Fem utøvere til Atlanta, USA

Norges Skiforbund Freeski stiller med fem utøvere i helgas World Cup-renn i bigair i Atlanta i USA.

Verdens beste freeskiutøvere har forflyttet seg fra Kina til USA på en uke. Birk Ruud og Johanne Killi er klare til å kjempe om nye topplasseringer i verdenscupen etter en imponerende dobbeltseier i Beijing sist helg.

– Vi er i gang med treningen i Atlanta og det ser veldig bra ut. Utøverne hadde en veldig god trening torsdag, på en spektakulær arena. Med nivået kjørerne er på nå, blir det veldig spennende og gøy med konkurransen lørdag, sier fungerende landslagstrener Christoffer Schach.

Det er kvalifisering og finale i Atlanta lørdag. Finalen går natt til søndag norsk tid, kl. 01:00.

Christian Nummedal, som kjørte inn til en sterk fjerdeplass i Kina for en uke siden, ble ikke med landslaget over til USA. Dette etter en liten hevelse i kneet han pådro seg under konkurransen i Kina. I samråd med det medisinske teamet  i Norges Skiforbund ble det besluttet at Nummedal står over helgas konkurranse, for å være 100 prosent klar til en viktig periode etter jul.

Disse stiller for Norge:
Johanne Killi, Dombås IL
Sandra Eie, Bærums Skiklub
Birk Ruud, Bærums Skiklub
Ulrik Samnøy, Bærums Skiklub
Ferdinand Dahl, Ingierkollen Rustad

Mer om konkurransen på fisski.com

nif-epi04, 04