Wildcard til Junior VM fra NOR Freeski Cupen på Dombås!

Vinneren av klassen "Junior Gutter" under NOR Freeski Cupen på Dombås 12. februar får wildcard til Junior VM som arrangeres i Sveitsiske Leysin i mars!

07.-14. mars 2022 arrangeres Junior VM i freeski Leysin i Sveits. Norge sitt endelige uttak vil bli gjort etter NOR Freeski Cupen på Dombås 12. februar, der landslagsledelsen også har besluttet at vinneren av klassen "Junior Gutter" er garantert en plass i troppen som wildcard.

Uttakskriterier
Uttak til representasjon (deltakelse) i JRVM 2022 for resterende tropp gjøres gjennom en samlet vurdering av følgende (med hovedvekt på at utøver kan hevde seg i finaler):

1. Sammenlagte FIS-poeng (Big Air + Slopestyle)
  1. Formkurve i forkant av mesterskapet, etter vurdering fra NOR Freeski’s landslagsledelse

Utøveren må være født mellom 2004 og 2008.

Viktig informajson
NOR Freeski har én trener til disposisjon til Junior VM, og for å sende full tropp er vi derfor avhengig av at minst én foresatt er med for å få logistikken til å gå opp (transport m.m. i Sveits). Dette vil naturligvis ikke vektlegges når vi gjør uttak av hvilke utøvere som skal representere Norge, men det vil påvirke hvor mange utøvere vi har anledning til å ta ut.

Deler av turen til Junior VM vil være finansiert av egenandel. Dette vil uttatte utøvere få mer informasjon om.

Spørsmål kan rettes til freeski@skiforbundet.no.

nif-epi04, 04