Finnmark Skikrets

Finnmark Skikrets er Norges største og Norges minste skikrets. Med rundt 4000 aktive medlemmer er det mange kretser som har flere skiløpere, men samtidig har store lille Finnmark fostret en rekke klasseskiløpere siden skiportens fødsel. I landets nordligste skikrets er vinter og snø en del av vår identitet. Finnmark skikrets jobber for å få flest mulig folk på ski, uansett ambisjoner og ferdigheter.

SKI PÅ TV 2021-2022

KALENDER

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 11.12.2022 Til 11.12.2022 Arr. navn Åpningsrenn 2022/2023 Arrangør Nordlys, IL Gren Langrenn Krets Finnmark Skikrets Live
Fra 16.12.2022 Til 16.12.2022 Arr. navn Sjansespillet Arrangør Polarstjernen, IL Gren Langrenn Krets Finnmark Skikrets Live
Fra 17.12.2022 Til 17.12.2022 Arr. navn Førjulsrennet Arrangør Vadsø Skiklubb Gren Langrenn Krets Finnmark Skikrets Live
Fra 17.12.2022 Til 17.12.2022 Arr. navn STIL-rennet Arrangør Stil, IL Gren Langrenn Krets Finnmark Skikrets Live
Fra 18.12.2022 Til 18.12.2022 Arr. navn Snøkanoncross Arrangør Alta IF Gren Langrenn Krets Finnmark Skikrets Live

Skisprell for ski-Norge

Norges Skiforbund med kretser og klubber inviterer til skisprell-aktivitet i hele Ski-Norge med kick off uke 7.–15. januar. Vi tilrettelegger for enda mer skiglede ved å skape gode rammer og inspirerende og sosial aktivitet.

– Det jobbes bra i langrenn-Norge

Finn Hågen Krogh har vært på «alle» lag i Norges Skiforbunds regi. Han er klar på at det jobbes bra i langrenns-Norge etter at han mistet plassen på elitelaget for drøyt to år siden. Det samme året kom han inn på Team Elon Nord-Norge.

Stor interesse for Telenor Karusellen

Telenor Karusellen arrangeres for 17. gang i vinter, og påmelding for klubber/arrangører er fortsatt åpen. Nå kan dere se karusellens nye video foran årets sesong!

Amedias aviser skal sende Equinor Norgescup langrenn

Amedias aviser skal vise Equinor Norgescup i langrenn, junior-NM og Hovedlandsrennet etter at Norges Skiforbund og Amedia har inngått avtale om rettighetene for denne sesongen. Første sending på Amedias plattform Direktesport blir fra Equnior Norgescup på Gålå allerede kommende helg.

Espen Rognli

Få klubbhjelp av Espen

Skiklubbutvikler Espen Rognli skal bidra til å skape mer aktivitet for skisporten i Troms og Finnmark. For å få til det må han komme i tettere kontakt med klubbene.

Invitasjon åpen skisamling i Saariselka

Kirkenes og omegn skiklubb inviterer alle klubber og aldersgrupper i Finnmark skikrets til Saariselkä på skisamling 18. - 20. november. Klubbene organiserer reise og opphold selv og så lages et felles treningsopplegg fordelt på aldersgrupper.

Sonesamling i Hammerfest

Finnmark skikrets og Hammerfest skiklubb har gleden av å invitere til kretssamling for 11-16 åringene lørdag 22. oktober.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01
Foto: Geir Olsen / NTB