninvesterer satser vi på jentene. Sammen skal vi skape et stabilt og utviklingsorientert jentemiljø i det som historisk sett har vært en mannsdominert idrett. Vi vil vise at også #hunkjørerfreeski. Resultatet av dette er en egen satsningsgruppe for jenter der målet er å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter som ønsker å utvikle seg som freeskiutøvere.

NOR Freeski Jentecamp 28. august

Vi gjentar fjorårets suksess med lokale jentecamper og er klare for å fylle idrettshaller over hele Norge med aktivitet lørdag 28. august! Les mer under og bli med på moroa!

Få flere jenter på landslag

Brettforbundet Snowboard og Norges Skiforbund Freeski har sammen med Olympiatoppen satt et overordnet mål om å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter.

Vårmøte og arrangørmøte

Onsdag 09. juni og torsdag 10. juni arrangerte NOR Freeski arrangørmøte og vårmøte digitalt. Her får du en oppsummering av de viktigste sakene fra møtet.

Samordnet rapportering 2021

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Sesongavslutning på Geilo!

NOR Freeski Cupen ble avsluttet i strålende sol i Geiloparken. Fikk du ikke med deg resultatene? Da bør du lese her!

Kongepokal til Frostad

Freeskikjører Tormod Frostad (19) Bærums Skiklub fikk med seg karrierens første kongepokal for sin dobbeltseier i både NM slopestyle og i NM big air på Trysil i helga.

NM Trysil dag 2 - Big air

Andre og siste dag av Norgesmesterskapet i Trysil er vel overstått! Nok en fantastisk dag med strålende sol og prestasjoner. Har du ikke fått med deg resultatene? Da bør du lese om dagen her.

NM Trysil dag 1 - Slopestyle

Første dag av NM i Trysil med slopestyle på programmet er gjennomført - Takket være fantastiske arrangører i Trysilgutten som snudde seg rundt så snart vi fikk klarsignal til å arrangere. Har du ikke fått med deg resultatene? Her får du en oppsummering av konkurransen og komplette resultatlister.

Skitinget 2021

Skitinget og fagmøter gjennomføres digitalt mellom 8.-12. juni.

Beslutninger i FIS

Det internasjonale skiforbundets styre (FIS Council) gjennomførte digitalt møte torsdag 1. april. Hovedtema for møtet var å bestemme den endelige gjennomføringen av kongressen.

Konkurranser resterende sesong

NOR Freeski Cup på Vassfjellet ble i siste liten utsatt, NM i Trysil har fått ny dato og NOR freeski Cup på Geilo står fortsatt på terminlisten. En oppdatering på hvordan vi ser på gjennomføringen av resterende toppidrettsarrangementer for freeski denne sesongen får du her.

Suksess med Trener 0!

I november 2020 lanserte vi Trener 0. Kurset er steget før Norges Skiforbund sin trenerløype, og hovedmålet er at det skal gi en god introduksjon til freeski. Med 120 deltakere på kurs og gode tilbakemeldinger fra klubber, har kurset vært en suksess så langt!

Resultater NOR Freeski Cup Kongsberg

I helgen har det vært arrangert big air-konkurranse i NOR Freeski Cupen. Kongsberg Freestyleklubb var arrangør og gjennomførte et fantastisk arrangement i Skimore Kongsberg. Har du ikke fått med deg resultatene? Her får du en oppsummering av konkurransen og komplette resultatlister.

Klart for freeski-VM

I dag starter freeski-VM fra Aspen. Verdenseliten i freeski er på plass i USA, og nå skal VM-medaljer utdeles i bigair, halfpipe og slopestyle. Birk Ruud kjører samtlige disipliner.

Mindre risiko med trening på airbag for freeskiutøverne

Norge har fått sin første airbag som skal være plassert i Trysil denne sesongen. En slik treningsfasilitet har bare vært å finne på ulike internasjonale arenaer tidligere, dette er en stor fordel for både norske freeski, og snowboardutøvere.

Spillemidler utstyr 2020

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2020 (med fakturadato i 2020).

- Ringkollen inn som nytt arrangørsted!

Flere klubber og skisentre har den siste uken tilbudt seg å hjelpe til med å få slopestylekonkurransen gjennomført, det har resultert i at Bærums Skiklub får arrangere konkurransen i Ringkollen Parken søndag 7. mars som planlagt.

Hovedlandsrennene 2021 - avlyses

Hovedlandsrennene for freeski skulle vært arrangert 27.-28. februar i Surnadal. På grunn av de fortsatt gjeldende restriksjonene for nasjonale breddeidrettsarrangement ser vi oss dessverre nødt til å avlyse.

Kom deg ut med BUA!

Vinterferien er rett rundt hjørnet, og endelig har vinteren kommet for fullt de fleste stedene i landet. Forholdene ligger til rette for en ferie med mye skiglede og jibbing!

Brev til helsetoppene

Norges Skiforbund har i dag sendt brev til helsedirektør Bjørn Guldvog og direktør for Folkehelseinstituttet, Camilla Stoltenberg, vedrørende skiidrettens behov for gjenåpning.

Stor skiglede i Gausdal

Fjerdumparken har sin første offisielle åpningsvinter, og det viser seg å gi mye glede til lokalmiljøet.

Uttak freeski-VM

Det er klart for freeski VM i Aspen, USA hvor Norge stiller med fem utøvere.

NOR Freeski Cup på Dombås AVLYST!

På bakgrunn av de nye retningslinjene som myndighetene kom med denne uken, har NOR Freeski sammen med arrangør besluttet å avlyse første konkurranse i NOR Freeski Cupen som skulle vært avholdt søndag 7. februar.

Sju kongepokaler i vinter

Det er satt opp sju kongepokaler for Norges Skiforbund i vinter fordelt på grenene langrenn, alpint, kombinert, freeski og randonee.

NIF-EPI02, 02
NSF - Nor Freeski