Johanne Killi

Freeski: Klare for verdenscupåpning

Norges Skiforbund sender ni utøvere til verdenscupåpningen i slopestyle i østerrikske Stubai til helga.

Det er kvalifisering fredag, mens finalene går lørdag i Østerrike. Det norske laget har ladet opp i alpene med samlinger i både Østerrike og i Sveits i en måneds tid.
– Laget ser sterkere ut enn noen gang. Utviklingen og kjøringen er på topp, og det blir veldig spennende med sesongåpning, sier sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

Johanne Killi er klar for verdenscupåpningen til helga.
– Jeg ser veldig fram til å starte konkurransesesongen igjen. Den ble jo litt senere igangsatt på grunn av dagens situasjon. Jeg har brukt sommeren på å trene meg opp på «gymmen», og tilbrakt en del tid i SNØ på Lørenskog for å opprettholde skifølelsen. Jeg har dessverre vært litt uheldig i det siste og har måttet stå over en del skidager grunnet småskader, men jeg føler meg veldig klar for å komme i gang med konkurranse igjen, sier Killi.

TV2 sender lørdagens finaler direkte fra kl. 11:25.

Disse stiller for Norge i Stubai:
Kvinner:
Johanne Killi, Dombås IL