Klubblederseminar i Saariselkä

Finnmark skikrets inviterer til klubblederseminar i Saariselkä lørdag 19. november. Kretsen dekker deltakelsen til én person per skiklubb.

PÅMELDING TIL KLUBBLEDER-SEMINAR

(Frist for påmelding er 10. oktober)

Både skiklubber og alpinklubber inviteres til å delta på klubblederseminaret, der vi ønsker å samle alle klubbressurser i Finnmark til et fellesmøte før sesongen braker løs for fullt.

Snu trenden

Aktivitetstallene for Finnmark skikrets har dessverre vært dalende de siste årene. Nå ønsker vi i fellesskap å snu trenden. Vi må få barn og ungdom ut i skiløypene, tilbake på skitreninger og på kryss og tvers av fylket for å delta på renn.

Sentrale tema for seminaret vil være planlagte rekrutteringstiltak, hvordan utnytte skiklubbutvikler Espen, hvordan synliggjør vi oss bedre, satsing på felles arrangørmal og hvordan vi skal gjøre det enda mer storslått å komme på skirenn.

Seminaret holdes på Santa´s Hotel Tunturi. Vi starter lørdag 19. november klokka 11.30 og holder det gående frem til rundt 18.00, med innlagte pauser. På kvelden samler vi alle til felles middag.

Kostnader

Kretsen dekker deltakelsen til én person per klubb. Reise til og fra Saariselkä må klubbene dekke selv. Det er mulig for en klubb å delta med flere enn en deltaker, men da må kostnadene dekkes av klubben selv. Overnatting koster rundt 1000 kroner per natt i leiligheter, pluss middag og lunsj. Endelig pris vil bli klar når vi har all påmelding.

Detaljert program vil bli publisert så snart vi har dette klart.

Viktige tema for seminaret blir:

• Rekrutteringstiltak
  • Skiklubbutvikleren