Terminliste sesongen 2020/2021

Kommende sesongs terminliste er endelig satt og vi har gleden av å presentere både nye og tidligere arrangører som destinasjoner til vinterens NOR Freeski Cup, NM og Hovedlandsrennene.

Sesongen 2019/2020 fikk en brå slutt og vi vil også i månedene som kommer følge nøye med på myndighetenes råd hva gjelder retningslinjer for arrangementer. Vi planlegger for en skisesong med konkurranser og er glade for at så mange arrangører ønsker å arrangere NOR Freeski Cup, NM og Hovedlandsrennene kommende sesong.

Vi har i år åpnet for en ekstra konkurranse i NOR Freeski Cupen sammenliknet med tidligere sesonger, og det vil derfor i kommene sesong være fire big air og tre slopestyle konkurranser i NOR Freeski Cupen. I tillegg vil det være et samlet Norgesmesterskap med både big air og slopestyle i Trysil. NOR Freeski Cup og NM har en nedre grense på 14 år (dvs. født 2007). Hovedlandsrennene 2021 arrangeres for årsklassene 13-14 år (født i 2007 og 2008) i både big air og slopestyle med Surnadal IL som arrangør.

NOR Freeski Cup,  NM og Hovedlandsrennene 2020/2021

Dato Nivå Sted/arrangør Øvelse
7. februar NOR Freeski Cup Dombås, Dombås IL Big air
13. februar NOR Freeski Cup Drammen, Aron Sportsklubb Big air
27.-28. februar Hovedlandsrennene Surnadal, Surnadal IL Big air og slopestyle
6. mars  NOR Freeski Cup Wyller, Heming IL Big air
7. mars NOR Freeski Cup Kirkerudbakken, Bærums Skiklub Slopestyle
13. mars NOR Freeski Cup Kongsberg, Kongsberg Freestyleklubb Big air
20. mars NOR Freeski Cup Vassfjellet, Freidig Freeski Slopestyle
10.-11. april Norgesmesterskap Trysil, IL Trysilgutten Big air og slopestyle
24. april NOR Freeski Cup Geilo, Geilo IL Slopestyle

Mer informasjon om hver konkurranse publiseres i terminlisten på skiforbundet.no utover høsten.

Huskeliste for NOR Freeski Cupen:

• Sett av helgene for NOR Freeski Cup, NM og Hovedlandsrennene.
  • Meld deg inn i FIS via din krets dersom du skal delta i NOR Freeski Cupen og NM.
  • Skaff deg en årslisens for freestyle (forsikring) dersom du skal delta i NOR Freeski Cupen (NB: Årslisens for freestyle, ikke tur- og treningslisens). Årslisensen dekker også uhell/skader som skjer på trening, både organisert trening via klubb og egentrening.

Har du spørsmål til terminlisten henvend deg til freeski@skiforbundet.no, spørsmål til FIS-registrering kan rettes til ditt kretskontor og spørsmål angående skilisenser kan rettes til skilisens@skiforbundet.no.

nif-epi04, 04