Fra venstre: Jarl Rune Kjæmperud (Geilo IL), Stig Gråberg (Freidig Freeski), Christian Kjellsby (Bærums Skiklub), Stein Vidar Gulløien (Trysil IL), Stevje Sandlie (Heming IL), Rolf Erik Moen (Aron SK) og Paal Gulliksen (Kongsberg Freestyleklubb)

Høstmøte freeski 2021

I helgen arrangerte NSF Freeski sitt årlige høstmøte i tilknytning til forbundets arrangør- og anleggsseminar. Under får du en oppsummering fra helgen.

Helgen startet opp med en fellesdel for alle grener. I tråd med seminarets tema som var rekruttering og idrettens gjenåpning ble det holdt interessante foredrag om VM som rekrutteringsarena, en paneldebatt om rekrutteringsanlegg og avslutningsvis et innlegg fra Jan Fredrik Karslen om hvordan skape entusiasme. Kvelden ble avsluttet med festmiddag og prisutdelinger til årets arrangører i hver gren, samt to anleggspriser. I freeski gikk prisen for årets arrangør til Trysil IL for et meget godt arrangert Norgesmesterskap i 2021 og norgescuprenn i 2020. Det kan du lese mer om HER.

Lørdagen startet med fellessesjoner for alle grener før lunsj. Her var det mange spennende sesjoner om blant annet NOR Freeski jentecamp, air bag og helårsanlegg i Marikollen, rekrutteringsanlegg og Snow for the future. Etter lunsj holdt våre dyktige TDer Jarl Rune Kjæmperud og Jon Opsahl et kurs i arrangør- og TD-rollen i freeski med fokus på hvordan arrangere trygge og rettferdige konkurranser med god sportslig kvalitet.

Søndagen var satt av til vårt årlige høstmøte i freeski. Komiteleder Øystein Tamburstuen presenterte status og informasjon fra komiteen og NSF Freeski, mens Marte Gleditsch og Michelle Hasle tok oss gjennom arrangement, rekrutteringsprosjekter og utdanning. I tillegg presenterte "Kretsutviklingsutvalget" og "NOR Freeski Cup"-utvalget som ble nedsatt på vårmøtet sitt arbeid. Fullstendig referat fra høstmøtet finner du HER. For å runde av helgen hadde vi en prisutdeling for våre fantastiske NOR Freeski Cup arrangører de to siste sesongene (se hvem som vant hvilke priser nederst). Deres innsats er uvurdelig og vi er heldige som har så dyktige og motiverte klubber! Tusen takk for alt dere gjør for freeski-Norge!

Tusen takk til alle som deltok i helgen!

Neste samlingsplass for Freeski-Norge blir i forbindelse med Skitinget 09.-12. juni 2022 i Molde - Vi håper å se mange av dere der!

Prisvinnere

• Årets arrangør: Trysil IL
  • Årets veiviser: Aron Sportsklubb
  • Årets omstilling: Bærums Skiklub
  • Årets positive innstilling: Freidig Freeski
  • Årets innovative arrangør: Geilo IL
  • Årets smittevernsarrangør: Heming IL
  • Årets perfeksjonist: Kongsberg Freestyleklubb

Spørsmål/henvendelser kan sendes til: freeski@skiforbundet.no.

NIF-EPI03, 03